TEST PLAY
Torchlight II
Dragan KOSOVAC
1. novembar 2012.

Pre nekoliko meseci (SK 07/2012) pisali smo o našem oduševljenju betom Torchlighta II, nastavkom višestruko nagrađivanog hack’n’slash naslova od pre tri godine. Tom prilikom analizirali smo detalje mehanike, kao i uslove pod kojima je ovaj nastavak poprimao svoj oblik. Sada kada je finalna verzija Torchlighta II konačno tu, teško nam pada da se od nje odvojimo čak i onoliko koliko je potrebno da svoje ekstremno pozitivne utiske uobličimo u smislenu celinu. Torchlight II je neverovatno dinamična, apsolutno zarazna i savršeno balansirana lavina zabave, koja beskompromisno zahteva da joj posvetite još malo vremena. Da stvari budu stvarno zastrašujuće, taj osećaj ne jenjava ni nakon nekoliko dana. Kada vas ova igra ščepa, to traje nedeljama, dok se obaveze gomilaju oko vas.

Neverovatno dinamična, apsolutno zarazna i savršeno balansirana lavina zabave.

Zbog činjenice da se pojavio upravo sada, Torchlight II ne može da izbegne direktno poređenje sa najnovijim Diablom, serijalom koji već godinama važi za etalon u svetu hack’n’slasha. Ironično, baš su stari fanovi serijala Diablo ona grupa igrača kojoj će među prvima biti jasno da između ova dva naslova ne može biti poređenja. Pored svih svojih kvaliteta, Diablo III ima jedan veoma upadljiv minus - što ga duže igrate, sve je izraženija činjenica da mu nedostaje ona specifična iskra koja je učinila da prve dve igre i njihove ekspanzije steknu onoliku popularnost. Sve vam je jasnije to da imate posla sa nezaustavljivom gorostasnom mašinom, za čijim su komandama dizajneri koji su se više trudili da na ovaj serijal stave svoj lični pečat nego da održavaju nepogrešiv kurs ka beskonačnoj zabavi, koji su njeni originalni tvorci postavili sa prve dve igre.

S druge strane, za kormilom Torchlighta II je tim rasterećenih ljudi sigurnih u svoju veštinu. Tu su braća Šejfer, koji zajedno sa Dejvom Brevikom mogu da se pohvale time što su pomenuti tvorci prva dva Diabla. Zatim Trevis Boldri, čiji slavni serijal Fate predstavlja drugu veliku inspiraciju za Torchlight. Tu su i Piter Hu i njegov tim odgovoran za Flagshipov Mythos. Na kraju, posebnu pohvalu za muziku u oba Torchlighta zaslužuje Met Oulmin, koji je komponovao kultne teme iz Diabla, Starcrafta, Diabla II i WoW-a. Ovi ljudi su na osnovu saveta i zamerki fanova originalnog Torchlighta (odsustvo multiplayera) u sprezi sa svojim jedinstvenim osećajem za stvaranje kvalitetnog akcionog RPG-a postigli nešto čarobno. Samim tim poređenje Diabla III sa Torchlightom II podsećalo bi na stereotipni dvoboj generacija u starim wuxia filmovima. S jedne strane je mladi, agresivni izazivač željan da dokaže da je njegov kung-fu bolji. S druge strane je naizgled krhki i rasejani, možda i blago pripiti nasmejani čičica. Izazivač je očigledno snažniji i brži pa je zato i arogantniji, ali kada borba počne, očigledno je to da je iskusni majstor moćniji.

Tu je i neizbežna gargantuanska paleta predmeta sa nasumično generisanim atributima.

