TEST PLAY
Dungeons & Dragons: Daggerdale
Vukašin STIJOVIĆ
1. jul 2011.

Dungeons & Dragons: Daggerdale najviše podseća na raspalog „jugića” ili „stojadina” na koji je nalepljen znak Ferarija. Kao što sličica propetog konja neće od krša napraviti aždaju, tako ni čuveno D&D neće rudimentarni button-mashing hack & slash pretvoriti u pristojnu igru. Pošto Daggerdale ne koristi ni promil kompleksnosti najpopularnijeg RPG sistema, nametnulo se logično pitanje - zašto bi iko plaćao za licencu od koje nema apsolutno nikakve koristi? Pa, ne bi. Tri klika na Netu će vas od razvojnog tima (anonimni Bedlam Games), preko izdavača Atarija, odvesti do Hasbroa, u čijem je vlasništvu i Wizards of the Coast, nosilac prava za Dungeons & Dragons („Misterija rešena, dragi moj Votsone. Sjajan primer istraživačkog novinarstva, Holmse.”). Kad se sve sabere, najveći domet ovog naslova jeste to što će se naći na istoj listi sa nekim od najboljih igara u istoriji žanra koje su koristile isti settings.

Od više od dvadeset klasa koje postoje u poslednjoj, četvrtoj generaciji D&D-a, koju, makar na papiru, koristi i Daggerdale, ograničeni ste samo na četiri (cleric, rogue, wizard, fighter). U teoriji, izvođenje bi trebalo da se razlikuje u zavisnosti od klase i njene uloge u borbi (leader, striker, controller, defender), ali sva raznovrsnost gameplaya je i ostala u domenu teorije. Na terenu, Daggerdale se svodi na beskonačno lupanje po tastaturi - složeni sistem korišćenja magija i veština nije našao svoje mesto u igri. Štaviše, ne postoje ni atributi poput mane ili stamine, uobičajeni za sličan tip igara - svaki skill ima određeni, neveliki cooldown, pa se celo izvođenje na kraju svede na lupanje to tasterima određenim redosledom, uz povremeno uzimanje health napitaka. Pri tom problem predstavlja neizbalansiranost između klasa - sa fighterom ćete prolaziti kroz talase orkova kao vreo nož kroz buter, pogotovo u drugoj polovini igre, dok će cleric i wizard u prvih nekoliko nivoa zbog nemogućnosti nošenja oklopa biti suočeni sa relativnim izazovom. Istini za volju, kiting rulje uz upotrebu kratkometnog teleporta (blink) i obilno spamovanje magija jesu otprilike sva zabava koju ćete uspeti da iscedite iz naslova. Tek se u kooperativnom multiplayeru, i to u nevelikom obimu, vide razlike između klasa, mada se sve svodi na to kojom vrstom napada ćete se ratosiljati protivnika. AI protivnika izuzetno je bagovit, pa neprijatelji često neće reagovati na range napad (bez obzira na to da li se radi o magiji ili oružju). Protivnici se bez ikakvog pravila spawnuju u velikom broju svuda po mapi, pa petnaesto čišćenje iste skupine protivnika postaje sve zamornije kako igra odmiče. Jurenje opreme, koje predstavlja važan element zaraznosti svih hack & slash naslova, upropašćeno je činjenicom da ćete u velikom delu igre bolji oklop ili wand pre kupiti od prodavaca rasutih po mapi nego dobiti kao loot.

Audio komponenta igre nalazi se na montipajtonovskoj granici između humora i apsurda, jer će NPC-jevi umesto govorne glume neodređeno mumlati u emotivno odgovarajućem tonalitetu. Ovakvo rešenje funkcioniše u Rayman naslovima, ali videti drevnog, očvrslog, bradatog patuljka kako nežno guguće u najmanju ruku je porazno. Grafika je pristojna (Bedlam Games je razvio sopstveni endžin za potrebe Daggerdala), ali obilje bagova poput propadanja i preklapanja tekstura, nevidljivih zidova i lebdećih neprijatelja prilično snižava vizuelni utisak o igri. Hub-strukturom nivoa autori su želeli da stvore sand-box iskustvo, ali zbog očajnog dizajna okruženja ta činjenica gubi na značaju, jer ćete polovinu igre provesti tapkajući kroz mračne, klaustrofobične hodnike. Ne možete uticati ni na fizički izgled svog avatara (biser je hobit wizard sa cornrow frizurom). Interfejs je veoma jednostavan za upotrebu, što uz preciznost i dobar odziv kontrola čini igru udobnom, a to je vrlo važno kada se uzme u obzir to da se radi o akcionom RPG-u. Kameru nije moguće pomerati mišem u vertikalnoj ravni, već se to izvodi preko tastature (postoje samo dve pozicije), što je veoma iritantno kada želite da vidite nešto iznad ili ispod sebe. Nivo iskustva je ograničen na deseti nivo (zasad, ali realno je očekivati da će u prvom narednom DLC-u ili ekspanziji level cap biti podignut), tako da unutar svake klase nema previše prostora za različite buildove. Ukoliko ne osećate potrebu da završite svaki neinspirativni side-quest, kroz igru možete protrčati za svega nekoliko sati.

Igra podržava co-op multiplayer za četiri igrača preko Interneta, ali jedini filter prilikom biranja online partija jeste broj igrača koji se nalazi u datoj igri, tako da se može desiti da uđete na isti server sa igračima koji su mnogo višeg ili nižeg nivoa od vašeg karaktera i na različitom mestu u kampanji, što, naravno, igranje čini nemogućim. Na sreću, igra podržava i LAN partije, što je pohvalno kada se u obzir uzme skorašnja tendencija potpunog napuštanja podrške za lokalnu mrežu.

Kada bi se pravila lista igara sa najgore iskorišćenom franšizom, ovaj naslov bi se sigurno našao pri samom vrhu. Repetativan, bagovit i dosadan, Daggerdale će se teško dopasti i najzagriženijim ljubiteljima hack & slasha (sigurni smo da će se ljubitelji Dungeons & Dragonsa sablažnjivati nad činjenicom što igra deli isti naziv sa npr. Baldur’s Gateom). Pošto je u trenutku završavanja ovog teksta već izašao dugo očekivani treći deo Dungeon Siegea, ovog puta u izvedbi čuvenog Obsidiana, jasno vam je šta vam je činiti.


...još jedno mišljenje
D&D Daggerdale je školski primer proizvoda malog, neuglednog developerskog tima iz ćoška, koji je pod svoje uzeo jedan od najvećih igrača u industriji (Atari) i sponzorisao njihovo nedonošče koje se šlepuje na osnovu jedne retke, slabo popunjene niše u žanru arkadnih RPG-ova. U ovom slučaju to se ogleda u relativno zanimljivom (ali i mušičavom) co-op režimu, gde ćete sa kolegama krljati horde neprijatelja online ili lokalno (hureeej!). U svemu ostalom Daggerdale se ne izdiže previše iz svog statusa bottom feedera: sirotinjska priča koja jedva povezuje događaje na ekranu, svega tri kratka poglavlja, loše implementirani i nepraktični elementi gameplaya (nema quick opremanja lika dvoklikom ili prevlačenjem), teskobni magijski i skill ekrani, gruba i „špicasta” grafika sa lepezom svih nijanse sive, mutavi quest-giveri, generički i repetativni dizajn nivoa, kompletno odvijanje igre u podzemnom okruženju pećina i dosadnih tamnica krcatih goblinsko-čudovišnom faunom koja i sama deluje smoreno... Kao kratkotrajni fix u nedostatku boljeg može da prođe, ali ništa više od toga.ad
Platforma:
PC
Potrebno:
Core 2 Duo E4300 / 1,8 GHz, 1 GB RAM-a, ATI Radeon HD 2900
Poželjno:
Dual Core / 2,8 GHz, 2 GB RAM-a, GeForce 9800 GT
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .atari .com /daggerdale
50
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
MAJ 2025
Microsoft Majorana 1
Kvantna topologija
Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule...
AMD Ryzen 9 9950X3D
Jedan, da svima vlada
Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G
I za kreativce, i za igrače
Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista...
Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX)
Fantastična zver i kako je kupiti (3)
Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže...
Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki
Najbolji od najboljih
PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara...
Apple iPhone 16e
Malo muzike za mnogo para
Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije...
Cemu 2.6
Wii U emulacija
Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U...
.rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G
Mnogo eNoviteta
U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke...
Trgovinski rat Istoka i Zapada
Velika igra, nesagledive posledice
Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene...
Blue Prince
Jedinstveni dijamant i jedna od najoriginalnijih igara u poslednjih nekoliko godina...
Tempest Rising
Skupa i ambiciozna fotokopija legendarnog RTS klasika Command & Conquer...
South of Midnight
Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama