IGRE

TELEFONI

HARDVER

SOFTVER

NAUKA

TV I FILM

DOGAĐAJI

INTERNET

PRVI UTISCI

INTERVJU

VESTI


NOVI BROJ

ARHIVA

FORUM

O NAMA
TEST PLAY
The Elder Scrolls: Legends
Dragan KOSOVAC
1. april 2017.

Pre tri godine, studio Blizzard izdao je Hearthstone i uveo svet digitalnih CCG naslova (Collectible card game - kolekcionarska kartaška igra) u novu eru. Tada je počeo, a i danas traje, pravi metež među razvojnim timovima koji se takmiče da naprave svoju varijantu ovakvog naslova, ne bi li i sami našli zlatnu žicu u ogromnom rudniku do kog im je Blizzard pokazao put. Iz mora nastalih i najavljenih naslova, izdvojila se tek nekolicina, na čelu sa dve igre - Gwentom iz CD Projekt Reda i The Elder Scrolls: Legendsom, koji su za Bethesdu napravili u studiju Dire Wolf Digital. Gwent na prvi pogled deluje kao favorit, jer ima autentični twist na temu klasičnih CCG pravila, a i nastao je organski iz mini-igre u genijalnom Witcheru 3. Sa druge strane, TESL je očigledno nastao „na mišiće”, uz pažljivo studiranje „teškaša” kao što su Magic: The Gathering i, naravno, Hearthstone. Ipak, nakon što provedete malo više vremena uz Bethesdinu kartašku igru, postaje vam jasno da je njenim tvorcima pošlo za rukom da kvalitetno iskombinuju zanimljive ideje na polju mehanike sa superbogatim loreom serijala Elder Scrolls. Finalni rezultat je podjednako impresivan i zabavan. Genijalna ideja davanja igre ljudima besplatno, da bi zatim uzimati pare nestrpljivima, još jednom je veoma uspešno implementirana.

TESL je očigledno nastao „na mišiće”, uz pažljivo studiranje „teškaša” kao što su Magic: The Gathering i, naravno, Hearthstone.

Od prvog kontakta sa TESL, kao glavni aduti igre ističu se singleplayer i laneovi, specifična podela bojnog polja. Smisao CCG naslova su dueli protiv drugih igrača i osnova ove igre su upravo takvi okršaji. Ipak, uspeh svakog CCG-a zasniva se na upoznavanju sa prekookeanskim tankerom prepunim pravila. Dizajneri Legendsa rešili su da to upoznavanje sa igrom, kao i osnovno opremanje novih igrača kartama, obave kroz singleplayer kampanju i solo arenu. Story mode odvija se za vreme Velikog rata između Dominiona i Imperije, a igrač je stavljen u ulogu nepoznatog heroja čija će borba za sopstvenu slobodu imati uticaj na sam tok rata. Kampanja efektivno služi kao tutorijal. Svaka bitka uči nas sve kompleksnijim pravilima i dubljim aspektima mehanike. Sem toga, nakon bitaka i svakog stečenog nivoa, dobijamo ili nove karte ili unapređenje neke od postojećih. U odnosu na vreme koje ćete uz TESL provesti u multiplayer bitkama, solo kampanja nije veliki deo igre, ali je očigledno bitan razvojnom timu koji će u redovnim intervalima dodavati nova poglavlja i mini priče, naravno sa nagradama u vidu novih karata.

Same karte u TESL kodirane su bojama, poput onih iz Magic: The Gatheringa. Crvena boja označava snagu, plava intelekt, zelene karte su agility i ljubičaste su endurance. Boje su bitne prilikom sastavljanja vašeg špila (koji može da ima od 50 do 70 karata), jer ne smete da imate više od dve boje. Šesta grupa karata su neutralne ili „bezbojne”, koje mogu da se stave u bilo koji špil. Karte mogu da se podele i po vrsti. Tu su stvorenja, klasične karte sa vrednostima za napad i odbranu. Predmeti su oprema koja unapređuje atribute vaših likova, čarolije su jednokratni efekti ili direktno nanošenje štete, a podrška su aure koje imaju dugotrajne efekte. Sve karte mogu da imaju i poseban modifikator ili keyword, kao što su charge, drain, guard, ward, lethal ili regenerate. Karte imaju i različiti stepen kvaliteta, od običnih do legendarnih, i dok je lov na najbolje karte kupovinom booster packova za realan novac jedna od opcija, kampanja, solo arena, levelovanje i ispunjavanje dnevnih questova, sasvim su dobar izvor karata i zlatnika, freemium valute ove igre.

Mehanika runa pomaže igraču koji gubi da se vrati u meč dodatnim kartama.

Bojno polje u Legendsu ekstremno podseća na Hearthstone. Vaš lik je na donjoj, protivnik na gornjoj polovini ekrana, a između je bojište na koje spuštate karte. Osnovni resurs u TESL je magicka, koja funkcioniše kao mana iz Hearthstonea, a i priliva se na identičan način - prvi potez donosi jednu magicku, drugi dve i tako sve do kraja partije. Magicku trošite za igranje karata, u skladu sa vrednostima napisanim na njima. Glavna specifičnost Legendsa koju ćete uočiti tokom prve bitke su laneovi (staze). Bojište je podeljeno na levu i desnu stazu, što unosi dodatni taktički element, jer stvorenja iz jedne staze imaju veoma ograničenu interakciju sa drugom stazom. To znači da morate da podelite svoje snage na odbranu sa dve strane, odnosno da je dovoljno da neutrališete samo jedno krilo protivničke odbrane. Sem toga, svaka staza ima svoje propozicije. Karte odigrane sa leve strane su trenutno ranjive na napade, dok desna staza daje zaklon, i stvorenja sa te strane su jedan potez nakon stavljanja u igru, imuna na napade. Takođe, posebne karte imaju takozvane lane efekte koji ne modifikuju pravila igre na celom bojnom polju, nego samo u stazi u kojoj su odigrane.

Oba protivnika počinju meč sa po trideset hit poena i pet runa. Rune su postavljene na vrednosti od pet do dvadeset pet hit poena, i kada vam zdravlje padne ispod vrednosti neke rune, ona se lomi i vučete novu kartu iz špila. Taj efekat se dešava samo prvi put kada padate ispod neke vrednosti, to jest ako se zalečite, runa se ne obnavlja. Sem toga, niste limitirani na trideset hit poena, već možete da se lečite bez ograničenja. Mehanika runa pomaže igraču koji gubi da se vrati u meč dodatnim kartama, a ako imate sreće da izvučete kartu sa modifikatorom prophecy, možete da je odigrate trenutno i bez trošenja magicke.

Najveći broj dugoročnih igrača Legendsa biće stari ljubitelji serijala The Elder Scrolls koji su već dobro upoznati sa njegovim bogatim loreom.

TESL poprima sasvim novu dimenziju kada se upustite u duele sa drugim igračima, pogotovo onima koji su uložili više vremena (ili novca) u razvoj svojih špilova. Tek tada shvatate koliko interesantnih taktika, špilova i mogućnosti ova igra nudi. Iako se radi o neporecivo kvalitetnom naslovu, čini nam se da će veliki broj potencijalnih igrača odvratiti upravo specifičan, detaljni vizuelni dizajn, jer karte nisu trenutno prepoznatiljive kao one u šarenom Hearthstoneu. Zato verujemo da će najveći broj dugoročnih igrača The Elder Scrolls: Legendsa biti stari ljubitelji serijala The Elder Scrolls, koji su već dobro upoznati sa njegovim bogatim loreom i koji će trenutno moći da se prepuste kompleksnim kartaškim duelima.


Platforma:
Windows, iOS, Android, macOS
Potrebno:
Intel Pentium D / AMD Athlon 64 X2, 2 GB RAM, Nvidia Geforce 6800 / ATI Radeon X1600 Pro, 256 MB VRAM
Poželjno:
Intel Core i3 / AMD Phenom X4, 4 GB RAM, Nvidia GTX 650 / Radeon R7 250, 1 GB VRAM
Veličina:
2 GB
Adresa:
legends .bethesda .net
81
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2020
Inovacije koje treba pratiti tokom 2020. godine
Brže, jače, dalje...
Vanredna situacija koja je zahvatila celu planetu utiče na sve sfere ljudske delatnosti, ali naučna istraživanja i tehnološk...
Spectrum program na ploči „Sa druge strane jastuka”
Sa druge strane Duge
Prvo, za potpuni doživljaj pronađite singl gramofonsku ploču sa pesmom „Power of love” grupe Huey Lewis & The News. Z...
Sapphire Pulse Radeon RX 5500 XT 4G/8G i Gigabyte Radeon RX 5500 XT Gaming OC 4G/8G
Dvostruko više (ni) je dvostruko bolje
Stara narodna kaže da nikada nećete imati dovoljno novca, vremena i memorije. Vezano za prve dve stavke, ne možemo ništa kor...
Asus ZenBook 14 UM431DA
Pratilac neuštogljenih
Ovaj model Asusove Zenbook serije krase sve one lepe karakteristike koje smo viđali kod prethodnih modela. Takođe, kao i svi d...
Microsoft Windows 10
Tuce korisnih komandi za Run dijalog
Ne preskačemo nijednu priliku da vam skrenemo pažnju na to da programima, pa i samim operativnim sistemom, možete da upravlja...
Huawei Mate Xs
Fleksibilni prijatelj za tvrda vremena
Jednog dana, svaka budala imaće telefon sa ekranom koji se savija i transformiše u tablet, ali u proleće 2020. godine o njego...
Doom Eternal
Mislim da Doom Eternal nije mogao da dođe u boljem trenutku od ovoga. Opšta anksioznost uzrokovana zombi-apokalipsom niskog in...
Ori and the Will of the Wisps
Kada je niotkuda bupnula pre četiri i po godine, prva igra Ori iz malenog austrijskog Moon Studiosa naprečac je osvojila širi...
Panzer Corps 2
Skok u kvalitetu između bete i finalne verzije Panzer Corpsa 2 izrazit je i iznenađujući – od igre koja je bila „OK”, z...
© 2020 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama