TEST PLAY<>
092017<><>

Immortal Planet

Fraza koja nam je već svima preko glave, a sretaćemo je sve češće je: „Kao Dark Souls, ali...” Šta ćemo, preveliki broj studija kao da se nadmeće ko će na efektivniji način da prepakuje slavni hit iz FromSoftwarea. Ovo je još jedan „SoulsBorne” naslov ili, u nedostatku boljeg objašnjenja, igra je teška kao crna zemlja. Ipak, umesto još jednog pominjanja serijala Souls, pre bismo mogli da kažemo da je Immortal Planet kao The Surge, ali sa izometrijskom perspektivom. OK, očigledno je da je Immortal Planet inspirisan naslovima FromSoftwarea, pogotovo što su od njih direktno preuzete sve osnovne mehanike i prepakovane u 2D.

Immortal Planet najviše podseća na The Surge, ali sa izometrijskom perspektivom.

Baš kao i njegovi duhovni predlošci, Immortal Planet počinje „hladnim tušem” – nema naročitog objašnjenja zašto, kako, ko, gde i koga, već igra pred vas stavlja prvog protivnika. Autori ovog naslova odlučili su se za stil naracije koji se pojavljuje i u igri Dark Souls, sa obiljem kriptičnih poruka i mnoštvom detalja koji su sakriveni u opisima predmeta koje ćete skupljati. Vi upravljate stamenim Awakewalkerom, to jest Budnošetačem, besmrtnikom koji se budi iz krio-sna na planeti gde su svi žitelji agresivni i bezumni. Svega šačica ljudi je ostala pri zdravom razumu i oni nose većinu naracije. Sem toga, oni mogu i da vam prodaju razne drangulije, zato nipošto ne propuštajte priliku da razgovarate sa malobrojnim NPC-evima.

Držanje ručica sa soulsborne igrama potpuno se nastavlja kroz gameplay i interfejs. Uostalom, čim vidite liniju za zdravlje i staminu (zelena i žuta), kao i četiri slota za predmete, biće vam jasno na čemu ste. Doduše, u IP-u je sve uprošćenije, pa tako imate samo jedan taster za napad, a za izbegavanje batina je, umesto valjanja po podu, prisutan mali dash potez. Borba je nešto sporija u odnosu na tipične igre iz ovog podžanra, sa promišljenim odmeravanjem snaga. Ipak, to ne znači da je borba lakša, naročito zato što se stamina troši zastrašujuće brzo. Bukvalno sve troši staminu, sem prostog hodanja i korišćenja predmeta. Srećom, isto tako se umaraju i protivnici. Štaviše, iznad svakog lika prisutne su iste skale koje imate i vi, pa je lakše oceniti da li vredi da se zaletite u random gorostasa ili će takvo junaštvo poslati našeg Budnošetača u večna lovišta. Zanimljiva mehanika je „buđenje” oružja držanjem tastera za napad koje ga prebacuje u drugi mod i, u zavisnosti od toga šta nosite, može da vam poveća domet, dopuni staminu ili doda novi kombo. Naše omiljeno oružje je vatrena katana koja daje sposobnost dasha (kao Genji u Overwatchu) i ostavlja plameni trag, ali ćemo vama ostaviti da je pronađete u svetu Besmrtne planete.

Prelazak u 2D okruženje nije najsrećnije rešen.

Usput, da li uživate da u ovakvim igrama budete stunlockovani, bez mogućnosti kretanja i kontra-napada, dok trpite čekićanje sa svih strana? Ukoliko je odgovor potvrdan, blago vama, jer težina u Immortal Planet je najvećim delom posledica takve mehanike. Brojni protivnici, a naročito kraljice, imaju poteze kojima onesvešćuju glavnog lika i otvaraju sebi priliku da na kvarnjaka zadaju par dodatnih udaraca, dok igrač može samo da gleda. Još gore, igra vas kažnjava ako uradite dash u protivnika ili pokušate da koristite predmet koji ste ispraznili tako što vas, pogodili ste, na kratko stunlockuje u pozi, zbog koje više deluje da je igra zakucala nego da nešto nije u redu sa glavnim likom. Istina, možete i vi poprilično da umlatite druge i zadate pokoji stun (zatrčavanje i udarac), što za neke slabije protivnike predstavlja instant rešenje, a iskustvo lako stičete i kada gurnete protivnika sa litice.

Kad smo već kod litica i padanja u ponor... Dok je to u Dark Soulsu bio rezultat nesmotrenosti ili izigravanja Supermena (kako to mislite – poruka na podu je trol?), u Immortal Planet je survavanje mnogo češća pojava. Dizajn nivoa je relativno zanimljiv, mada bez velikih varijacija, osim boja, ali i potpuno zasnovan na tome da sav teren leti iznad ponora i daje vrlo malo prostora za manevrisanje. Tehnički, vi ne možete pasti dok hodate ili trčite, jer igra tada stavlja nevidljive zidove, ali uradite li dash ili neki specijalni potez sa greškom od piksel ili dva, sledi instant pogibija. Zbog specifičnog dizajna nivoa potrebno je koristiti dash da bi se premostile male prepreke i tu često dolazi do grešaka, a ne pomaže ni činjenica da je kretanje dozvoljeno u samo osam smerova, umesto u punom krugu. Sve u svemu, kretanje je veoma neprecizno, a ni detekcija kolizije nije u boljem stanju. Bonus poeni za generator nervoze idu snajperistima koji obožavaju da pucaju na vas kada se vozite pokretnim platformama sa kojih nema bežanja dok ne stignete do odredišta.

Samo još jedna soulsborne igra koja će biti zanimljiva jedino fanatičnim poklonicima ovog žanra.

S obzirom na to da se ipak radi o indie projektu, Immortal Planet ne obiluje lokacijama, a ni predmetima. Pored tri početna oružja (koja birate kada pravite lika), postoji ih još šačica, a ginućete i respawnovati se kroz četiri zone, za čije kompletno istraživanje nije potrebno više šest sati. Istina, pravi kraj igre se vidi tek pošto je pređete u takozvanom Nightmare modu (nešto kao New Game+), ali za igrače koji jedva provuku živu glavu kroz osnovnu kampanju ovo neće imati puno značaja. Prisutno je i nekoliko zaista čudnih momenata u dizajnu igre, poput činjenice da vam se zaključava prolaz za dalje ukoliko vas napadne samo jedan neprijatelj ili toga što postoji nasumična šansa da vas zaskoči jedan od najjačih robota svaki put kada otvarate kovčežiće sa opremom. S druge strane, vizuelni stil je veoma dopadljiv i pregledan, sa oštrim ivicama i jasno vidljivim poligonima, a igru ćete moći da pokrenete i na tosteru, što se ne može reći čak ni za prvi Dark Souls.

Poput igara koje su služile kao inspiracija, Immortal Planet je naslov za specifične igrače koji se ne obeshrabruju kada po stoti put vide na ekranu poruku „You Died!” Međutim, bez naročitih novina u odnosu na gomilu klonova, ova igra ne uspeva da se odlepi od etikete „samo još jedna soulsborne igra” i biće zanimljiva jedino apsolutnim fanaticima za žanr koji su sažvakali sve što se do sada pojavilo na tržištu.

Bojan JOVANOVIĆ

 
LawBreakers
Sudden Strike 4
Pyre
The Long Dark
Ken Follet’s The Pillars of the Earth – Book 1: From the Ashes
Aporia: Beyond the Valley
StarCraft Remastered
>OBSERVER_
Hellblade: Senua’s Sacrifice
Immortal Planet
Šta mislite o ovom tekstu?
CMS 2018: Car Mechanic Simulator 2018
Strike Vector EX
Phantom Trigger
Sniper Elite 4: Deathstorm
Graceful Explosion Machine
Darkwood
Nidhogg 2
Solstice Chronicles: MIA
The Original Journey

Platforma:
PC
Potrebno:
kompjuter
Poželjno:
kompjuter i gamepad
Veličina:
250 MB
Adresa:
immortalplanetgame .com
PEGI:
nema

67
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera