TEST PLAY
Wolfenstein
Miodrag KUZMANOVIĆ
1. septembar 2009.

Sedamnaest godina nakon praska Wolfensteina 3D, koji je kreirao univerzum pucačina u prvom licu, i devet godina nakon njegove druge iteracije kroz Return to Castle Wolfenstein, vreme je za treću epizodu antinaci avantura B.J. Blaskowica, akcionog heroja koji je ispisao najslavnije stranice borbe protiv okultne grane Hitlerove ratne mašinerije. Iako odustvo prefiksa i sufiksa u naslovu sugeriše na reboot franšize nalik na filmski restart „Star Treka” iz ove godine, novi Wolfenstein ne reprizira stare podvige kroz novi engine. B.J. Blaskowicz ne vraća se u zamak Wolfenstein, već nastavlja tamo gde je stao 2001. godine, kada je uništio program stvaranja nacističkih supervojnika. Stari fazoni i stari neprijatelji i dalje su tu, ali je avantura koja dosledno sledi okultno-parapsihološki obrazac potpuno nova.

Arheološki ostaci civilizacije Tula, koje specijalna služba SS-a proučava i koristi u cilju kreacije superoružja koje bi preokrenulo tok rata u korist Nemačke, pronađeni su na području fiktivnog nemačkog grada Izenštata, što Blaskowicza privlači kao komad emetalera rasnog pacova. Forma novog Wolfensteina nešto je drugačija u odnosu na prethodne igre (pa i na dominantni standard u FPS igrama): Izenštat je koncipiran kao nelinearno, mikrosandbox okruženje/čvorište, u kome imate izvesnu slobodu biranja misija koje preuzimate kontaktiranjem pripadnika dve antinaci frakcije u gradu.

Kreisau Circle (nemački la resistance) i Golden Dawn (ruski ilegalci sa akademskim interesom za okultno) nude vam seriju misija koje odmotavaju priču, od kojih su neke obavezne, a neke sasvim opcione. Ovo nipošto ne znači da igra liči na GTA ili Prototype: sloboda koju imate je minimalna, ograničavajući se (pored izbora misija, kojih ima srazmerno malo) pre svega na slobodu kretanja uskim gradskim uličicama i traganje za vrećama novca. Novac koristite za nadogradnju oružja na crnoj berzi i obaveštajnim podacima u formi logova koji donose literarne vinjetice koje produbljuju priču. Lokacije većine misija fizički su odvojene od Izenštata; ne predstavljaju deo osnovne celine, već se pojedinačno učitavaju kada preuzmete zadatak.

Pucačka akcija Wolfensteina predstavlja kombinaciju modernog enginea i arhaičnih šuterskih uzusa koji svedoče o autorskom trudu da akcija u igri ima snažan retro šmek. Blaskowiczeva akciona mehanika pošteđena je svih „novotarija” koje odmiču dalje od kretanja i pucanja uz mouselook (ne postoji ni „izvijanje” iz zaklona), uz izuzetak upotrebe Tula medaljona koji mu daje okultni borbeni edge u odnosu na vojnike Vermahta, SS-a i paranormalne naci abominacije.

Medaljon ima tri moda, koje otključavate napredovanjem kroz misije: bullet time usporavanje akcije, pojačavanje snage vatrenog oružja i energetski štit dopunjeni su osnovnim sight modom koji je zajednički za sve njih, a možete ga aktivirati zasebno ili automatski sa svakom sposobnošću. Ulaskom u Veil dimenziju omogućeno vam je, pored veće brzine kretanja, da vidite tajne prolaze koji predstavljaju dominantnu terensku zagonetku igre. Upotreba ovih specijalki troši energiju medaljona, a ona se može dopuniti na specijalnim lokacijama kojih ima tušta i tma na svakom nivou (van Veila ih vidite kao talasanje vazduha koje podseća na anomalije u S.T.A.L.K.E.R.-u).

Veil sposobnosti i vatreno oružje možete nadograđivati na crnoj berzi, trećoj frakciji koja ima ispostave na nekoliko lokacija u Izenštatu. Svako nadogradnja košta izvesnu sumu novca, koji u manjoj meri zarađujete prelaženjem misija, a u većoj pronalaskom vrećica koje su raštrkane po misijama i Izenštat hubu. Pored pulp-WWII priče, karikiranih Nemaca koji se deru „Halt, Ameriken” i padaju kao statisti u „Povratku otpisanih”, te oružja iz koga je zaista zabavno pucati, potraga za novcem predstavljaće bitan motivacioni faktor za igranjem glavnog i opcionog sadržaja. Izazivanje RPG „drajva” u igraču koji je očekivao običnu pucačinu jedan je od najboljih momenata u Wolfensteinu, bivajući elementom zbog kog ćete gotovo zaboraviti da igrate jednu sasvim standardnu, gotovo ispodprosečnu pucačinu.


Platforma:
PC, Xbox 360, PS/3
Potrebno:
Pentium 4 / 3,2 GHz ili ekvivalent, 1 GB RAM-a, GeForce 6800 GT ili Radeon X800
Poželjno:
Core2Duo ili ekvivalent, 2 GB RAM-a, GeForce 8800GT ili Radeon HD 3800
Veličina:
1 DVD
Adresa:
www .wolfenstein .com
79
PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
MAJ 2025
Microsoft Majorana 1
Kvantna topologija
Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule...
AMD Ryzen 9 9950X3D
Jedan, da svima vlada
Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G
I za kreativce, i za igrače
Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista...
Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX)
Fantastična zver i kako je kupiti (3)
Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže...
Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki
Najbolji od najboljih
PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara...
Apple iPhone 16e
Malo muzike za mnogo para
Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije...
Cemu 2.6
Wii U emulacija
Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U...
.rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G
Mnogo eNoviteta
U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke...
Trgovinski rat Istoka i Zapada
Velika igra, nesagledive posledice
Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene...
Blue Prince
Jedinstveni dijamant i jedna od najoriginalnijih igara u poslednjih nekoliko godina...
Tempest Rising
Skupa i ambiciozna fotokopija legendarnog RTS klasika Command & Conquer...
South of Midnight
Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama