TEST PLAY
Sniper: Ghost Warrior Contracts 2
Aleksandar DINIĆ
1. jul 2021.

Da li ste za (virtuelno) snajperisanje plaćenika (virtuelne) bliskoistočne diktatorske države koja odbija da primi sve blagodeti zapadnjačke demokratije? Poljski CI Games ponovo ima pravu stvar za vas, u vidu šestog dela svoje snajperske sage koja je od prethodne igre i po treći put promenila svoj naziv, potencirajući ono Contracts u svom naslovu.

Instant fiks za sve vaše snajperske potrebe sa zaraznom mehanikom i blistavom grafikom

Bliskoistočni setting, plaćenici koji su se sjatili sa svih meridijana, lokalni gospodari rata, izdašni izvori nafte i osvajačke pretenzije ka nespremnim susedima, podrazumevaju prvu od dve velike novine koju igra donosi u odnosu na svog prethodnika. Ona se tiče vizuelne promene okruženja kojim sada dominiraju brdsko-planinske gudure i pustinjski kamenjari opaljeni suncem, kao dobrodošli otklon od snežnih predela od ranije. Druga se odnosi na prefinjeniji dizajn misija, kako bi ono što je glavni hajlajt igre što češće bilo u fokusu.

Borbeni teatar od ukupno pet mapa, srednjih i većih gabarita, sadrži standardan set raznih kapitalaca za odstrel, kao i momente u kojima ćete svojom vernom snajperčinom sabotirati infrastrukturu po protivničkim bazama. Ovo ćete raditi na dva smenjujuća načina: pukim obijanjem zona po nivou, razmenom vatre u rangu beonjača i korišćenjem snajperske optike srednjeg dometa, odnosno, onim što smo pomenuli u prethodnom pasusu. Elem, na predefinisanim mestima nailazićete na osmatračnice i snajperska gnezda koja će biti optimalne pozicije sa kojih ćete „delovati” po udaljenim vojnim bazama, kampovima, postrojenjima, okupiranim selima i drugim neprijateljskim uporištima, koja vam, po pravilu, nisu dostupna na drugi način. Ovo podrazumeva strpljivo osmatranje terena, tagovanje protivnika priručnim dvogledom, uzimanje nekoliko balističkih faktora u obzir (daljina do mete, opadanje trajektorije ispaljenog projektila, uticaj vetra na njega i sl.), kako biste uspešno plasirali hice čitav kilometar i kusur dalje, što nije bilo prisutno u prethodnoj igri.

Osim pomenute neposredne opreme koju ćete koristiti za ovo (uključujući i zgodni siluetni prikaz za lakše određivanje i setovanje distance na optici), tu je i sijaset dodatnih džidža-bidža sumnjive upotrebne vrednosti (dron za osmatranje i tagovanje, nekoliko vrsta granata, stim-injekcije, paketi prve pomoći, gnjavatorski snajperski turret, ometajući predajnici i slično). Pored unapređenja opreme i biranja raznih dodatnih veština i atributa, između nivoa je moguća i detaljnija kastomizacija i odabir naoružanja koje nosite sa sobom. Sve ovo finansirate zarađenim novcem i posebnim tokenima koje dobijate u misijama, odstrelom posebnih bounty individua, kao i kompletiranjem raznih izazova (u stilu Hitman igara, kroz različite načine na koje možete eliminisati mete, a da se ne radi o pukom pogotku puškom).

Igra, nažalost, vrlo brzo počne da odiše očiglednim zamorom materijala i raznim glupostima jednom kada malo dublje zagazite u nju: princip igranja se po mapama ne menja ni za pedalj, usporena, filmska kamera stalno „vrti” isti par kadrova (bez rendgenskih perverzija iz Sniper Elite igara), konfuzni sistem checkpointa zna da poremeti dotadašnji progres, korisni fast travel je dostupan samo pod određenim uslovima, dok je neprijateljski AI posebna priča. U situacijama kada snajperom omašite udaljene protivnike (ili ih ne upokojite prvim hicem), kompletno okruženje momentalno biva alarmirano i kreće da puca po vama, nepogrešivo identifikujući vašu lokaciju. U drugim slučajevima, naprosto je komično kako vas protivnici neće detektovati, iako im se preočigledno nalazite u vidnom polju i to u sred bela dana (isto važi i za „nadzorne” kamere, koje će vam dati previše vremena da im se sklonite iz vidokruga).

SGWC2 više deluje kao poveći DLC paket svog prethodnika, ali zarazna mehanika igranja i blistava (i sjajno optimizovana grafika) svakako ga deklarišu kao instant fiks za sve vaše snajperske potrebe, mada je uputno da sa time sačekate do prvog izglednog popusta na Steamovoj prodavnici.

Potrebno: Core i5-7600 / Ryzen 5 1600, 8 GB RAM, Radeon RX 580 / GeForce GTX 970, Windows 8.1

Poželjno: Core i7-7700 / Ryzen 7 1700, 16 GB RAM, GeForce GTX 1070 / Radeon RX 5600 XT, Windows 10

Ova igra je: borbeni simulator snajperskog „delovanja”

Platforma: Windows, PlayStation 4/5, Xbox One/SXS

Veličina: 14 GB

Studio: CI Games

Izdavač: CI Games

Adresa: i.sk.rs/358043

Pegi: 18

70


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama