PRVI UTISCI<>
092017<><>

Fortnite

Svi su čuli za CD Projekt RED, ali ni drugi najznačajniji developer iz drevne Poljske, iako pod pojasom nema serijal planetarnog značaja kao što je The Witcher, nipošto nije za bacanje. Varšavski studio People Can Fly odgovoran je za teškaše kao što su Painkiller, Gears of War 2 i 3 (u saradnji sa Epic Games) i Bulletstorm, a njihov najsvežiji projekat, na kojem rade već više od šest godina, konačno je došao u Early Access, ali ne na Steamu, već u digitalnoj „prodavnici” Epic Gamesa. Više o tom genijalnom poslovnom potezu malo kasnije...

Fortnite je verovatno najčudnija mainstream igra koja može da se nađe na tržištu. Ovaj uvrnuti i preterano kompleksni amalgam Left4Deada, Minecrafta i Plants VS Zombies: Garden Warfare više deluje kao eksperiment gejming naučnika udarenog mokrom čarapom nego kao igra kreirana da zaradi pare. U teoriji, u pitanju je pucačko-graditeljski pseudosandbox RPG koji se sastoji od instanciranih misija koje igrate kooperativno s drugim igračima. U praksi, ovo je preterano zakomplikovana igra u kojoj skupljate loot klasifikovan u desetak kategorija, resurse, planove i druge džidža-bidže čija će vam upotrebna vrednost ostati misterija i nakon × sati igranja.

Osnovna postavka igre je postapokaliptična. Misteriozna magijska oluja besni našom planetom i od ljudi pravi zombije (husks) koji žele da pojedu ono malo sirotinje preživelih. U saradnji s lebdećim robotima koji opslužuju generator zračenja koje raspršuje oluju, postaćete integralni deo pokreta otpora koji će iz fiksne baze pokušati da nađe rešenje za ovaj apokaliptični problem. U tu svrhu ćete odrađivati seriju misija u kojima ćete imati nekoliko osnovnih tipova zadataka, mada će najveći procenat biti vezan za odbranu NPC-ja ili antiolujnog generatora od talasa gladnih zombija.

Dakle, akciona podloga igre je, pre svega, nešto što liči na klasičan „horde” mod u drugim igrama. Međutim, Fortnite ide korak dalje od toga i zasniva uspešnu odbranu lokacije na insistiranju na gradnji mini-utvrđenja. Od drveta, kamena, metala i drugih resursa postavljaćete podove, zidove, plafone, stepenice, kule i druge progresivno složenije objekte kojima ćete optočiti objekat koji se brani: ograđivaćete prilaze kojima će nastupati talasi huskova i na njih postavljati različite vrste zamki, a trudićete se da arhitektonski osmislite uska grla kojima ćete usmeravati zlotvore na zamke i branioce. U izvesnoj meri, ovaj segment igre ima dodirnih tačaka sa tower defense igrama, s tim što će četvoročlani tim naoružanih igrača igrati ulogu (pokretnih) kula. Pseudosandbox karakter misija ogleda se u činjenici da su borbene zone vrlo široke i prepune resursa, skrivenog loota i drugih gluposti koje ćete prikupljati pre nego što jedan od igrača „triggeruje” talase huskova i prinudi ekipu da batali lutanje i fokusira se na zadatak.

Sistem skupljanja iskustva i loota u igri potpuno je sumanut. Ubijanjem zombija i kompletiranjem zadataka dobijate generalni XP vezan za nalog kojim otključavate talente i bonuse najopštijeg karaktera kao što su, recimo, 1% veći dmg za sve oružje u igri. Svaka uspešna misija vam daje nagradu u vidu dodatnih likova s kojima možete da igrate (postoji nekoliko klasa – od komandosa, preko nindže, do graditelja), dodatnog oružja, planova za oružje, dodatnih resursa (drvo, kamenje...), tokena za nadogradnju, bonus valute za kupovinu loot pinjata u obliku lame, founder novčića za kupovinu posebne kategorije loot pinjata u obliku lame (ako ste u founder programu), NPC-ja, bonus gadžeta, kao i tri vrste XP tokena kojima možete da vršite „evoluciju” (upgrade) likova, oružja i NPC-ja... Sav loot je kolorno kodiran od sivog do narandžastog (common – uncommon – rare – epic – legendary), može da se reciklira, ali ne može da se razmenjuje i prodaje drugim igračima. U misijama takođe skupljate građevinski materijal koji potom koristite za gradnju objekata i pravljenje municije koju ne možete craftovati van misije, već morate da se snalazite kad šibanje počne. Meni se stalno dešavalo da u misiju pođem s nekoliko metaka i nadom da ću naći resurse za crafting dodatnih, ali u 99 odsto slučajeva se desi da nestrpljivi igrač koji nema problema s nestašicom pokrene trigger i inicira navalu zombija pre nego što su drugi spremni. Zamalo da zaboravim i činjenicu da svako oružje ima durability koji se ekspresno troši... Onaj ko je sve ovo smislio, na masnom konopcu je visio...

Posle deset sati igranja meni pola stvari vezanih za igru još nije jasno. Zapravo, jasno mi je da je igra zamišljena kao free2play naslov u kojem ćete grindovati ili se hvatati novčanika i da zbog toga u igri postoji toliko stvari koje se prikupljaju ili koriste, ali mi nije jasno ko će imati strpljenja da pohvata sve gluposti i razmrsi sve zapetljane konce. Ko će imati strpljenja da igra dosadni, linearni tutorijal od nedelju dana i da satima konsultuje forume da bi provalio šta ide gde i koliko? Možda igra u nekom momentu zaista postaje full sandbox koji vam daje neograničenu slobodu kretanja i akcije na mapi, ali ja nisam imao volje ni želje da to utvrdim.

Ipak, najveći problem Fortnitea nije besmislena komplikovanost, već činjenica da se njegova PC verzija distribuira isključivo putem Epic Games launchera, to jest da ne postoji na Steamu, GOG-u, Originu ili nekoj osmoj online platformi. Takvu vrstu superuske ekskluzivnosti sebi može da dozvoli samo EA kad publikuje novi Battlefield, dok će svako drugi spoznati vrlo surovu istinu ekonomskih zakonitosti. Ako su se autori i izdavač ponadali da će uspeti da ponove uspeh Minecrafta, koji se takođe inicijalno prodavao samo preko Mojangovog sajta, doživeće surovo buđenje.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
The Escapists 2
Fortnite
Šta mislite o ovom tekstu?
Next Up Hero
NBA Live 18
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera