PRVI UTISCI
A Long Way Down
Dragan KOSOVAC
1. februar 2020.

Tokom poslednje decenije, kartične igre su se odomaćile na tržištu elektronske zabave kao jedan od neizbežnih žanrova. Naslovi sa kartama su jasni za shvatanje i igranje, bez obzira da li se radi o PvP naslovu koji puca na ogromnu publiku i globalnu slavu jednog Magic: The Gatheringa i Hearthstonea, ili, pak, o prvencu nekog studija koji želi da se predstavi javnosti putem male, a zabavne single player igre. Sem toga, sama priroda gameplaya ovih naslova ide na ruku touchscreen kontrolama mobilnih uređaja, što svakako pomaže u pronalaženju publike. Zbog svega toga ne čudi da su se ljudi iz mladog francuskog tima Seenapsis odlučili da njihova prva igra bude upravo kartični roguelike.

Ovaj kartični roguelike naslov stavlja nas u ulogu preminule duše koja se bori protiv mračnih sila koje vrebaju u limbu

A Long Way Down počinje tako što saznajete da je glavni lik (vaš alter ego) – mrtav. Tačnije, duša mladog Sema je napustila njegovo telo, ali je zastala u limbu. Njegov učitelj za života, vračara Ma’Bri koja obavlja Semov pogrebni obred, uspeva da ostane u kontaktu sa njegovom dušom i saopštava mu da će morati da se bori kako bi prešao na drugu stranu i to upravo koristeći magične karte. Limbo u kom se Sem nalazi predstavlja seriju nepravilno poređanih platformi koje lebde u prostoru, krijući razne opasnosti, ali i nagrade. Na vama je da se probijete kroz niz ovakvih nivoa, sve do kapije koja vodi ka večnom spokoju.

Igra nam veoma brzo i direktno saopštava osnovna pravila i zakonitosti koje važe u njenom okruženju. Svaki nivo predstavlja skup manje ili više nepovezanih platformi. Zbog toga je bitan aspekt igre pronalaženje i postavljanje kvadratnih ploča kojima izgrađujete svoj put. Pošto te ploče mogu da imaju i zidove ili specijalne dodatke (kao što je logorska vatrica koja vraća preko potrebno zdravlje), morate pažljivo da birate koju ploču postavljate, kada i gde. Dodatni razlog za brigu i oprez je činjenica da je carstvo između svetova u kom se nalazite pod kontrolom zlog, maskiranog gospodara koji s vremena na vreme menja raspored platformi i pomaže agresivnim duhovima da nađu put do vas. Nije retkost da vam protivnik uništi bitnu ploču koju ste maločas postavili ili da napravi „mostić” ka platformi odakle će agresivna grupa neprijatelja krenuti da vas juri.

Kada dođe do bitke, prelazite na borbeni ekran koji je manje-više tipičan za kartaške igre. Vaš lik (ili likovi) stoji sa leve strane, protivnici su sa desne, a skup karata kojima trenutno raspolažete je u dnu ekrana. Svaka karta košta određeni broj energetskih poena, pa svakog poteza, u zavisnosti od energije kojom raspolažete (na početku igre ta vrednost je tri), pokušavate da odigrate najbolju kombinaciju karata koje su nasumično izvučene iz vašeg špila. Na početku igre svaki potez počinjete sa pet karata. Prva karta je vezana za vaše oružje, uvek je čisto napadačkog karaktera i ne može da se „potroši”, dok ostale četiri nestaju kada ih upotrebite i mogu da, osim napada, budu hilovi, bafovi i debafovi. Nakon bitke dobijate dobri, stari loot. Nagrade u A Long Way Down mogu da budu i oprema koja menja karakteristike vašeg lika (napad, odbrana, brzina, energija, specijalne veštine...), nove karte, što je uvek zabavno, a tu je i magična prašina kojom unapređujete karte koje već imate.

Za nagrade je vezana i jedna od najdiskutabilnijih dizajnerskih odluka u trenutnoj igri i čini se da će od nje u velikoj meri zavisiti stav publike prema ovom naslovu. Naime, slobodno „majstorisanje” sa kartama i opremom je moguće ili između nivoa, ili na specifičnim lokacijama unutar nivoa do kojih morate prvo da se probijete, a zatim da se, potezno, vraćate na istu udaljenu lokaciju svaki put kad dobijete novi komad opreme ili zanimljivu kartu ili dovoljno prašine da želite da unapredite omiljenu veštinu iz svog špila. Ovakav pristup deluje kao bespotrebno usporavanje tempa igre, što blago podiže stepen izazovnosti, ali značajno snižava stepen zabave.

A Long Way Down ostavlja utisak igre koja tehnički stabilno stoji na nogama, samo joj je potrebno doterivanje balansa i detalja koji znače razliku između dugoročne privrženosti i brzog padanja u zaborav. Nadamo se da će finalna igra krenuti pravim putem.


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
MAJ 2025
Microsoft Majorana 1
Kvantna topologija
Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule...
AMD Ryzen 9 9950X3D
Jedan, da svima vlada
Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G
I za kreativce, i za igrače
Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista...
Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX)
Fantastična zver i kako je kupiti (3)
Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže...
Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki
Najbolji od najboljih
PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara...
Apple iPhone 16e
Malo muzike za mnogo para
Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije...
Cemu 2.6
Wii U emulacija
Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U...
.rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G
Mnogo eNoviteta
U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke...
Trgovinski rat Istoka i Zapada
Velika igra, nesagledive posledice
Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene...
Blue Prince
Jedinstveni dijamant i jedna od najoriginalnijih igara u poslednjih nekoliko godina...
Tempest Rising
Skupa i ambiciozna fotokopija legendarnog RTS klasika Command & Conquer...
South of Midnight
Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama