NA LICU MESTA<>
092017<><>

Gamescom 2017, Keln, Nemačka

Gužva sa razlogom

Ljubitelji igara ponovo su se u ogromnom broju sjatili u Keln da pet dana uživaju uz najpopularnije igre i isprobaju nove naslove koji tek dolaze

Najveći sajam igara na svetu Gamescom trajao je od dvadeset trećeg do dvadeset sedmog avgusta u Kelnu. Za to vreme, kroz sajamske hale prodefilovalo je oko 350.000 ljubitelja igara, kako onih u odelima i kravatama, tako i onih sa kompleksnim kosplej uniformama. Neviđena gužva ugrozila je čak i poslovičnu tačnost nemačkih vozova, koji su neprestano kasnili zbog predugog zadržavanja na stanicama – naime, vesele dece je bilo toliko da vrata na vozovima nisu mogla da zatvore! Vaš dvojac bez kormilara, čiji pogon radi na beskonačnu količinu znatiželje, kao i velike količine kofeina i lekova protiv bolova u stopalima i leđima, ponovo je dao sve od sebe da obiđe što veći deo sajma. Kao i obično, nismo videli sve, ali tu smo da prenesemo šta jesmo obišli i igrali tokom ovogodišnje višednevne avanture u Kelnu.

Electronic Arts bio je prisutan na sajmu sa proverenim favoritima kao što su Star Wars Battlefront II, Need for Speed Payback, FIFA 18, kao i dodatnim sadržajem za Sims 4 i Battlefield 1. Dok ljupki Fe i dalje izgleda lepo i jedva čekamo da bude spreman za igranje, EA je razočarao mnoge posetioce potpunim odsustvom igre Anthem, koju su najavili na ovogodišnjem E3.

Microsoft ove godine (decenije) sve nade polaže u Xbox One X, ultrapojačanu verziju svoje konzole koja na tržište dolazi sa godinu dana zakašnjenja u odnosu na PlayStation 4 Pro. Iako se hardver nove konzole u praksi pokazao kao prilično impresivan, primetno je odsustvo krupnijih platformskih ekskluziva koje bi potencijalne kupce mogle da odvrate od Sonijevog tabora. Na impresivno skockanom štandu pažnju su nam skrenuli samo Crackdown 3, Cuphead i Sea of Thieves. Ovo prvo je, kao što znate, futuristička varijacija igre GTA, u kojoj vodite hipernabudženog operativca koji podiže automobile, penje se na zgrade dvostrukim skokovima i isteruje pravdu silom i balistikom. Igra deluje zabavno prvenstveno zbog potencijala za pravljenje urbanog haosa, ali se po vrlo malo atributa razlikuje od okeana sličnih igara. Cuphead se nije menjao već više od dve godine, samo treba dočekati finalnu verziju.

Sea of Thieves je fenomenalna i originalna igra koja nudi kooperativno gusarenje sa relativno karikiranim nasiljem. Od punjenja topova, preko dizanja sidra, zatezanja jedara, do krpljenja trupa, sve gusarske i logističke „operacije” na brodu i oko broda morate da radite ručno. Pomorske bitke sa drugim petočlanim novinarskim posadama pojele su nam dragocena dva sata na sajmu, a za dodatni štimung pobrinuo se autentični piratski bend koji je svirao „99 boca ruma i jedna drvena noga” i druge hitove sa Tortuge.

Iako Xbox One X ne raspolaže značajnim brojem 1st i 3rd party ekskluziva, gotovo svi veliki izdavači najavili su da će ključni naslovi iz sezone jesen/zima 2017. doneti podršku za Xbox One X u vidu 4K rezolucije i drugih grafičkih unapređenja. Ali, ponavljamo, sve to će imati i Sony, uz godinu dana headstarta. Ne možemo reći da je ovo „biti ili ne biti” momenat za Xbox One, ali nije daleko od toga...

Na Seginom štandu imali smo priliku da probamo Sonic Forces. Ova očekivano lepa i šarena igra nas je ostavila bez teksta usled neverovatne kombinacije brzine, šarma i stepena težine. Pored modova u kojima vodite klasičnog Sonica, modernog Sonica i Avatara, predstavljen je i novi mod, Tag Team, u kom dva lika, opremljena po vašem izboru, trče zajedno. Pošto možete da koristite veštine i napade oba lika, stepen platformskih izazova i opasnost koju predstavljaju brojni talasi protivnika podignuti su prilično visoko.

Svaki put kad se sretnemo sa Blizzardovcima, imamo razlog za veselje. Ovaj put je doživljaj bio nešto manji zbog zadirkivanja da će u sredu, 23. avgusta, na velikoj bini hale 7 biti najavljeno „nešto veliko”. Pošto nam je i dalje sveže sećanje na najavu Legiona od pre dve godine, ponadali smo se da nećemo čekati Blizzcon na najavu nove ekspanzije za WoW. Ipak, pogrešno smo se nadali. Ispostavilo se da su te „velike najave” mahom ponavljanje poznatih stvari, ali praćene prelepo animiranim kratkometražnim filmovima i jednim sinematikom. To jednostavno nije bilo to. Glavna tema WoW priče bio je patch 7.3 Shadow of Argus, koji postaje live 29, odnosno 30. avgusta. Predvođeni Velenom i Illidanom, igrači će se ukrcati na svemirski brod Vindicar, vašu novu pokretnu bazu operacija, i započeti borbu za Argus, dom Draeneija koji je, zahvaljujući Arhchimondeu i Kil’Jaedenu, postao jedna od matičnih baza Goruće legije. Argus će imati tri zone, svaka sa specifičnim izazovima i world kvestovima. Sem toga, 7.3 donosi novu instancu za pet igrača, The Seat of the Triumvirate, još težu od Katedrale iz 7.2.5. Ipak, otključavanje finalnog raida ove ekspanzije biće u najboljem slučaju za dva meseca. Interesantna novina su invasion pointovi, specijalni portali koji sa Argusa vode na brojne svetove širom galaksije koje Legija pokušava da osvoji, kao i sam Azeroth. Iako na Argusu neće biti letenja, igrači će na Vindicaru moći da otključaju teleportacionu mrežu za brzo kretanje kroz regione novih zona. Ljubitelje Hearthstonea Blizz je obradovao šarenim i komičnim animiranim muzičkim spotom, dok su fanovi Overwatcha gledali inspirativni film sa Mei u glavnoj ulozi. Igrači HotS-a su i pre sajma znali da stiže Kel’Thuzad, ali su i oni dobili lepu animiranu najavu.

Activision je na sajam poneo Destiny 2 i Call of Duty: WW 2. O prvoj igri smo detaljno pisali u rubrici „Prvi utisci” u pretprošlom broju, a novinarima nije demonstrirano ništa novo osim prilike da probaju PC demo na mašini priključenoj na 4K monitor. U trenutku izlaska aktuelnog broja, ovaj demo bi trebalo da je pušten u narod, baš kao i konzolni demo za CoD: WW2.

Kod Ubisofta imali smo priliku da pogledamo nekoliko naslova u različitim fazama razvoja. Igra koju ćemo čekati bar godinu i po dana je Anno 1800, koju Ubi razvija zajedno sa nemačkim Blue Byteom. Sem što se, nakon „pauze” od dve igre, ovaj serijal vraća istorijskom okruženju, 1800 označava povratak diplomatije u Anno na velika vrata, sa mnogo opcija za interakciju sa vođama koje srećete. Sem toga, kako je igra smeštena u period obeležen imperijalizmom i kolonijalizmom, značajan deo igre odnosiće se na kolonije koje pokušavaju da ostvare nezavisnost. Ova igra je značajna i po tome što je zbog nje pokrenut projekat Anno Union, portal za ljubitelje ovog serijala koji žele da aktivno učestvuju u razvoju igre i pomognu dizajnerima tokom različitih odluka, ali i testiranja. Ukoliko želite da postanete deo velike grupe ljudi koja pomaže u razvoju Annoa 1800, posetite sajt www.anno-union.com. Nakon Annoa seli smo pred Tom Clancy’s Rainbow Six Siege – OperationBlood Orchid, ekspanziju koja će se nalaziti u prodaji u trenutku kada budete čitali ove redove. Novost je bila mogućnost igranja sa dva nova operatora koji su pripadnici Specijalnih snaga policije Hongkonga (S.D.U.), poznatih kao „Leteći tigrovi”. To su Ying, koja je stručnjak za odbranu u skučenim uslovima, i ofanzivno orijentisani inženjer Lesion.

Dosta vremena smo proveli i uz dve igre koje Ubisoft sprema za mobilne platforme i obe su igre u kojima skupljate kartice i borite se u single i multiplayer bitkama. Prva je South Park Phone Destroyer, treći „South Park” naslov iz Ubijeve kuhinje, ponovo nastao u tesnoj saradnji sa animacionim studijem koji pravi slavni TV serijal. Igrači ponovo preuzimaju ulogu „Novog klinca”, a sada vam je zadatak da iskoristite svoj magični mobilni telefon kako biste se izborili sa opasnostima u četiri tematska sveta inspirisana Divljim zapadom, fantasyjem, sf-om i „ninjewtsuom”. Druga igra je Might & Magic: Elemental Guardians, koja će sigurno podeliti fanove serijala M&M. U pitanju je šareni timesink u kom možete da sakupljate stvorenja inspirisana jedinicama iz brojnih slavnih igara. Ukoliko možete da se pomirite sa tim, čekaju vas meseci mobilnog farma jedinica i materijala za njihovo unapređivanje. Ukoliko ne možete, bićete ubeđeni da je ovo još jedan pogrešan korak vaše omiljene franšize.

Među ostalim Ubijevim naslovima, bili su i zabavni The Crew 2, kontroverzni, ali veoma dinamični i impresivni Far Cry 5, kao i, naravno, jedan od najiščekivanijih naslova ove sezone – Assassin’s Creed: Origins, za koji nam je ljubazni Ubisoft obezbedio jednosatnu gameplay sesiju na prototipu Xbox One × konzole. Okruženje drevnog Egipta ne deluje suštinski drugačije u odnosu na ranije nastavke ove franšize, ali je grafički impresivno i prostrano kao nikada ranije. Imali smo priliku da odigramo jednu kompletnu misiju iz srednjeg toka igre, u kojoj smo razotkrivali mini-zaveru vezanu za trovače ritualnog bika u nekakvom hramu. Posetili smo i Keopsovu piramidu, u kojoj smo rešavali „puzlični” quest vezan za navigaciju kroz prostorije postavljenjem kontra-tegova na platforme i dizalice, ubili dvadesetak stražara i malo jahali kroz pustinju, pre nego što nam je sugerisano da je vreme da se napusti objekat. Sem „velikog” Originsa, Ubisoft planira da preseli serijal AC i na mobilnu platformu sa igrom Assassin’s Creed Rebellion, koja je još jedan „card collecting battler”.

Jedan od naših favorita na ovogodišnjem sajmu jeste kandidat za najslađu taktičku igru svih vremena – Mario + Rabidds: Kingdom Battle. Ova igra kombinuje likove iz serijala Mario i vesele rabiddse. Počinje kao jednostavna varijanta platformske zezalice sa etapama koje imaju karakter poteznih taktičkih bitaka. Ipak, nakon samo par nivoa, shvatićete da su bitke u ovoj igri ozbiljna i kompleksna stvar koja će namučiti, ali i obradovati sve prave ljubitelje taktičkih izazova.

Francuski izdavač Focus Home Interactive nastupio je sa nekoliko novih naslova, a mi smo naše vrlo ograničeno vreme investirali u dva, Vampyr i Call of Cthulhu: The Official Game, i nismo se pokajali. Obe igre su akcione avanture sa potmulom atmosferom egzistencijalnog horora, s tim što Vampyr nudi više akcije od sporog (i objektivno jezivijeg) Ktulua.

Vampyr, koji samo na prvi pogled podseća na spori Bloodborne, ima prilično interesantnu mehaniku koja kombinuje detektivsko istraživanje i visceralno akciono šibanje uz skupljanje loota. Smeštena u London tokom epidemije španskog gripa 1918, igra vam dodeljuje ulogu vampirizovanog doktora u kome se sukobljavaju dva sveta: humanizam i Hipokratova zakletva sa jedne, i novoustanovljeno „vampirstvo” sa druge strane. Ta dilema će biti od posebnog značaja za proces levelovanja, jer se ubedljivo najviše XP-a dobija isisavanjem žrtava, posebno nevinih koje imaju „čistu” i kvalitetnu krv.

Call od Cthulhu: The Official Game podseća na Call of Cthulhu: Dark Cornes of the Earth, makar u pogledu prvog poglavlja koje nam je prezentovano. U ulozi ste detektiva koji dolazi u malo ribarsko mesto u kome se dešavaju neobjašnjive stvari - kroz tamne oblake nikada ne probija sunce, žitelji kriju strašnu tajnu vezanu za nepojmljivi horor od kojeg se gubi razum... Ako volite igre bazirane na Lavkraftovim delima, volećete i ovu igru.

U svetu tabačina odavno se nije desilo ništa novo, ali Absolver ima ambiciju da razbije taj dosadni status quo. Ova online makljačina ima jedinstveni borbeni sistem u kome možete da podešavate arsenal vaših udaraca kombinovanjem poteza u borbenom editoru. Igra vam dozvoljava da učite borbene poteze protivnika blokiranjem njegovih udaraca, a sa drugim ljudima se možete sukobljavati ili se zajednički boriti protiv AI oponenata, mini i full size bosova. U trenutku kad ovo budete čitali, Absolver će biti dostupan na tržištu.

Igra o kojoj će se narednih meseci sve više pričati jeste Phantom Doctrine, nelinearna kombinacija taktičke borbene igre, šunjalice i bazne logistike koja podseća na XCOM u svetu špijunaže i zakulisnih radnji vezanih za zaveru planetarnih razmera. Izometrijske taktičke bitke po mehanici su gotovo istovetne sa poslednja dva XCOM-a, ali operacije u bazi podležu sasvim drugačijim pravilima. Zarobljene protivničke agente možete da isleđujete, da pokušate da ih pridobijete na svoju stranu, pa i da im ispirate mozak i ugrađujete mentalne okidače slične onom kojim je Hidra programirala „Winter Soldiera” („Avengers” filmovi). Impresionirani igrom, developere smo pohvalili na ignorisanju mrskog koncepta političke korektnosti, savetujući ih da se ne obaziru na potrebe plebsa, već da težinu prilagode hard-core publici.

World of Tanks je odavno postao morbidno dosadan, tako da smo poželeli da vidimo kakve novine donosi njegova kvalitetna konkurencija. Sledeći veliki update za War Thunder doneće novu eru (Hladni rat), nova vozila i novine u gejmplej mehanici. Najviše nam se dopao sistem ERA oklopa za tenkove, koji pruža dodatnu zaštitu od kumulativnih granata i protivtenkovskih raketa.

Paradox Interactive ove godine nastupio je sa nekoliko novih i starih naslova. Battletech i Surviving Mars, dve nove igre iz njihovog portfelja, najavljene su za 2018. godinu, dok su za Stellaris, Tyranny, Crusader Kings II i Cities: Skylines najavljeni DLC paketi i besplatni feature pečevi. Veoma, veoma impresivni Battletech jedan je od naših favorita sa ovogodišnjeg Gamescoma (vidi izdvojeni deo teksta), ali nas je i Surviving Mars zaintrigirao. U igri, očigledno inspirisanoj kolonizatorskim inicijativom Ilona Maska, imate zadatak da projektujete i održavate ljudsku koloniju na Marsu, farmujete resurse, ali i održavate ekonomske odnose sa Zemljom, od koje vam zavisi priliv svežih kolonista.

Stellaris uskoro dobija Synthetic Dawn, novi story pack zasnovan na robotskim i kiborškim civilizacijama koje imaju kombinovanu (tzv. „geštalt”) svest i neodoljivu želju za uprezanjem u jaram, asimilovanjem ili uništavanjem biološkog života, ili pak služenjem čovečanstva („mandatory pampering”) u stilu robota koji održavaju debeljuce u crtanom filmu „Wall-E”. Iako nije u pitanju prava ekspanzija koja menja mehaniku igre, kao što je to bila Utopia, Synthetic Dawn donosi obilje sitnih novina, kao i tonu novih eventova i questova.

Ni posle pet godina, popularnost igre Crusader Kings II nimalo ne jenjava, za šta nije potreban bolji dokaz od čak četrnaeste (!) mini-ekspanzije koja je u završnoj fazi izrade. Jade Dragon u vlastoboračku jednačinu ubacuje i kineske ekspedicione snage u srednjoj Aziji (fun fact: stara verzija Klauzevic enginea, koja pokreće CKII, ne dozvoljava proširenje mape na istok, tj. prikaz kompletne kineske teritorije), i donosi bitne novine u igračkoj mehanici i elementima. Najbitnija je svakako „Grace”, odnosno, milost kineskog imperatora koju kupujete poklonima (zlato, evnusi, artefakti, konkubine...) i kojom plaćate raznovrsne usluge i pogodnosti, recimo, ciljanu invaziju kineskih hordi na vaše protivnike. Tu je i značajno unapređeni koncept Puta svile (Silk road), kao i pregršt sitnih mehaničkih tweakova.

Cities: Skylines takođe dobija frišku ekspanziju. Green Cities obezbeđuje objekte, edikte i druga pomagala za ekološki svesne igrače koji ne žele da žive u virtuelnim svinjcima, već obožavaju da recikliraju digitalno đubre i pročišćavaju otpadne vode sve dok njihove konurbacije ne zamirišu na borovinu.

Nakon Paradoxa, svoje vratnice je otvorio i izdavač Kalypso Media, koji nam je predstavio Tropico 6, Dungeons III, Railway Empire i Shadows: Awakening. Nove avanture, zapravo, reboot starih avantura el prezidentea došlao je u formi Tropica 6, koji na prvi pogled liči na stare nastavke. Novina su arhipelazi, odnosno, sistem odvojenih ostrva koje možete povezivati mostovima i specijalizovati ih za različite stvari: loši kompromisi vezani za težnju da na jednom mestu mešate turizam i tešku industriju sada su stvar prošlosti. Sistem zakulisnih radnji je dopunjen mogućnošću da „kidnapujete” poznate svetske spomenike, kao što su Ajfelova kula i Kip slobode, i da ih instalirate u vašem tropskom raju. Tropico 6 pokreće engine Unreal 4.

Dungeons III, treća iteracija Dungeon Keepera, deluje bogatije i raskošnije u odnosu na prethodne nastavke, ali nismo primetili preveliki broj gameplay novina.

Railway Empire je klasična 3D upravljačka simulacija početaka železnice u Severnoj Americi sredinom XIX veka. Igru karakterišu impresivna grafika i opipljiva težnja ka istorijskoj autentičnosti koja provejava kroz svaki segment igre.

Shadows: Awakening je izometrijski akcioni RPG koji ima mehaniku prebacivanja iz normalnog sveta u carstvo senki, što ćete koristiti za prevazilaženje terenskih prepreka i rešavanje mnogobrojnih puzzli.

Videli smo se sa dizajnerima iz Crazy Monkey Studiosa, koji nam spremaju novu avanturu Vinija Kanolija. Guns, Gore & Canolli 2 vodi nas u eru Drugog svetskog rata, gde se Vini ponovo obračunava sa raznim zlikovcima, zombijima i monstrumima. Sem unapređene grafike, drugi deo GG&C krasi razvijen novi sistem nišanjenja, tako da Vini može još kreativnije da eliminiše mutante i naciste.

Italijanski studio Bad Seed nam je predstavio igru Insidia. Ovo je dopadljiva kombinacija MOBA naslova i taktičke strategije. Igrači vode timove od četiri heroja koji se u specijalnim arenama bore za kontrolu nad terenom i specijalne bonuse, a sve sa ciljem da sruše protivničku bazu. Interesantno je da oba igrača izvode svoj potez u isto vreme, sa zajedničkom fazom razrešavanja, kada se pomeraju i napadaju. Potez traje samo 20 sekundi i dozvoljava pomeranje i napad samo jednog heroja po timu. Zbog svega toga neophodno je „šahovsko” razmišljanje unapred. Insidia bi trebalo da uđe u fazu otvorenog beta testiranja na Steamu tokom jeseni.

Dok iz ponude Bandai Namcoa mnogi, razumljivo, izdvajaju besnu tabačinu Dragon Ball FighterZ i arkadnu simulaciju letenja Ace Combat 7: Skies Unknown, mi smo najviše vremena proveli uz šarenu i simpatičnu kombinaciju RPG-a i strategije Ni No Kuni 2: Revenant Kingdom. Za razliku od originalne igre, Revenant Kingdom nije rađen u saradnji sa studiom Ghibli, ali je i dalje vizuelno impresivan. Priča se nadovezuje na događaje iz Wrath of the White Witch. Evan, mladi kralj iz plemena ljudi-mačaka, gubi svoj presto i mora da izgradi novo kraljevstvo. Da bi to uradio, moraće da putuje po celom svetu i regrutuje sledbenike, da unapređuje svoj novi dvorac, kao i da izvršava zadatke za brojne živopisne likove. Kretanje po mapi sveta i nove taktičke borbe u realnom vremenu izvedeni su u dopadljivom chibi stilu.

Ove godine se nismo aktivno trudili da izbegnemo VR naslove i mučninu koja neumitno sledi nakon više od 15 minuta igranja takvog naslova. Hajp je ipak počeo bledi. Naravno, mnogi studiji rade na VR podršci za svoje naslove, ali VR se više ne smatra primarnom platformom, već samo kao zabavan bonus za vlasnike sistema za virtuelnu stvarnost. Portugalski BigMoon Entertainment nam je prikazao svoju igru Syndrome, teskobnu šunjalicu kroz svemirski brod, gde je sve što može pošlo naopako. Ipak, mnogo više nas je zainteresovao drugi naslov iz istog studija, koji se verovatno neće naći u prodaji ni sledeće godine – Erased. Ova postapokaliptična akcija smeštena je u alternativnu stvarnost gde je sovjetska detonacija Car bombe zapravo značila uništavanje specijalnog naselja posvećenog naučnom istraživanju i razvoju. Pola veka nakon detonacije, vi ste član specijalnog tima čiji zadatak je ispitivanje kratera. Tamo otkrivate da je u tunelima ispod uništenog grada preživelo mnogo ljudi koji su, ubeđeni da je ceo svet razoren nuklearnim ratom, osnovali sopstvenu civilizaciju.

Po mišljenju brojnih posetilaca sajma, najbolja igra iz studija Warner Bros bila je ili Middle-Earth: Shadow of War ili LEGO Worlds, koji uskoro stiže na Nintendo Switch. Ipak, naš favorit je LEGO Marvel Superheroes 2, koji koristi negativca Kanga da spoji alternativne verzije poznatih Marvelovih junaka i delove svetova u kojima se pojavljuju u stripovima u čudnu, jedinstvenu celinu zvanu Chronopolis. Pored single player kampanje u kojoj kombinujete heroje iz različitih stvarnosti da biste pobedili Kanga, tu je i kompetitivni multiplayer, u kom svaki igrač vodi timove sa po četiri Marvelova lika. Specijalna poslastica su čudni likovi kao što su Carnom (spoj simbiota Venoma i Carnagea) i Iron Duck (Howard the Duck sa oklopom Tonija Starka).

Igrali smo i akcioni indie naslov Milanoir iz studija Italo Games, koji predstavlja ljubavno pismo nasilnim filmovima iz sedamdesetih godina prošlog veka. Glavni lik u igri je Piero, koji, nakon što je odslužio zatvorsku kaznu za zločin koji nije počinio, kreće u brutalnu potragu za pravim krivcima. MachiaVillain iz studija Wild Factor je upravljačka simulacija u kojoj je vaš lik negativac koji mora da se probije na čelo lige zlih genija. Da biste to uradili, neophodno je da „regrutujete” zombifikovane pomoćnike koji će da prikupljaju resurse i postepeno ih pretvaraju u sve kompleksnije komponente kako bi izgradili vaš opasni brlog, a zatim vam pomogli da sve zle planove sprovedete u delo.

Akcioni RPG Swords of Ditto iz studija Onebytebeyond nudi zabavu za jednog ili dva igrača u vidu zaokruženih avantura koje traju oko dva sata. Svakih sto godina zemlji Ditto preti zli Mormo, a odvažni junaci, zvani swordovi, se upuštaju u borbu sa njim. Igra kombinuje jednostavnu, ali veoma zabavnu borbu zasnovanu na veštinama i specijalnoj opremi sa prostornim zagonetkama. Svaka partija je nova borba protiv Mormoa u svetu ispunjenom novim nasumično generisanim tamnicama čije će vam prelaženje značajno olakšati finalni okršaj.

Osim toga što su imali jedan od najlepših štandova na sajmu, sa velikim, pravim, drvenim stolom za GWENT, dobri ljudi iz studija CD Projekt Red predstavili su projekat GWENT Masters, šampionat za globalno najbolje igrače, kao i GWENT: Thronebreakersingle player kampanju za ovu igru sa kartama. Priča se odvija par vekova pre Geraltovih avantura, kada je Miv, kraljica Livije i Rivije, morala da se bori protiv potencijalnih uzurpatora. Thronebreaker je bogat narativnim elementima sa dijalozima između brojnih likova i odlukama koje utiču na dalji tok igre. Vaš lik, kraljica Miv, kreće se po mapi sveta, ispunjava kvestove, skuplja resurse i blago, i unapređuje svoju bazu gde regrutuje jedinice koje će se pored nje, u obliku karata, boriti u brojnim okršajima tokom igre. Kako je ovo single player iskustvo, veliki broj protivnika će biti moćniji po trenutnim, multiplayer standardima GWENTa, ali će uvek postojati taktike koje vode ka pobedi.

Reikonov hipernasilni twin stick shooter RUINER vodi nas u metropolu Rengkok, u 2091. godinu. Priča prati pojedinca koji se bori protiv snaga sistema u potrazi za izgubljenim članom porodice. Jedva čekamo kraj septembra i izlazak ove igre jer je akcija neverovatno dinamična i ima impresivan arsenal prepun futurističkog oružja i cyberpunk pomagala. Već odličnu atmosferu upotpunjuju kompozicije umetnika kao što su Khoven i Susumu Hirasava.

Kod THQ Nordica mogli su da se probaju Battle Chasers: Nightwar, Aquanox: Deep Descent i Elex. Battle Chasers: Nightwar je zanimljivi potezni RPG u stilu starih Final Fantasy igara (ali u modernom ruhu) zasnovan na kultnom stripu iz devedesetih godina prošlog veka. Potezne borbe u igri karakterišu prenaglašeni efekti spellova i udaraca, baš onakvi kakve ciljna publika traži i želi da plati.

Novi Aquanox, koji kreira developer iz Novog Sada (nismo imali pojma!), reboot je Aquanox franšize, čija je prva igra u serijalu bila esencijalni benčmark u davnim vremenima kada je GeForce 3 dominirao GPU scenom. Kao i nedavni Diluvion, i Aquanox je pseudo-nelinarni akcioni simulator podvodnih borbi, istraživanja morskog dna i odnosa sa različitim frakcijama, uz solidnu dozu resursne ekonomije i craftinga.

Elex, na kome radi slavni nemački Piranha Bytes, poznat po serijalima Gothic i Risen, prvi je naučnofantastični open-world akcioni RPG tog studija. Razvoj igre smo pomno pratili na prethodna dva Gamescoma, i sada, kada je u završnoj fazi pred izlazak na tržište, možemo da kažemo da je translacija Gothic/Risen forme u SF okruženje prilično skladna. U postapokaliptičnom okruženju Zemlje koju je pogodio meteor prepun Elexa, egzotične materije koja omogućuje biološku evoluciju i tehnološki napredak, borićete se za svoje mesto pod suncem, birati frakciju kojoj želite da se pridružite, kraftovati iteme i levelovati u skladu sa fleksibilnim sistemom kombinovanih klasa. Motivisan težnjama fanova za istraživanjem i planinarenjem, developer je u igru implemetirao i mlazni pojas koji će igračima omogućiti sasvim novu, vertikalnu dimenziju istraživanja i avanture.

Ljubitelje serijala SpellForce obradovaće vest da Grimlore Games sigurno završava SpellForce III pre kraja ove godine. Igra nas ponovo vodi u fantazijski svet Eo, ali u period dok je i dalje bio celovit, pet vekova pre Convocationa. Iako će fanovi ranijih igara prepoznati mnoge predele, imena i Easter eggove, SpellForce III donosi potpuno novu priču, za koju nije potrebno predznanje. Igrač će moći da kreira heroja ili junakinju po svom ukusu i da se upusti u istraživanje Ea, stiče prijatelje sa kojima će formirati družinu, a zatim i da se upusti u osvajanje teritorija na nivoima sa RTS izvođenjem. Igra koristi Grimloreov vlastiti engine, sa kojim u rezoluciji 2,5k na mašini sa GeForceom 970 izgleda veličanstveno. Stepen detalja i izražena vertikalna raslojenost nivoa, pogotovo u gradovima, zaista su nešto što mora da se iskusi.

Norveški Bugbear predstavio nam je Wreckfest, naslov koji je preko tri godine u Early Accessu. Ovaj indie studio je nedavno dobio podršku THQ Nordica pomoću koje će na ispravan način završiti razvoj svoje igre. Wreckfest je auto-simulacija sa naglaskom na, blago rečeno, gruboj vožnji, jer je gotovo svaki mod zasnovan na ulubljivanju protivnika. Igru pokreće robusni vizuelni engine i modul za fiziku koji omogućuju stvaranje neverovatnih bullettime kadrova tokom replaya ili ako pauzirate samu trku. Iako modeli automobila i njihovih delova nisu oficijelno licencirani, svaki ljubitelj majstorisanja moći će da provodi dane u garaži, menjajući i unapređujući različite podsisteme i kačeći dodatke koji će vas učiniti ubojitijim tokom sledećeg karambol okršaja.

Fanovi serijala The Guild dele se na one koji smatraju da je prvi deo Biblija od koje ne sme da se odstupa i one koji preziru Keca jer je „Dvojka zakon”. The Guild 3 iz Golem Labsa pokušaće da pomiri ova dva suprotstavljena tabora, kombinujući najpopularnije mehanike iz oba dela, naravno uz mnoštvo kompromisa. Igra je i dalje simulator uspona na društvenoj lestvici u srednjem veku, sa ciljem se stvori moćna dinastija sa što dalekosežnijim i dugovečnijim uticajem. Na tom putu moći ćete da se upuštate u mnoge moralno sumnjive delatnosti, barem iz današnje perspektive. Kako bi početak ovog ekstremno kompleksnog naslova bio lakši za nove igrače, The Guild 3 vas smešta najpre u malo selo. Kada pohvatate osnove i steknete koji nivo, igra vas seli u grad, gde će vas čekati mnogo više frakcija i populacionih grupa na koje ćete želeti da utičete.

Po običaju, najzanimljiviji segment sajma ticao se bogate i plodne indie scene, jedinog mesta gde su zaista mogle da se pronađu realne inovacije. „Prvi među nezavisnima” svakako je Frostpunk, nova igra varšavskog 11 bit studija, koji nam je pre nekoliko godina podario This War of Mine, najupečatljiviju antiratnu igru koju je iko ikada napravio. Frostpunk je postapokaliptična upravljačka simulacija koju autori definišu kao „society builder” naslov. Smeštena u ledeno doba koje je iznenada okovalo Zemlju krajem XIX veka, igra vas stavlja u ulogu lidera male kolonije preživelih koja svoj opstanak duguje tehnologiji masivnih parnih grejača, koji predstavljaju osnovu oko koje se gradi kompletna naseobina. Usred surove ledene pustare moraćete da podignete i održavate samodovoljno naselje: od vas će se očekivati da obezbedite grejanje, hranu, stambeni prostor, bolnicu i druge neophodne objekte, da vodite brigu o resursima (ugalj, drvo, metal, hrana...) i moralu vaših preživelih.

Tim Dead Mage predstavio je hack’n’slash roguelike igru Children of Morta. U ovoj igri vodite članove porodice Bergson, koja je zaštitnik svete planine Morta. Sedmoro članova porodice su borci različitih klasa koji se upuštaju u bitke u nasumično generisanim tamnicama kako bi otkrili i zaustavili zlo koje preti planini. Ostatak Bergsonovih ostaće u porodičnom posedu gde rade kao kovači, spremaju napitke za borce ili opslužuju svetilišta preko kojih unapređujete veštine i karakteristike svojih ratnika. Atmosfera je bitan aspekt igre, pa brojni događaji i kvestovi koje imaju (najčešće samo kozmetički) uticaj na vaš dom. Autori pretpostavljaju da biste za oko 25 sati mogli da pređete igru i vidite oko 90 odsto njenog sadržaja, ali da biste isprobali sve heroje i videli apsolutno sve, moraćete da igrate duže.

Poseta štandu Neocore Gamesa i prilika da igramo najsvežiji build igre Warhammer 40.000: Inquisitor – Martyr, bila je očekivani užitak. Iako dizajneri trenutni stadijum igre i dalje nazivaju alfom (Early Access beta počinje uskoro), ona već sad izgleda tako ispolirano i lepo da se nadamo da čekanje na live neće biti dugo. Na sajmu su bile dostupne sve tri specijalizacije Crusadera i Assassina dok je Psyker i dalje bio nedostupan u bilo kakvom obliku. Ipak, kombinacije postojećih specijalizacija i raspoloživog oružja i opreme (veštine su vezane za tip oružja, odnosno oklopa), već omogućuju impresivnu raznolikost igračkih stilova. Možete biti teškaš, okretna ratnica ili specijalista za kontrolu terena i isporuku specifične vrste štete sa distance. Atmosferu su upotpunili novi modeli mrskih protivnika Imperije, kao i novi tilesetovi za još veću raznolikost okoline na raznim planetama.

Sledeća interesantna stvar je Moons of Madness, koju potpisuje mali norveški studio po imenu RockPocket. Igra je inspirisana filmom „Moon” i fragmentima Lavkraftove mitologije, i bavi se naglom mentalnom erozijom jednog astronauta u dvočlanoj ekspediciji na Crvenu planetu. Igra je urađena u engineu Unreal 4 i izgleda vrlo lepo, čak i u ovoj (vrlo) ranoj fazi razvoja.

Outreach, igra čiju smo ranu verziju videli na prošlogodišnjem Gamescomu, ulazi u završnu fazu razvoja. Ovaj upečatljivi hibrid akcione igre i narativne avanture baziran je na misterioznoj katastrofi koja je zadesila posadu sovjetske svemirske stanice, koja podseća na masivnu verziju stanice „Mir”. Šta se zapravo desilo u orbiti i gde su svi nestali, pitanja su na koja ćete pokušati da odgovorite igrajući ulogu astronauta-detektiva koga je komanda poslala da izvidi situaciju.

Dopao nam se i Trailmakers, sandbox vožnja u kojoj sastavljate modularna vozila radi savladavanja progresivno zaguljenijih terenskih prepreka. Igra u velikoj meri podseća na 3D varijantu Blocky Roads, ali sa neuporedivo većom zalihom delova za budženje vozila, među kojima su i mlazni motori, krila i druga ludila kojima nije mesto na drumu.

Naposletku, „simpatiko” faktorom istakao se i Bomber Crew, igra malog britanskog studija Runner Duck, koja se napribližnije može opisati kao karikirani FTL u kome vodite posadu bombardera u Drugom svetskom ratu. U igri vas očekuje menadžment posadom (levelovanje, opremanje...), nadogradnja sistema u avionu (između misija) i izvršavanje izviđačkih i bombarderskih zadataka, kao i slanje goluba-pismonoše. Bomber Crew, nažalost, nije nelinearan, već ima single player kampanju od tridesetak misija. Takođe, nije poznato zašto njegovo kraljevsko visočanstvo ne plaća troškove posade i opreme, već to morate da radite vi.

Od zilion-trilion igara na sajmu, gotovo da nismo stigli da se posvetimo igračkom hardveru, tako da je poseta Kingstonovom štandu bila prilično slučajna. Tamo su nam pokazali svoj novi headset (Cloud Alpha) koji će za cenu od stotinak evra biti veoma interesantan, pre svega osobama sa velikim obimom glave (do 63 cm), kojima će udobno sesti na teme, minimalno im pritiskajući ušnu školjku zbog vrlo udobnog ležišta od veštačke kože. Zaista je ekstremno teško naći dobre cirkumauralne slušalice za ljude sa velikom glavom koji nose naočare, tako da Cloud Alpha preporučujemo svim srcem, odnosno, temenom.

Jedna od finalnih poslastica poslednjeg sajamskog dana bio je Divinity: Original Sin II, nastavak najprijatnijeg fantasy RPG iznenađenja u prethodnoj deceniji. Dvojka je smeštena 1000 godina u budućnost i, umesto u ulogu source huntera, stavlja vas u ulogu „sourcera” koji biva poslat na kažnjeničko ostrvo. Osim što je vizuelno bar dvostruko primamljiviji, Original Sin II donosi toliko gameplay novina da bi njihovo nabrajanje i formulisanje u par rečenica pojelo najveći deo ovog broja! Između ostalog, sada možete da igrate i kao inteligentni gušter (rasa lizardmena je evoluirala u odnosu na prošlu igru), a co-op mod podržava četiri umesto dva igrača.

Otac igračko-kulturološkog fenomena zvanog Sensible Soccer, Džon Her, na ovogodišnjem Gamescomu predstavio je njegovog naslednika za novu generaciju fanova – Sociable Soccer – koji bi trebalo da se pojavi pre kraja godine na Steamu, a u mesecima nakon toga biće podržane gotovo sve zamislive platforme. Igra vas stavlja u ulogu menadžera koji jedva dobija posao u polinežanskoj ligi. Kako igrate, stičete iskustvo, novac i, najbitnije, šanse za osvajanje novih fudbalera u vidu karata. Tokom stotina utakmica i izazova moći ćete da unapređujete menadžera do 500. nivoa. U igri je više od 870 klubova iz gotovo svake lige na svetu, kao i preko 30.000 igrača sa odgovarajućim statistikama. Najbitnije, upravljanje je i dalje isto kao u dobrom starom Sensibleu, a pogled na igralište može da se menja iz klasičnog u moderan, nalik na onaj iz serijala Fifa. Pošto Džon zna koliko su njegove igre dugovečne i koliko je strastvena zajednica fanova koja ih podržava, Sociable Soccer će imati mnoštvo online događaja u kojima ćete moći da učestvujete i branite boje svojih omiljenih klubova, srećete igrače iz različitih zemalja i dodajete ih u listu prijatelja.

Kao svake godine, pred vikend je objavljen spisak „zvanično” najboljih naslova po ukusu lokalnih kritičara i publike (pa otud na spisku određeni naslovi nemačkih izdavača). U skladu sa lajtmotivom sajma, pitanjem: „A da li ovo izlazi za Switch?”, za najbolju igru proglašen je univerzalno dopadljivi Super Mario Odyssey, dok su u vrhu bili i Assassin’s Creed Origins, Middle-Earth: Shadow of War, Forza Motorsport 7, PES 2018, Destiny 2, God’s Trigger i Double Click Heroes. To bi bilo sve o ovogodišnjem Gamescomu u „najkraćim” crtama. O brojnim naslovima za koje prosto nije bilo mesta na ovih šest strana, pisaćemo u budućim brojevima „Sveta kompjutera”.

Dragan KOSOVAC, Miodrag KUZMANOVIĆ

 
 NA LICU MESTA
Gamescom 2017, Keln, Nemačka
Šta mislite o ovom tekstu?

 TEST JOY
Logitech G703 i G903

 JA, IGRAČ
SiS Xabre? Da, bre!

Mount & Blade II: Bannerlord

Jedna od najimpresivnijih igara na ovogodišnjem Gamescomu bio je Mount & Blade II: Bannerlord, koji smo imali prilike da probamo u 3 vs 3 multiplayeru. U odnosu na build od prošle godine, primetna su značajna poboljšanja u pogledu grafike i fizike. Inercija oklopljenog konjanika sada zaista deluje hiperrealno i ostavlja opipljiv efekat na mekane trupe pod kopitima. Ovo je verovatno prva igra koja je implementirala mehaniku tumbanja po tlu nakon pada sa konja, što izgleda veoma efektno i nadasve realno. Developer, na žalost, nije bio spreman da pokaže open world mapu igre, tako da ne možemo da posvedočimo o RPG i strateškom segmentu igre. Našlo se vremena i za kraći intervju, a na naša pitanja odgovarao je Armagan Javuz, lead developer Taleworlds Entertainmenta.
SK:Znamo da ste rekli da će igra biti gotova kada bude bila gotova i da ne želite da obznanite datum izlaska, ali mi bismo veoma želeli da znamo datum izlaska.
Armagan: Hahaha, nije da ne želimo da vam ga kažemo, nego datum ne znamo ni sami! Igra će biti gotova kada bude bila gotova.
SK: Da li je činjenica da je gotovo kompletan razvojni tim iz Turske presudna za kvalitet igre? Mislim, ko bolje od Otomana zna da interpretira mehaniku osvajanja, opsade i borbe u srednjem veku?
Armagan: Mislim da to ima samo delimične veze sa uspehom franšize Mount & Blade. Naš tim nije u potpunosti turski, imamo i dosta članova iz evropskih država i Amerike.
SK: Da li će kampanja u finalnoj verziji igre imati istorijski autentičnu podlogu ili će biti fiktivna?
Armagan: Biće fiktivna, ali uz snažnu vezu sa autentičnim oružjem i borbenim taktikama srednjevekovnih armija.

SK: Da li će igra biti modabilna? Možda nekome padne na pamet da rekreira Kosovsku bitku, za šta je engine izuzetno pogodan!
Armagan: Da, igra će biti u potpunosti modabilna. Moramo da priznamo da jedva čekamo da vidimo šta će igračka baza izroditi u budućnosti.

Battletech

Prezentacija poteznog Battletecha iz Harebrained Schemesa stavila nam je osmehe na lica koji su odbijali da iščeznu satima. Razlog za dobro raspoloženje je, pre svega, to što je igra jednostavno odlična, ali utisak je dodatno unapredila činjenica da nam je sitna crevca Battletecha pokazivao lično Mič Gitelman. Ovaj višedecenijski saradnik Džordana Vajsmana i koosnivač Harebrained Schemesa trebalo bi da vam je poznat kao tvorac oba MechCommandera, zatim po brojnim drugim igrama u čijem naslovu su reči Mech ili Battletech, kao i po serijalima Shadowrun i Crimson Skies. Single player kampanja novog Battletecha stavlja nas u ulogu vođe malog plaćeničkog odreda koji se bori za svoju sreću obavljanjem poslova za sitne plemiće, bogataše i vojne formacije u Unutrašnjoj sferi tokom klasične ere Ratova za nasleđe oko 3025. godine. Voditi sopstvenu četu mech plaćenika nije nimalo lako, jer se sve plaća, kako c-bills-ima, tako i vremenom. Popravke, promene loadouta, oporavljanje povređenih mechwarriora, sve traje određen broj sati ili dana i sve troši vaš dragoceni novac. Kako veličina vašeg odreda bude rasla, tako ćete moći sve da obavljate brže i efikasnije, ali, naravno, c-billse plaćate uvek. Same bitke su potezni raj sa mechovima koji imaju detaljne modele. Još detaljniji je sistem borbe koji se snažno oslanja na stoni Battletech. Da biste napali protivnika, neko iz vašeg lancea mora imati vizuelni kontakt, a mech koji puca mora imati oružje odgovarajućeg dometa. Prilikom svakog napada, morate da pazite na potencijalno pregrevanje, kao i na verovatnoću uspešnosti pojedinih oružja. Veliki broj mapa i mecheva garantuju da će multiplayer mečevi biti destilat užitka za ljubitelje dobre potezne strategije, a pogotovo franšize Battletech.
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera