TEST PLAY
Resident Evil: Operation Raccoon City
Miodrag KUZMANOVIĆ
1. jun 2012.

Vidi šta sam ti uradio od Rezidentivla, mama, vidi šta sam ti uradio od igre ja...” Krvava zora uzdizala se na Rakungradom, zombi-Bajaga pevao je undead verzije svojih pesama, a mi smo stavili tačku na još jednu igru koju je Capcom napravio preko kuplunga i bacio narodu da je glođe. Dubok uzdah i permanentni uninstall. Naš žal nije vezan samo za promenu karaktera igre, koja više nema veze sa survival horor podžanrom, već je motivisan apsolutnim javašlukom na mehano-tehničkom planu igre. Ovo je igra koju su radili ljudi koji se ne igraju, koje ne zanima da li nešto ima logike ili ne i koji se ne potresaju ako umesto „Yiha!” generišu „madaaaajbežibre...”

Tehnički problemi sa igrom su mnogobrojni i nadasve ozbiljni.

Resident Evil: Operation Raccoon City je pucačina u trećem licu zasnovana na invertovanoj perspektivi zapleta Resident Evil 2 i delova trojke. Igra vas stavlja u ulogu člana elitnog Wolfpack tima Umbrella Security Service (USS), koji je poslat u Raccoon City da spreči dr Birkina u deljenju T-virus tajni sa oružanim snagama SAD. Dalji tok dešavanja znamo - virus incidentno napušta laboratoriju, dolazi u kontakt za žiteljima Rakungrada i pretvara ih u zombije željne jetri i slezina. Angažman vašeg tima neće se svesti na saniranje situacije, već isključivo na uklanjanje dokaza o umešanosti Umbrelle, uz eliminaciju nezgodnih svedoka. Na samom kraju kampanje naletećete na Leona Kenedija i Kler Redfild, i dobiti priliku za mali upliv u kanon Resident Evila. Nažalost, prilika za povezivanje starog i novog je gotova pre nego što izgovorite: „Hej, plavokosi, jesi li za jedno brijanje sa izbrijavanjem?”

Evolucija survival horora u hodnik pucačinu koja je toliko tamna da nikakvo igranje sa gamom ne pomaže, izvedena je na surovo loš način. Kolekcija nevezanih nivoa, igranje uloge loših momaka kojima komanduje korporacijski mastermajnd i napucavanje četiri ista mob modela od početka do kraja igre prilično su pointless. Zombiji, naoružani protivnici i članovi vašeg tima izgleda dele jedan isti pseudo AI, koji se svodi isključivo na nasumično trčanje po prostornim mikrocelinama (soba, hodnik...) i predefinisanu reakciju na prisustvo jednih i drugih u blizini.

Neizbalansirana težina igre i jeftini fazoni kojima se veštački povećava stepen izazova.

Tehnički problemi sa igrom mnogobrojni su i nadasve ozbiljni. Prvi i osnovni vezan je za kretanje i mehaniku hvatanja zaklona, koja ne zahteva pritisak na taster, već se dešava automatski, svaki put kada se približite zidu ili prepreci na koju je moguće zalepiti se. Ko je ovo smislio, pušio je nešto vrlo egzotično! Sistem funkcioniše na potpuno nasumičan način, jer nekih 40 odsto objekata posejanih u gameworldu s namerom da budu priručni zaklon (kauč, komoda, kola...) ne dozvoljavaju hvatanje zaklona, već će vas ostaviti da šlajfujete dok pokušavate da se namestite, gutajući metke i ujede.

Pored izbora komandosa vezanog za specijalke koje vam leže u borbi (praktično su beskorisne, stoga nećemo trošiti reči i papir), druga borbena varijabla i drugi krupan problem sa igrom je vatreno oružje. Otključavate ga investicijom XP-a, koji zarađujete u misijama, ali svaka logika prestaje činom izbora jednog od tridesetak primeraka koji stoje na rafu. Pošto su bukvalno svi protivnici sunđeri za metke koji gutaju tone olova pre nego što pokleknu, prirodno je da ćete želeti da se što pre oslobodite heklerčića ili pumparice, bezecujući teški mitljarez, automatsku sačmaricu ili nešto sa sličnom potencijom. Odmah ćete, nažalost, utvrditi da razlika u kalibru ne igra nikakvu ulogu i da se svako automatsko oružje ponaša na isti način, varirajući jedino u preciznosti na distanci (hekler ovde šije .50 cal mitrljaz, grejt sukses!). Autosačmara i druga egzotika dolaze sa količinom metaka koja će potrajati svega nekoliko soba, tako da je sa njima bukvalno nemoguće igrati.

Tragedija.

Sledeći mutav momenat je neizbalansirana težina igre i jeftini fazoni kojima se veštački povećava stepen izazova. Protivnici koji se u grupama materijalizuju iza leđa i odmah kreću da vas gađaju ili grizu uzimaju medalju u štafetnoj iritaciji na sto metara. Nekoliko segmenata igre (npr. elektranu u kojoj sabotirate generatore i halu u kojoj se borite sa Nemesisom) ponavljaćete Y puta dok ne provalite kuda valja trčati u zaklon kada aktivirate okidač za misioni skript, posle kojeg ste za sekund mrtvi ako ne krenete na pravu stranu. Vrlo poor. Članovima vašeg tima, koje će popuniti AI botovi, jer (naravno) nećete naći tri ljudska nesrećnika za co-op, nemoguće je komandovati niti ih na bilo koji način usmeravati, a sami se ponašaju k’o muve bez glave koje služe samo kao dekoracija. Malo manje su Wolfpack, nekako su više Roflpack...

Resident Evil: Operation Raccoon City je tragedija, ali ne kvalitetna tragedija poput „Antigone” i drugih grčkih tragedija, nego tupa, tragična blamaža poput eksperimentalnog teatra u režiji Blagodraga van Blama.


...još jedno mišljenje
Zlatna koka zvana Resident Evil i dalje se besomučno mrcvari, na sveopšte zgražavanje nekadašnjih ljubitelja franšize koji se pitaju: „Zašto?” Grafički engine nije ništa naročito, loše je optimizovan i pati od bednog portovanja sa konzola, koje se ogleda u preskakanju slike prilikom rotiranja pogleda, što stvara utisak trzanja i malog frejmrejta (nevezano za inače učestali pad performansi). Kamera je postavljena previše blizu kada pređete u nišanski režim i često je zaklanjaju vaši saborci. Animacije likova su loše i amaterski urađene. Dizajn nivoa je užasno linearan i usmeren jurnjavom za sledećom checkpoint zvezdicom, bez obzira na to što se na pojedine delove mape možete sporadično vraćati, a to ćete činiti pre svega radi obnove municije i prateće opreme.
Oružje ima nervirajuće umanjen efekat na protivnike, koji zahtevaju previše olova da bi bili upokojeni. Detekcija pogodaka je ubedljivo najgora u skorijoj istoriji (izdašno loših) pucačina u trećem licu. Polovinu vremena jednostavno ćete promašivati metu bez obzira na daljinu na kojoj se ona nalazi, intezitet vatre, veštinu ciljanja i slično. Posebna priča je AI saboraca, koji funkcioniše u svega tri režima: prati vođu (igrača), otvaraj vatru kako znaš i umeš kad naletiš na podjednako lobotomizirane protivnike, trudi se da što češće upadaš u liniju vatre i onda kukaš kada te igrač izrešeta.
Ima li nečega što valja u ovom kršu? Pa, za jednu supergeneričku i lako zaboravljivu pucačinu, igra može da posluži. Njen najveći kvalitet je odlično odrađeno rešetanje, kao i sočno komadanje mekih zombija.
Aleksandar DINIĆ
Platforma:
PC, Xbox 360, PlayStation 3
Potrebno:
Intel Core2Duo ili ekvivalent, 2 GB RAM-a, GeForce 8800 GTS ili Radeon HD 3850
Poželjno:
Intel Core2Quad ili ekvivalent, 4 GB RAM-a, GeForce GTX 560 ili Radeon HD 6950
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .residentevil .com /reorc
52
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
MAJ 2025
Microsoft Majorana 1
Kvantna topologija
Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule...
AMD Ryzen 9 9950X3D
Jedan, da svima vlada
Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G
I za kreativce, i za igrače
Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista...
Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX)
Fantastična zver i kako je kupiti (3)
Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže...
Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki
Najbolji od najboljih
PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara...
Apple iPhone 16e
Malo muzike za mnogo para
Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije...
Cemu 2.6
Wii U emulacija
Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U...
.rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G
Mnogo eNoviteta
U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke...
Trgovinski rat Istoka i Zapada
Velika igra, nesagledive posledice
Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene...
Blue Prince
Jedinstveni dijamant i jedna od najoriginalnijih igara u poslednjih nekoliko godina...
Tempest Rising
Skupa i ambiciozna fotokopija legendarnog RTS klasika Command & Conquer...
South of Midnight
Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama