Uparivanje vašeg pametnog telefona i kompjutera gotovo je normalna stvar. Koristi se najčešće za prebacivanje podataka i ako vam zatreba internet konekcija da napravite hotspot. Ali da li telefon može da bude i kontroler za igre?Desktop igre kontrolisane pametnim telefonima Ono što je zanimljivo kod Muzzleya jeste da je kao jedan od demo prikaza omogućeno daljinsko upravljanje automobilom preko vašeg telefona. Muzzley nudi ovakvu vrstu uparivanja i u druge svrhe. |
Google je nedavno u sklopu Chrome Experiments pustio Super Sync Sports, jednostavnu browser igricu retro dizajna, gde se takmičite u nekoliko sportova: trčanje, vožnja bicikla i plivanje. Novina je što ovu igru kontrolišete preko mobilnog uređaja, telefona ili tableta. Tako Chrome zapravo od kompjutera pravi konzolu, a od pametnog telefona kontroler. Iako to nije prvi pokušaj ovakvog načina uparivanja računara i mobilnih uređaja, Googleov Super Sync Sports je jako odjeknuo. Igra je napravljena uz pomoć HTML5 tehnologije kao što su SVG i Canvas, koristeći WebSocket API. Ovaj API omogućava stvaranje real-time aplikacija uz pomoć socket konekcija, to jest sesija između klijenta i servera, odnosno real-time razmene podataka između njih sve dok postoji otvorena konekcija. Klijent (na primer browser) „traži” podatke od servera, koje mu server nakon toga - „servira”. U slučaju WebSocketa server može slati podatke klijentu asinhrono, odnosno da to klijent nije tražio. Primeri ovakvih konekcija su online chat, real-time update društvenih news feedova i drugog live sadržaja, i naravno, HTML5 multiplejer igre.Super Sync Sports može igrati do četiri igrača na istom računaru, to jest browseru koristeći svoje mobilne uređaje kao kontrolere za upravljanje. Igra koristi i Touch API za registrovanje dodira s mobilnog uređaja. Način na koji se telefon uparuje s računarom, ili bilo kojim drugim uređajem koji ima browser, vrlo je jednostavan. Bitno je da oba uređaja koriste istu WiFi konekciju, a zatim u Chrome browseru na računaru otvorite chrome.com/supersyncsports, izaberete disciplinu i broj igrača, a na svom mobilnom uređaju posetite stranicu g.com/super preko Chrome browsera gde ukucavate kod koji vidite na ekranu kompjutera.Chrome Experiments nudi još jedno gejmersko iskustvo slično Super Sync Sports, a to je World Wide Maze (chrome.com/maze), igra u kojoj uz pomoć mobilnog uređaja upravljate kuglicom koja se kotrlja u 3D prostoru po platformama, a vi treba da je dovedete do konačnog odredišta, a da ne sklizne s platforme. Ovo je poznat koncept, s tim što se ovde platforme generišu na osnovu vaših omiljenih sajtova, odnosno njihovog izgleda i layouta. Za vežbu, automatski se učitava Google logo, ali možete kreirati lavirint od bilo kog sajta. Igrica takođe koristi WebSocket za komunikaciju uređaja, a 3D prostor je napravljen uz pomoć HTML5 i WebGL tehnologija i zahteva najmanje iOS 5.0 ili Android 4.0. uređaj, odnosno minimum Windows 7, Vista ili Mac OS 10.6. Kao i kod Super Sync Sportsa, i računar i mobilni uređaj moraju koristiti Google Chrome, a povezuju se uz pomoć Tab Synca (za sinhronizaciju otvorenih tabova u Chromeu na različitim uređajima) ili ukucavanjem odgovarajućeg koda. I pored zadovoljenja svih ovih uslova igra je dosta bagovita. Korisnici se žale na kašnjenje u sinhronizaciji, odsustvo upravljanja, pa čak i krešovanje broswera i računara. Google definitivno nije prvi u svom pokušaju da upari mobilne uređaje i računare u gejmerske svrhe. Bostonski Brass Monkey je pre više od godinu dana startovao s idejom ovakvog povezivanja uređaja i razvio tehnologiju transformisanja mobilnih uređaja u kontrolere uz pomoć WebSocketa. Ove godine pojavio se portugalski Muzzley, a nedavno je i indonežanski Nightspade.com najavio projekat Fun Points. Brass Monkey Brass Monkey (playbrassmonkey.com) postoji već neko vreme i na njihovom sajtu možete naći brojne sportske, puzzle, avanture, platformske, pa čak i FPS igre. Uslov je da mobilni uređaj i računar dele istu WiFi konekciju. Aplikacija za uparivanje je dostupna za download (iOS i Android). Brass Monkey takođe nudi i besplatni SDK za developere, što znači da možete da kreirate sopstvene browser igre sa mogućnošću uparivanja sa mobilnim uređajima uz pomoć Javascript, Unity 3D i Flash/Stage 3D SDK. Aplikacija podržava multiplejer opciju, registrovanje dodira, ali (za razliku od Googleovog Super Sync Sports) i registrovanje pokreta, što praktično pretvara vaš mobilni uređaj u Wii kontroler. Nitrome Touchy je primer aplikacije koja je razvijena uz pomoć Brass Monkey SDK. Aplikaciju Nitrome Touchy možete skinuti i sa Google Play i sa Apple Store prodavnice, a zatim otići na nitrome.com i isprobati brojne igre koje se tamo nalaze. Sličnu ideju imali su i osnivači Joypada (getjoypad.com), mada je njihova zamisao bila fokusirana na iPad i Apple uređaje, preciznije za potpunije iskustvo pri igranju igrica preko Mac NES emulatora. Muzzley Muzzley je još jedan sajt sa kog možete skinuti SDK i integrisati sa svojim browser aplikacijama na vrlo jednostavan način i omogućiti korisnicima da koriste mobilni uređaj kao kontroler. Uparivanje se takođe vrši preko WiFi konekcije. Ono što je zanimljivo kod Muzzleya jeste da je kao jedan od demo prikaza omogućeno daljinsko upravljanje automobilom preko vašeg telefona. Muzzley nudi ovakvu vrstu uparivanja i u druge uslužne svrhe, kao što je kontrolisanje različitih aplikacija na desktop računaru ili kontrolisanje uređaja u kancelariji, na primer štampača, zatim menjanje slajdova u PowerPoint prezentaciji i slično. Muzzley nudi nekoliko Widgeta preko kojih možete vršiti interakciju s aplikacijom koju ste razvili, u zavisnosti od toga koja je njena svrha. Vaš telefon može biti transformisan u Gamepad, ali i Drawpad, gde mobilni uređaj koristite kao neku vrstu grafičke table. Uz pomoć Webview Widgeta možete razviti svoj sopstveni interfejs na kontroleru, to jest mobilnom uređaju, u zavisnosti od toga šta zahteva vaša aplikacija. Primere integracije Muzzley platforme možete naći na muzzley.com u dokumentaciji na stranici Widgets ili na GitHubu na adresi github.com/muzzley/muzzley-demos. Ovakva vrsta kontrole igara deluje uzbudljivo jer se sadržaj i funkcionalnost kontrolera može menjati od igre do igre, od situacije do situacije. Možete, na primer, imati na raspolaganju nešto što liči na Playstation ili Xbox kontroler, ili ceo uređaj može postati volan. Mogućnosti su razne. Kontroler može da ponudi i pristup mapama, inventaru i svim drugim sekundarnim ekranima koje srećemo u igrama. Jedino što je donekle negativno u pogledu upotrebe touch screen uređaja kao kontrolera je što nemate osećaj da pritiskate dugme ili pomerate džojstik. Pored toga, u stresnijim situacijama možete nenamerno oštetiti telefon ili tablet. Ostaje i pitanje trajanja baterije uređaja, ali se to u budućnosti može izmeniti. |