Torchlight II mami igraču osmeh na lice naizgled bez imalo truda. Fantastična zabava kao da teče sa monitora sama od sebe. Balans klasa, veština i stilova borbe je besprekoran. Horde neprijatelja vam se kroz nivoe suprotstavljaju sve izazovnijim sposobnostima. Naravno, tu je i neizbežna gargantuanska paleta predmeta sa nasumično generisanim atributima, u kojoj neprestano tražite bolji komad opreme. Na kraju, tu je i neverovatno šarmantan interni humor, koji dizajneri ove igre dele sa veteranima hack’n’slash žanra. Na jednoj strani su neizbežne reference koje su proslavile Blizzardove naslove. Aluzije na filmove kao što su „Silence of the Lambs”, „Goonies” i „The Thing” ili popularne igre poput Minecrafta, Borderlandsa i Resident Evila nonšalantno su smeštene u igrački svet i kao da se direktno obraćaju igraču: „Hej, ovu igru je baš za tebe napravio tvoj stari prijatelj”. Na drugoj strani je tiha prozivka na račun bivših kolega iz Blizzarda. Kroz Oulminovu muziku kao da pokušava da se probije nezaboravna tema iz Tristrama, ali nikada ne previše primetno. Zatim, radnja i struktura igre svojevrsni su rimejk Diabla II. Glavni negativac je iskvareni heroj iz prošlog naslova, koga kroz tri čina pratite prvo u pustinju, zatim u močvaru, da biste se na kraju u kraćem četvrtom činu spustili u njegov domen i porazili ga (ali ne pre nego što primetite da po izgledu i sposobnostima ima dodirne tačke sa Diablom iz dvojke).

Na kraju avanture imate dve opcije - ponovo sve ispočetka na većem nivou težine ili da kao u prvom Torchlightu kupujete mape za nasumično generisane tamnice i tamo nastavite svoju adrenalinom navođenu poteru za boljim predmetima i novim nivoima. Tako uostalom i treba da bude, jer kada je napravljen kako valja, dobar hack’n’slash nema kraj.


...još jedno mišljenje
Originalnom Torchlightu je, prema mišljenju mnogih igrača, nedostajao samo kooperativni multiplayer da bi iz kategorije „odličan” prešao u kategoriju „super”. Runic Games je ne samo ispunio želju fanova, već ju je i daleko nadmašio brojnim unapređenjima i sitnicama na koje smo se momentalno navikli. Torchlight 2 je apsolutni „moralni pobednik” u borbi sa Diablom III, jer ne izigrava tamničara koji igraču blokira sadržaj iz bilo kog razloga, šutirajući ga iz igre čim štucne konekcija ili forsirajući ga da do besvesti prelazi igru samo da bi otključao više težinske nivoe. Mada ne pruža podjednako elegantno co-op povezivanje, pre svega zbog nepostojanja sistema pretrage po aktivnom questu, predstavlja znatno bolji hack’n’slash naslov koji preporučuemo svim srcem, naročito onda kada se uzme u obzir to da zahteva trostruko manju novčanu investiciju.
Bojan JOVANOVIĆ
...još jedno mišljenje
Torchlight 2 je zabavna hack’n’slash igra, koja u svemu oponaša, a negde i nadmašuje Diablo III. Priče ima na kašičicu, zone su delom predodređene a delom nasumične, neprijatelje je moguće istrebiti, a postoje i skriveni zadaci koji vode u zasebne mape, sa neobičnim protivnicima. Sve tri klase su sjajne, stablo veština odlično organizovano, a borba nostalgična, budeći uspomene na neke jednostavnije dane. Mogućnost igranja sa prijateljima u lokalnoj mreži ili putem interneta samo je šlag na ionako savršenoj torti.
Nikola BULJ
Platforma:
PC
Potrebno:
Intel ili AMD / 2 GHz, 512 MB RAM-a, nVidia GeForce serija 7 ili ATI Radeon serija 800; 128 MB VRAM-a
Poželjno:
Intel C2D ili AMD Athlon II / 2,5 GHz, 2 GB RAM-a, nVidia GeForce serija 8 ili ATI Radeon serija 3000; 512 MB VRAM-a
Veličina:
download 1,7 GB
Adresa:
torchlight2game .com
92
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama