TEST PLAY
The Elder Scrolls: Legends
Dragan KOSOVAC
1. april 2017.

Pre tri godine, studio Blizzard izdao je Hearthstone i uveo svet digitalnih CCG naslova (Collectible card game - kolekcionarska kartaška igra) u novu eru. Tada je počeo, a i danas traje, pravi metež među razvojnim timovima koji se takmiče da naprave svoju varijantu ovakvog naslova, ne bi li i sami našli zlatnu žicu u ogromnom rudniku do kog im je Blizzard pokazao put. Iz mora nastalih i najavljenih naslova, izdvojila se tek nekolicina, na čelu sa dve igre - Gwentom iz CD Projekt Reda i The Elder Scrolls: Legendsom, koji su za Bethesdu napravili u studiju Dire Wolf Digital. Gwent na prvi pogled deluje kao favorit, jer ima autentični twist na temu klasičnih CCG pravila, a i nastao je organski iz mini-igre u genijalnom Witcheru 3. Sa druge strane, TESL je očigledno nastao „na mišiće”, uz pažljivo studiranje „teškaša” kao što su Magic: The Gathering i, naravno, Hearthstone. Ipak, nakon što provedete malo više vremena uz Bethesdinu kartašku igru, postaje vam jasno da je njenim tvorcima pošlo za rukom da kvalitetno iskombinuju zanimljive ideje na polju mehanike sa superbogatim loreom serijala Elder Scrolls. Finalni rezultat je podjednako impresivan i zabavan. Genijalna ideja davanja igre ljudima besplatno, da bi zatim uzimati pare nestrpljivima, još jednom je veoma uspešno implementirana.

TESL je očigledno nastao „na mišiće”, uz pažljivo studiranje „teškaša” kao što su Magic: The Gathering i, naravno, Hearthstone.

Od prvog kontakta sa TESL, kao glavni aduti igre ističu se singleplayer i laneovi, specifična podela bojnog polja. Smisao CCG naslova su dueli protiv drugih igrača i osnova ove igre su upravo takvi okršaji. Ipak, uspeh svakog CCG-a zasniva se na upoznavanju sa prekookeanskim tankerom prepunim pravila. Dizajneri Legendsa rešili su da to upoznavanje sa igrom, kao i osnovno opremanje novih igrača kartama, obave kroz singleplayer kampanju i solo arenu. Story mode odvija se za vreme Velikog rata između Dominiona i Imperije, a igrač je stavljen u ulogu nepoznatog heroja čija će borba za sopstvenu slobodu imati uticaj na sam tok rata. Kampanja efektivno služi kao tutorijal. Svaka bitka uči nas sve kompleksnijim pravilima i dubljim aspektima mehanike. Sem toga, nakon bitaka i svakog stečenog nivoa, dobijamo ili nove karte ili unapređenje neke od postojećih. U odnosu na vreme koje ćete uz TESL provesti u multiplayer bitkama, solo kampanja nije veliki deo igre, ali je očigledno bitan razvojnom timu koji će u redovnim intervalima dodavati nova poglavlja i mini priče, naravno sa nagradama u vidu novih karata.

Same karte u TESL kodirane su bojama, poput onih iz Magic: The Gatheringa. Crvena boja označava snagu, plava intelekt, zelene karte su agility i ljubičaste su endurance. Boje su bitne prilikom sastavljanja vašeg špila (koji može da ima od 50 do 70 karata), jer ne smete da imate više od dve boje. Šesta grupa karata su neutralne ili „bezbojne”, koje mogu da se stave u bilo koji špil. Karte mogu da se podele i po vrsti. Tu su stvorenja, klasične karte sa vrednostima za napad i odbranu. Predmeti su oprema koja unapređuje atribute vaših likova, čarolije su jednokratni efekti ili direktno nanošenje štete, a podrška su aure koje imaju dugotrajne efekte. Sve karte mogu da imaju i poseban modifikator ili keyword, kao što su charge, drain, guard, ward, lethal ili regenerate. Karte imaju i različiti stepen kvaliteta, od običnih do legendarnih, i dok je lov na najbolje karte kupovinom booster packova za realan novac jedna od opcija, kampanja, solo arena, levelovanje i ispunjavanje dnevnih questova, sasvim su dobar izvor karata i zlatnika, freemium valute ove igre.

Mehanika runa pomaže igraču koji gubi da se vrati u meč dodatnim kartama.

Bojno polje u Legendsu ekstremno podseća na Hearthstone. Vaš lik je na donjoj, protivnik na gornjoj polovini ekrana, a između je bojište na koje spuštate karte. Osnovni resurs u TESL je magicka, koja funkcioniše kao mana iz Hearthstonea, a i priliva se na identičan način - prvi potez donosi jednu magicku, drugi dve i tako sve do kraja partije. Magicku trošite za igranje karata, u skladu sa vrednostima napisanim na njima. Glavna specifičnost Legendsa koju ćete uočiti tokom prve bitke su laneovi (staze). Bojište je podeljeno na levu i desnu stazu, što unosi dodatni taktički element, jer stvorenja iz jedne staze imaju veoma ograničenu interakciju sa drugom stazom. To znači da morate da podelite svoje snage na odbranu sa dve strane, odnosno da je dovoljno da neutrališete samo jedno krilo protivničke odbrane. Sem toga, svaka staza ima svoje propozicije. Karte odigrane sa leve strane su trenutno ranjive na napade, dok desna staza daje zaklon, i stvorenja sa te strane su jedan potez nakon stavljanja u igru, imuna na napade. Takođe, posebne karte imaju takozvane lane efekte koji ne modifikuju pravila igre na celom bojnom polju, nego samo u stazi u kojoj su odigrane.

Oba protivnika počinju meč sa po trideset hit poena i pet runa. Rune su postavljene na vrednosti od pet do dvadeset pet hit poena, i kada vam zdravlje padne ispod vrednosti neke rune, ona se lomi i vučete novu kartu iz špila. Taj efekat se dešava samo prvi put kada padate ispod neke vrednosti, to jest ako se zalečite, runa se ne obnavlja. Sem toga, niste limitirani na trideset hit poena, već možete da se lečite bez ograničenja. Mehanika runa pomaže igraču koji gubi da se vrati u meč dodatnim kartama, a ako imate sreće da izvučete kartu sa modifikatorom prophecy, možete da je odigrate trenutno i bez trošenja magicke.

Najveći broj dugoročnih igrača Legendsa biće stari ljubitelji serijala The Elder Scrolls koji su već dobro upoznati sa njegovim bogatim loreom.

TESL poprima sasvim novu dimenziju kada se upustite u duele sa drugim igračima, pogotovo onima koji su uložili više vremena (ili novca) u razvoj svojih špilova. Tek tada shvatate koliko interesantnih taktika, špilova i mogućnosti ova igra nudi. Iako se radi o neporecivo kvalitetnom naslovu, čini nam se da će veliki broj potencijalnih igrača odvratiti upravo specifičan, detaljni vizuelni dizajn, jer karte nisu trenutno prepoznatiljive kao one u šarenom Hearthstoneu. Zato verujemo da će najveći broj dugoročnih igrača The Elder Scrolls: Legendsa biti stari ljubitelji serijala The Elder Scrolls, koji su već dobro upoznati sa njegovim bogatim loreom i koji će trenutno moći da se prepuste kompleksnim kartaškim duelima.


Platforma:
Windows, iOS, Android, macOS
Potrebno:
Intel Pentium D / AMD Athlon 64 X2, 2 GB RAM, Nvidia Geforce 6800 / ATI Radeon X1600 Pro, 256 MB VRAM
Poželjno:
Intel Core i3 / AMD Phenom X4, 4 GB RAM, Nvidia GTX 650 / Radeon R7 250, 1 GB VRAM
Veličina:
2 GB
Adresa:
legends .bethesda .net
81
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
APRIL 2024
Gigabyte Radeon RX 7900 GRE Gaming OC 16G
Zlatni zeka
Model koji je izvorno namenjen kineskom tržištu, i koji se tamo pojavio još prošlog leta, lepo je popunio prazninu između modela RX 7800 XT i RX ...
Asus ROG Zephyrus G16 (GU605MY-QR085X)
Najkompaktnija zverka
Uz sve kompromise, ovo je verovatno najsnažniji laptop smešten u manje od dva kilograma i 18 milimetara visine...
Honor Watch 4
Savršeno upakovan
Sat koji donosi veoma malo pravih noviteta, ali kod kog je uklapanje poznatog i očekivanog dovedeno do savršenstva...
Mobile World Congress 2024
Ovde i AI ima AI
Utisak je da MWC „na nogama” drže isključivo velike kineske kompanije, a praksa predstavljanja flegšip telefona na sajmu je sve ređa...
Inovativni motori i reaktori
Bolji pogon
Električni motori uskoro stižu u putničke avione, samo da se reši nekolicina konstruktorskih prepreka...
Honor Magic 6 Pro
Magična Šestica
Sistem kamera oslanja se na tehnički sofisticiran dizajn sa promenjivim otvorom blende...
Apple, AI i nova tužba za monopol
Kisela ili slatka jabuka
Apple će uvek da koristi sopstveno rešenje, ukoliko može da ga napravi dovoljno brzo i kvalitetno...
Dragon’s Dogma 2
Nastavak dvanaest godina stare igre koja odavno ima kultni status, naoko, jednostavan akcioni RPG koji se trudi vas angažuje, ali i pomalo namuči...
Rise of the Ronin
Rise of the Ronin izuzetno podseća na Ghost of Tsushima, kako po izgledu, tako i po konceptu...
Highwater
Ugodan koktel postapokaliptične komike i poetične melanholije...
Microsoft Windows 3.0
Prisećamo se treće iteracije operativnog sistema baziranog na grafičkom korisničkom okruženju, koja je konačno mogla da izađe na crtu takmacima...
© 2024 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama