PRVI UTISCI
Main Assembly
Vladimir PISODOROV
1. jul 2020.

Team 17 ponovo jaše, ovog puta u duetu sa malo poznatim studijom Bad Yolk Games. Njihova najnovija akvizicija nosi naziv Main Assembly, a reč je o sandbox builderu „prevoznih sredstava”. Namerno nismo rekli automobila, jer u ovoj igri praktično da nema ograničenja i možete „od nule” da izgradite sve: ulične četvorotočkaše, sportske automobile, hodačice, formule, tenkove, motocikle, pa čak i avione, helikoptere i rakete! Jedino što ne možete da izrađujete (za sada) jesu plovila, jer je voda smrtni neprijatelj vaših kreacija. Sistem „proizvodnje” sličan je kao igranje s Lego kockama, ali se u pozadini nalazi monumentalan upravljački engine koji prevazilazi sva očekivanja i do sada viđeno u ostvarenjima iz klase.

Sandbox builder „prevoznih sredstava” u kom na hiljade delova kalemite jedne na druge, počevši od običnih cevi i tabli lima
Main Assembly je tek nedavno iz zatvorene Bete prešao u Early Access fazu i to je vidljivo na „tehnikalijama”

U neku ruku, Main Assembly podseća na Crossout, s tom razlikom što ovde nije moguće izrađivati borbene automobile, odnosno nije predviđeno ulaziti u bilo kakav vatreni okršaj sa oponentima. Za ove dve igre zajednička je mogućnost izrade kreacija kombinacijom na hiljade delova koje kalemite jedne na druge, počevši od običnih cevi i tabli lima. Da bi se vaše čedo zakotrljalo, potrebno je svega nekoliko osnovnih komponenata, a kada ih nabacate na virtuelnu radnu površinu, možete da ih „razvlačite” i skalirate i na taj način oblikujete limariju prema svom ukusu. Modularnost Main Assemblyja tek je prva velika mogućnost, a prati je neverovatna prilagodljivost delova koja u konkurentskim ostvarenjima nije na ovom nivou. Poenta nije samo iskoristiti delove u njihovom podrazumevanom obliku, već pustiti mašti na volju, eksperimentisati sa oblicima, veličinom i položajem i izraditi kreaciju koju potom možete da snimite i koristite za naknadnu doradu. Naravno, pored vođenja računa o konstrukciji možete da se igrate i sa vizuelnom komponentom izrađenih kreacija: izborom materijala i farbanjem.

Sastavljanje se obavlja na virtuelnoj radnoj ploči koju možete da pozovete u bilo kom momentu, a ona „pluta” u 3D prostoru. Iako vam to omogućava da model pogledate iz bilo kog ugla, imaćete priličnih problema pre nego što se naviknete na upravljački interfejs. Iako se osnovni zahvati izvode mišem, autori su iz nekog razloga odlučili da se u velikoj meri oslone na prečice sa tastature, ali i na korišćenje ‘W, S, A, D’ tastera. Još jedna stvar koja dodatno komplikuje zauzdavanje resursa je okrugli dron koji vodite unaokolo i on je, zapravo, vaš avatar. Proizvodnju pratite iz perspektive prvog lica, a to dalje znači da dron može da orbitira oko modela i da ćete morati da mu komandujete dok se u isto vreme starate da odabrane delove uklopite u funkcionalnu celinu. U bilo kom momentu za vreme vožnje, dron može da napusti kokpit i slobodno leti po okolišu. Na taj način možete da obavite skeniranje terena, uočite raspored prepreka i objekata, baš kao i da steknete uvid u zadatke koje je potrebno obaviti. O ovom ćemo detaljnije nešto kasnije. Dronu možete da menjate izgled korišćenjem „odevnih” predmeta, što je simpatično, mada i dalje krajnje bespotrebno. Inače, akcija se za vreme vožnje prati iz perspektive trećeg lica, a za upravljanje ćete morati da koristite i tastaturu i miš. Tastaturom usmeravate vozilo, dodajete gas i kočite, dok mišem kontrolišete kameru. To je još jedna od stvari koja u ovom trenutku stoji na klimavim nogama.

Ako ste pomislili da su se autori zaustavili na proizvodnji, odnosno uklapanju delova, doživećete prilično iznenađenje. Naime, sva vozila u igri nazivaju se robotima, pa da biste mogli da ih koristite prethodno ćete morati da ih programirate. To se obavlja na taj način što komandne module (neku vrstu algoritamskih „kućica”) raspoređujete po milimetarskom papiru, a onda im dodeljujete komande sa tastature/džojpeda/miša nakon kojih će se aktivirati. Naravno, morate i da odredite koje će akcije komandovanje proizvesti što se, opet, obavlja dodavanjem modula i njihovim povezivanjem „žicama”. Na početku zadatak je jednostavan, jer se skreni levo-desno, ubrzaj/ukoči radnje lako zauzdavaju, ali kada budete poželeli da kontrolišete zakrilca na mlaznjaku, koristite forsaž ili „izbacujete” obojeni trag po horizontu, stvari će se značajno usložniti. Sva sreća je to što vas niko ne juri, ne meri vam vreme, niti vas ograničava dozom kreativnosti koju možete da ispoljite u procesu stvaranja.

Kada su igrački režimi u pitanju, za sada ih je samo dva. Offline izazovi podrazumevaju putovanje sa mape na mapu, tokom kojih je potrebno da obavite unapred definisan niz taskova. Na primer, morate da „overite” sve kontrolne tačke, da porušite sve lutke koje su razbacane unaokolo ili da otkrijete skriveni predmet tako što ćete pratiti znakove na terenu. Kao što smo rekli, na veoma jednostavan način i u bilo kom momentu možete da menjate specifikacije „prevoznog sredstva” kojim upravljate i prilagodite ga uslovima na terenu. Iako u momentu kada smo mi testirali igru to nije bilo znatnije izraženo, vozila trpe oštećenja i morate da pazite da ne izazovete previše deformacija, jer to utiče na aerodinamiku vozila. S druge strane, nespretno dizajnirane školjke i nepravilno odabrani točkovi i te kako će od vašeg mezimca napraviti neupravljivu grdosiju koja neće biti u stanju da odgovori na date izazove. Morate da vodite računa i o težini. Na pojedinim misijma bićete čak ohrabreni da izrađujete gabaritne i poteže primerke samo kako biste videli koliko ovi parametri utiču na aerodinamiku i upravljivost. Svaki uspešno rešen zadatak kao nagradu donosi delove koje možete da koristite ili prilikom konstrukcije ili da ulepšate izgled svog avatara. Sandbox je namenjen onima koji u igri žele da uživaju u društvu prijatelja. Osim toga, ovde nema unapred pripremljenih zadataka i možete sami da ih „izmišljate”. Konačno, igranje „u pesku” otvara pristup svim dodacima, pa ćete u potpunosti moći da razvijete krila i uživate u eksperimentisanju. Ovde moramo da podvučemo to da Main Assembly tek počinje da nagoveštava ono što nas, nadamo se, očekuje u finalnoj verziji igre. Tu prvenstveno mislimo na oštećenja, aerodinamiku i upravljivost vozilima. Čak i kada budete uspešno „uboli” konfiguraciju vozila, upravljanje je i dalje prilično teško i ne donosi očekivanu satisfakciju. Za sada više možete da uživate u izvođenju marifetluka sa limarijom i kombinovanjem raznorodnih delova, nego u samoj vožnji. To je šteta, pošto su mape izuzetne i sastavljene su od offroad i klasičnih deonica, travnatih polja, građevina po čijim stazama možete da se „pentrate” i tome slično. Ništa nije moglo da prođe ni bez skakaonica, ali da bi sve to „leglo” na svoje mesto autori će morati dodatno da porade na upravljačkom sistemu i fizičkom modelu vozila. Očigledno je da je fokus do sada bio na radioničkom i delu koji se bavi simuliranjem rada elektronike.

Igra je obučena u low poly grafička rešenja koja se neće dopasti svima. Ruku na srce, Main Assembly je tek nedavno iz zatvorene Bete prešao u Early Access fazu i to je vidljivo u „tehnikalijama”. Okruženje je još uvek grubo i nedorađeno i neodoljivo podseća na ostvarenje namenjeno mobilnim telefonima. Slična situacija je i na polju zvučnih efekata koji nisu dovoljno naglašeni, ali u ovom momentu smatramo da je deplasirano dalje širiti priču s obzirom na to da će se na ovim stvarima sigurno u narednom periodu raditi punom parom.

Main Assembly pogađa sam centar mete kada je u pitanju manipulacija delovima i sloboda koja se igračima nudi u ovom departmentu. Viđali smo igre koje su nudile veliki manevarski prostor, ali ne ovoliki. Na sve to pridodat je i imperativ programiranja vozila koji predstavlja pravo osveženje i to su dve stvari koje će igru držati u sferi specijalnih. Iako postoje, misije u kojima je potrebno rešavati određene zadatke tu su isključivo da zamene prošireni tutorijal, odnosno, da bi vas pripremile za opuštenu zabavu koja vas očekuje u Sandbox režimu sa prijateljima. Jedini minus za sada je fizički model vozila i njihova upravljivost, mada je vidljivo da je pravac kojim se autori kreću dobar i da će se igra čvrsto oslanjati na aerodinamiku i težinu vozila. Autoru ovih redova ipak je u najvećoj meri zasmetalo postojanje avatara koji je pritom aktivan čak i dok obavljate sastavljanje, pa se češće borio sa njegovim pozicioniranjem, nego sa fundamentalnim stvarima.


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
DECEMBAR 2023
Microsoft Windows 11 23H2
Sveže oprani Prozori
Windows Copilot, ugrađeni AI pomoćnik, već sada je daleko više od toga što je Cortana ikad bila i mogla da bude...
Asus ROG Maximus Z790 Formula
Hladna zimi, hladna leti
Uz Raptor Lake Refresh generaciju Intelovih Core procesora paralelno je „osvežena” i ponuda modela matičnih ploča...
Apple Watch Ultra 2 i Apple Watch Series 9
Ovogodišnji „ vršioci dužnosti”
Oba sata dolaze sa preinstaliranim WatchOS-om 10.x i to je jedna od značajnih novina...
Asus ROG Ally Z1 Extreme
Saveznik je stigao!
Ovo je Windows PC, oličen u formi ručne igračke konzole, što ga već na prvu loptu razlikuje od najvećeg konkurenta, Valveovog Steam Decka...
Estetska vizija Pavela Surovog
Arhetipsko kulturno nasleđe i AI
Kako to izgleda kad AI u svoje ruke uzme neko ko i te kako ume da ga iskoristi kao alatku?
Razvoj traktorskog snopa
Svemirski čistač
Naučnici su na korak od stvaranja tehnologije koja je donedavno bila sastavni deo naučne fantastike...
Samsung Galaxy Tab S9 FE+
Povoljan kvalitet
Uređaj laserski fokusiran na zonu gde se preklapaju vrh srednjeg dela tržišta i početak onog najvišeg...
Borba YouTubea protiv adblockera
Reklamokalipsa YouTubea
Alphabet očekuje da mu se vrati uloženo, što je sasvim normalno, ali sam kvalitet usluge na svim nivoima opada u svim Googleovim proizvodima...
Regulacija kripto-trgovanja
Kripto-tržište u paklenoj kuhinji
Tržište kripto-valuta i srodnih finansijskih instrumenata pretrpelo je još jedan veliki i razočaravajući potres...
Alan Wake II
Ovo je hrabar, na momente lud i superpretenci-ozan, ali nikada dosadan eksperiment kombinovanja naracije i gejmpleja...
The Talos Principle 2
Bolju, impresivniju, zarazniju i produkcijski napucaniju glavolomku u ovome trenutku nećete naći...
Call of Duty: Modern Warfare III
Kampanja je kratka, multiplayer recikliran, a glavna novost je zombi režim DMZ, posuđen iz Warzonea...
© 2023 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama