Udahnite duboko, oduvajte prašinu sa AKAI mini-linije koju ste poslednjih 15 godina čuvali u špajzu, u deck ubacite kasetu sa Neninim albumom „99 Luftballons” i pustite samo A1... Neka vas nežni tonovi pesme o balonu koji je izazvao Treći svetski rat vrate iz 1984. i ubace u setni hladnoratovski mood, koji će vam igranje Wargame: EE učiniti osmostruko slađim.Za eksperte koji su u stanju da naizust izrecituju razlike između verzija M1 i M1A1 tenka Abrams. |
Eugen Systems, autori proslavljenog R.U.S.E.-a, posegnuli su za izvorom inspiracije u kojem je ostalo mnogo više soka od umornog i isceđenog WWII. Eskalacija Hladnog rata u centralnoj Evropi kroz otvoreni sukob NATO pakta i Varšavskog ugovora istorijski je ostala samo u domenu slatke hipoteze, inače biste umesto čitanja SK-a u osunčanoj sobi sada lovili obrok-pacove u jarugama kratera Beograd i sa oba nosa njuškali vazduh u potrazi za RadVeprovima. Igra ima četiri kampanje (dve NATO, dve Varšavski ugovor), od kojih tri predstavljaju mogući Eskalirani scenario istorijskog događaja, dok je četvrta potpuno fiktivna. Prva NATO kampanja smeštena je u 1975. godinu i govori o posledicama incidenta na granici Istočne i Zapadne Nemačke (ubistvo vojnika), koji prerasta u otvoreni rat istoka i zapada. Druga kampanja (1981) bavi se reperkusijama štrajka brodograditelja u Gdanjsku, osnivanja sindikata Solidarnost i posledičnog uvođenja vojne diktature u Poljskoj. Umesto komunističkog „krekdauna” Vojćeha Jaruzelskog i uspostavljanja statusa kvo, igra barata tezom da je poljska armija stala na stranu štrajkača i zaratila sa SSSR trupama stacioniranim na njenoj teritoriji. Treća operiše idejom da je NATO vežba Able Archer ’83 isprovocirala snage Varšavskog ugovora i inicirala WWIII. Četvrta kampanja, u kojoj ponovo igrate kao Sovjet, predstavlja full fikciju taktičkih bitaka u Evropi opustošenoj nuklearnim ratom.Nadmetanje u brzini manevra biće vam mnogo bitnije u multiplayeru, jer je AI prilično pasivan i predvidljiv. |
U igri postoji 361 jedinica, mada dobar broj njih predstavlja pomenute podvarijacije jednog osnovnog modela (npr. tenk T-72 ima T-72A, T-72B i druge verzije). Nevertheless, igra poseduje megabogati arsenal, klasiran u pešadiju, logistiku, podršku, tenkove, oklopna vozila, izviđačke jedinice i helikoptere. Pored hardvera velikih sila, među jedinicama ima i krajnje egzotičnih primera iz čehoslovačkog i poljskog arsenala, što će se dopasti svakom friku koji ceni verodostojnost svojih virtuelnih ratova. Na početku igre dostupan vam je srazmerno mali broj jedinica, dok ćete ostatak otključavati komandnim zvezdicama, koje se osvajaju ispunjavanjem primarnih i sekundarnih zadataka u misijama, kao i igranjem multiplayera. Svaka misija bazirana je na vođenju kombinovanih odreda snage ojačanog bataljona i kontroli teritorije. U igri nema gradnje baza ili skupljanja drugih resursa osim poena, koje stičete likvidacijom protivničkih jedinica. Regrutacija svežih snaga, pored dotičnih poena, zahteva i kontrolu nad obodnim sektorima mape, koji omogućavaju priliv pojačanja. Osnovna strateška „kvaka” igre je balansiranje limitima - ako vršite napad na nekoliko frontova, nećete imati dovoljno jedinica za odbranu, i obrnuto. Sigurnost ranjivih (i skupih) komandih vozila, koja su jedina u stanju da „zaključaju” sektor, biće vam „klizeći imperativ” i osnovni povod za regrutaciju brzih (i krhkih) jedinica, koje mogu munjevito da se dislociraju u slučaju potrebe. Nadmetanje u brzini manevra biće vam mnogo bitnije u multiplayeru, jer je AI prilično pasivan i predvidljiv.Za razliku od R.U.S.E., ovde nema krutih pravila vezanih za jedinice i njihove protivteže. |
Za razliku od R.U.S.E., u igri nema krutih pravila vezanih za jedinice i njihove protivteže tipa „tank destroyer uvek ubija tenk, ali je beskoristan protiv pešadije”. Svaka jedinica ima realne vrednosti u kategorijama vatrene moći, oklopa i raspoloživog naoružanja, a na njen kvalitet znatno utiče i nivo iskustva koji je zaradila u prethodnim borbama. Najznačaniji taktički faktor u igri je izviđanje, za šta ćete koristiti specijalizovanu mehanizaciju ili (vrlo ranjive) helikoptere. Od jasnoće slike na terenu, eventualnog otkrivanja skrivene pešadije u šumama i selima u najvećoj meri zavisi uspeh svake oklopne ofanzive. Pored izviđanja, ultrabitan taktički imperativ jesu i gorivo i municija, koji se troše borbom i kretanjem (potrošnja goriva je prenaglašena) i koje morate dopunjavati organizovanjem lanca snabdevanja od fiksnih skladišta do snaga na liniji. Zamerke... Osim jurišnih helikoptera, u igri nema drugog vazduhoplovstva, a ni traga ni glasa nema od mornarice, pa ni taktičkog ili strateškog arsenala za masovno uništavanje. Treći svetski rat ovo čini veštački limitiranim, ali je nekako u skladu sa komandnim nivoom koji se igra trudi da dočara. |