TEST PLAY
Need for Speed: Shift 2 Unleashed
Aleksandar DINIĆ
1. maj 2011.

Dok se Atarijev Test Drive Unlimited 2 lagano vozika diljem Ibice i Havaja, sa podjednakom pažnjom kupujući nekretnine, turpijajući nokte i brinući o plasmanu u bogatunskim trkama, Electronic Arts nastavlja sa svojim biznis planom agresivnog preuzimanja primata na poljima arkadnih i realističnih simulacija vožnje. Svega šest meseci od premijere Hot Pursuita i godinu i po dana od prvog Shifta, EA nastavlja sa razdvajanjem Need for Speed igara u pomenute demografske grupe novim izdankom pod nazivom Shift 2: Unleashed.

Osnovu novog Shifta čini standardni režim karijere koji se sastoji od velikog broja trka sortiranih po tipovima takmičenja (Time Attack, Drift, Eliminator, Muscle i retro trke i dr.), na nekoliko stvarnih i verno prenetih staza širom sveta (Hokenhajm u Nemačkoj, Automotodrom u Brnu, Suzuka Circuit, Japan) i nekoliko fiktivnih (Glendejl u SAD, Šangaj u Kini i dr.). Društvo tokom single player kampanje praviće vam vozački as Von Gitin Junior, zvezda driftinga u klasi formule D, koji će vas pre, za vreme, posle trka i u instrukcionim sinematicima bolje upoznavati sa specifičnostima pojedinih režima vožnje i osobenostima samih staza. Tokom vožnje sa svih strana ćete biti bombardovani potencijalnim aktivnostima koje donose dodatne experience poene, mimo onih koje zarađujete standardnim plasmanom na kraju trke (ovo se odnosi na pravilno savladavanje krivina, vođstvo u trci za ceo krug, vožnju bez incidenata, praćenje idealne putanje na stazi i sl.). Dostizanjem svakog novog iskustvenog nivoa bivate automatski nagrađeni već pripremljenim nagradama (sve izdašnijim količinama gotovine, raznim šemama za ukrašavanje automobila, novim tipovima felni ili specifičnim vozilima), dok novac možete koristiti za kupovinu novih automobila ili apgrejd starih (pri čemu, intenzivnim ulaganjem u sve bolju opremu, vozilima možete čak promeniti i klasu takmičenja).

Detaljno budženje kola u nekoj od čak devet kategorija i podsistema (motor, osovina, amortizeri, gume, nitro i drugo, ili gotovim paketima za veću količinu kešovine), kao i dodatni tjunig kojim ih prilagođavate sopstvenom stilu vožnje neki su od sporednih simulacionih karakteristika igre. Glavni, friško implementirani i zaista impresivni showstealer odaziva se na ime helmet cam i predstavlja sledeći evolutivni korak u dizajniranju auto-moto simulacija, koji se svojim kvalitetom već sada nameće kao standard. Radi se o dodatnom pogledu na trku iz kabine automobila, pri čemu je perspektiva sada još ličnija jer je smeštena u samu kacigu vozača. Ovo podrazumeva realističan i ograničen pogled na svet oko vas, sa kamerom koja se tiltuje i ljulja u zavisnosti od dela staze na kojoj se nalazite (pre svega, prilikom ulaska u krivine), što verno simulira fokusiranje pogleda vozača u stvarnosti, uz dodatno zamućenje sa strane u trenucima kada dostižete velike brzine. Cela stvar izgleda i funkcioniše besprekorno, dodajući sasvim novi nivo realizma tokom vožnje. U skladu s tim, sam osećaj vožnje je odličan, i na drumu se bukvalno može osetiti masa zveri na četiri točka koju ćete voziti. Ovo podrazumeva i dugo vreme privikavanja i nezanemaraljivu težinu tokom vožnje, što se manifestuje gotovo opipljivom napetošću tokom cele trke, kada i najmanja greška, češanje ili izletanje s puta može da vas košta brižljivo građenog plasmana do tog trenutka.

Multiplayer režim ne donosi mnogo iznenađenja i predstavlja miks standardnih modova vožnje i dodatnih podešavanja (tip i klasa automobila, broj krugova, vrsta staze i dr.). Vredan pomena je eventualno i Driver Duel Championship, gde se takmičite u nasumičnim duelima sa drugim igračima, napredujući nakon svake pobede dalje kroz drvo play-offa do samog finala i prilike za osvajanje Krune šampionata. Sve ovo imalo bi dobar potencijal da igrače privuče masovnim utrkivanjima da sami serveri u ovom trenutku ne odzvanjaju avetinjskom prazninom, sa retkim igračima koji, čak i kada nabasate na njih, neće odustati tokom trke zbog već pomenute težine cele stvari.

Reći za grafiku u jednom NFS naslovu da je na očekivanom nivou svakako je nepotrebno, ali ovde ju je to bitno pomenuti iz razloga što ona i te kako utiče i na sam gameplay igre tokom vožnje. Ovo se pre svega odnosi na sve one elemente koji otežavaju preglednost (prljavština ili naprsline na vetrobranu), kao i na fantastično odrađen efekat koji se stvara prilikom udarca u prepreke (a opet u zavisnosti od siline i ugla udarca). Naglo zamućenje ekrana, vuzuelni „tresak” i redukovanje boja na ekranu toliko su intenzivni da stvara gotovo fizički bol u stomaku, naročito zbog toga što posle udarca često nećete imati nekoliko trenutaka da se pokupite i nastavite trku. Ostali grafički kvaliteti ne iznenađuju svojim visokim stepenom, a naročito se izdvaja pomenuti helmet cam, sa delovima kacige i realno suženim vidnim poljem unutar auta kao posledicom. Objektivna zamerka ovom segmentu igre odnosi se na nedopustivo odsustvo atmosferskih (ne)prilika na stazi (osim noćne vožnje, koja je prisutna). Dizajnu zvuka takođe je posvećena dužna pažnja, koja se ogleda u kvalitetnom zvuku motora i drugih pratećih audio izvora (naročito efektno zvuči vožnja po različitim, smenjujućim podlogama, bez obzira na to koliko se kratko zadržavate na njima), dok muzičku pozadinu obezbeđuju standardno zaboravljivi MTV drekavci koje ćete brzo utišati.

Iako Shift 2 Unleashed još nema šta da traži u društvu drugih predstavnika hard core realističnih simulatora vožnje, sama igra je sjajno rešenje za tranziciju sa brzometnih i besmislenih arkadnih jurilica kojima je tržište prezasićeno u poslednje vreme. Malo detaljnije osmišljena kampanja u kojoj se trke neće ređati kao na traci, uz poliranje nekih manjih sitnica, i Shift franšiza svakako ima svetlu budućnost.


Platforma:
PC, PS3, Xbox 360
Potrebno:
Intel Core 2 Duo / 1,8 GHz ili AMD Athlon X2 64 / 2,4 GHz, 2 GB RAM-a, 512 MB DirectX 9.0 Shader Model 3.0 grafička kartica
Poželjno:
Intel Core 2 Duo E6700 / 2,6 GHz / AMD Athlon X2 64 6000+, 4 GB RAM-a, nVidia GF 8800 GT ili ATI Radeon HD 4700
Veličina:
1 DVD
Cena:
4999 dinara
Adresa:
www .needforspeed .com /shift2unleashed
Kontakt:
Extreme CC
89
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama