![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||||
Poređenje sa Great Whale Roadom je moralo da se desi pre ili kasnije, pa ćemo krenuti od priče. Da, priče, jednina, pošto je početni deo baš isti. Smeštena u vreme pre ozloglašenog Doba Vikinga, na sever Danske, radnja počinje tako što naš junoša postaje thegn (thane, poglavica naselja koji služi višeg plemića). Otac igračevog lika bio je neustrašiv ratnik, sanjar i pionir pohoda na Britaniju, ali je na dotičnom pohodu ubijen. Određene persone iz klana žele da postanu poglavica umesto poglavice, dok bi okolni jarlovi da anektiraju vaše seoce, pa se mora otići do obližnjeg grada, napraviti brod i regrutovati pratioce, kako biste se zaputili na zapad i vratiti se moćan i bogat, usput sveteći očevu smrt. Da ne biste stekli pogrešan utisak, priča je odlična, bolje prezentovana od one u Great Whale Roadu, koja je takođe dobra. Dijalozi su zanimljivi i majstorski napisani, sporedni kvestovi su takođe lepo osmišljeni. Pored svih komentara na neverovatne sličnosti, autor ovog teksta nestrpljivo čeka da odigra obe priče do kraja, jer je ipak bolje odgledati „Lovca na jelene” dvaput, nego dva različita ostvarenja pakistanske B produkcije.
Grafika je prva razlika koja se može primetiti, dok Great Whale Road krasi minimalistička crtana grafika, Expeditions: Viking je 3D, onaj tip osrednje 3D grafike koji se često sreće u RPG igrama manjih studija. Ni ovde nema glasovne glume, dok se „vikinška” zvučna podloga podrazumeva. Igre se prvenstveno razlikuju po činjenici da su Ekspedicije punokrvni RPG, igrač vodi družinu u Fallout (1&2) maniru diljem sveta, nema tekstualnih eventova i simulacije dosade tokom prekomorskog putovanja. Magija u Expeditionsu kao i u Great Whale Roadu prožima lore igre i dijaloge, ali ovde ima i ograničenu ulogu u borbi, svedena je na lečenje, buffove i sl. tako da ne kvari realizam, čak ga pojačava tako što dočarava da su sujeverje i misticizam igrali zaista ogromnu ulogu u vikinškom društvu. Na početku igrač kreira protagonistu igre, od izgleda do karakteristika, koje čine atributi i veštine. Atributi su snaga, izdržljivost, percepcija, finesse (obavlja funkciju obično rezervisanu za agility ili dexterity) kao i sense (u smislu razum i/ili šesto čulo, koji obuhvata wisdom, intelligence i charismu) zadužen za bivanje pametnim, ubedljiv i mađijski potkovan. Skilova (pasivnih i aktivnih) ima čak 65 i grupisani su u pet kategorija, veština sa određenim tipom oružja, borbene sposobnosti, liderske i magijske sposobnosti, veštine preživljavanja i craftinga i pasivne sposobnosti. Potezna borba odvija se na zaista velikim otvorenim površinama podeljenim na heksove i imperativ je korišćenje terena, zaklona i zamki u svoju korist. Velik značaj treba pridati i taktičkom pozicioniranju jedinica, kao i efektivnom korišćenju specijalnih sposobnosti, koje su mnogobrojne i odlično osmišljene. Nije velika šteta ako igračev lik ili neki od pratilaca zagine u borbi, ali postoji šansa da će fasovati ozledu koja kasnije mora da se leči prilikom odmora. Čak i ako svi poginu, rezultat je uglavnom premeštanje u obližnji kamp kako biste izvidali rane. Kao što smo već napomenuli igrač upravlja i svojom naseobinom kroz izgradnju građevina i žongliranje resursima. Kako se naselje razvija, igrač stiče moć i prestiž koji utiču na stav drugih poglavica prema igraču. Igra od samog početka stavlja igrača pred gomilu izbora, recimo kako postupiti prema članovima klana koji osporavaju vaše pravo da nasledite funkciju od oca, pa igrač može pokušati da sve sukobe izgladi rečima i zadrži buntovne elemente u klanu. Sa druge strane može i brutalno pobiti pijane bundžije pred zvanicama na očevoj sahrani, potom otrovati pretendenta na vodeću poziciju pred dvoboj i na kraju, zapaliti farmu i izbrisati porodičnu liniju jedinog preostalog protivnika. Sve u svemu poznata formula iz Expeditions: Conquistador gde igrač može biti miroljubivi diplomata, omnicidni manijak ili nešto između, što se održava na njegovu reputaciju. Grafike smo se već dotakli, nije spektakularna i nikom neće otpasti vilica kad je ugleda, ali igra svejedno izgleda OK i teško da će grafika ikome zasmetati za uživanje u igri. Dizajn naseobina, odeće i opreme verno prikazuje vikinšku Dansku, sve je lepo ukomponovano tako da grafika efektivno gradi atmosferu i pored ograničenog broja poligona. Interfejs, grafički stil, a pogotovo dialog box sa prelepim portretima veoma podseća na Baldur’s Gate ili skorašnji Pillars of Eternity (koji takođe za uzor ima Baldurove Dveri), što je u svakom slučaju odlična stvar. Pošto je ovo early access, dosta opcija, skillova i funkcija još nije implementirano, ali igra i sa ovako smanjenim kapacitetima obećava, ne samo to nego već sad radi kao švajcarski sat, bagova skoro da ni nema i igra se tečno odvija. Autori najavljuju da će konačna verzija igre ugledati svetlost dana u prvom kvartalu iduće godine, tako da ćemo morati malo da se strpimo, ali nam kao nagrada sledi zima ispunjena Vikinzima. Srđan BRDAR |
| |||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |