PRVI UTISCI<>
112016<><>

OutlastII

Eksplozija survival horor avantura iz perspektive prvog lica koja je usledila nakon premijere famozne Amnesie, izrodila je nebrojene klonove koji se, čak i danas, nekontrolisano kote po servisima za preuzimanje igara. Jedan od uspešnijih izdanaka žanra iz 2013. godine bio je vanserijski Outlast, morbidno-krvoliptajuća i traumatična odiseja smeštena u mračne hodnike napuštene ludnice, koja je retko koga ostavljala ravnodušnim. Nakon polunastavka-poluprequela Whistleblower od pre dve godine, nadležni iz Red Barrelsa su nam konačno dobacili nešto opipljivo po pitanju nastavka, u vidu kraćeg demoa koji besplatno možete preuzeti sa Steama.

Svesni činjenice da klaustrofobično okruženje pomenutog napuštenog sanatorijuma neće moći da uspešno izmuzu i po treći put, autori su se mudro odlučili na promenu kursa po pitanju nastavka, smeštajući ga u potpuno drugačije okruženje sa novim glavnim likovima. Iako se igra i dalje odvija u istom univerzumu kao i prethodnici, nastavak je sada smešten u kamenjare, selendre i kukuruzišta bespuća Arizone, uz sporadične posete provincijalnim gradićima (sumnjivo zavejanih snegom). Igrač je ulozi bračnog para Langermen, neustrašivih istraživačkih novinara, koje put u negostoljubivo okruženje dovodi radi istrage ubistva nepoznate trudnice, pronađene gole, bose i promrzle negde kraj puta.

U samom demou ćete biti u ulozi muškog dela ekipe, Blejka (za sada je nejasno da li ćete moći da upravljate i suprugom Lin u finalnoj verziji igre), koji biva razdvojen od svoje bolje polovine nakon neidentifikovane saobraćajne nezgode. Tokom igranja ćete, na kratko, posetiti tri mikro lokacije koje se nadovezuju jedna na drugu i više predstavljaju uvid u lokalitete iz finalne igre, nego na smislenu celinu (nalik na odlični demo za F.E.A.R. 2 onomad). Sablasno seoce prepuno parareligijskih simbola i mrmljajućih stanovnika koji vrebaju iz senke, napuštena katolička škola sa utvarnim prikazama i skrivanjem po plakarima, plus završna bežanija kroz polje kukuruza, uz prilično krvavu i uznemirujuću završnicu, na dobar način prave presek onoga što će nas očekivati kada igra izađe.

Sa stanovišta igračke mehanike, minimalistički karakter prva dva Outlasta u potpunosti je prenesen i ovde, bez bilo kakvih trica i kučina koje bi stale na put jezivom proživljavanju onoga što nas očekuje. Kao i ranije, zaštitni znak i drugog dela će ponovo biti vaš verni kamkorder koji ćete kljukati baterijama razbacanim unaokolo, i koji služi za bolje osmatranje okoline (zbog opcije zumiranja), odnosno za nezamenljivo snalaženje u mraku (režim za noćno snimanje). Sve ostalo svedeno je na puke kontekstualne momente na određenim mestima (otvaranje vrata i prozora, provlačenje kroz prolaze i otvore i sl.), bez ičega drugog što bi remetilo dobro poznat ritam od ranije. Po ranijim najavama se spekulisalo i o momentima u kojima glavni junak može da ostane bez naočara, nakon čega mu se vid zamućuje i otežava dalje napredovanje, ali je to u demou svedeno samo na par skriptovanih sekvenci koje se automatski razrešavaju.

Ne treba ni trošiti reči da je sama atmosfera u demou vanserijski dobro odrađena, uz puno morbidnih, jezivih i neprijatnih momenata i prizora. Čini se da će okruženje i potencijal koji sa sobom nosi biti iskorišćeno na optimalan način, više nego upadljivo podsećajući na neke od poznatih filmskih ostvarenja iz žanra („Hills Have Eyes”, „The Texas Chainsaw Massacre”, „Blair Witch Project”, „Wolf’s Creek”, serijal „Wrong Turn” i mnogi drugi).

Ovo je u velikoj meri omogućeno odlično upregnutim Unreal „motorom”, koji donosi predivan grafički prikaz pomenutih lokacija, bez obzira na to da li se radi o enterijerima pomenute škole, ili straćarama, šupama, rudarskim oknima, ambarima i farmerskim vetrenjačama u daljini, uz sablasnu mesečinu koja kupa okruženje kad god se nalazite napolju. Kvalitetna i neuhvatljiva igra svetlosti i senki se podrazumeva (pogotovu u finalu demoa, kada budete izbegavali snopove baterijskih lampi u kukuruzu), a nivo detalja na teksturama je ponekad zapanjujuć (probajte da zumirate stranice generične knjige koju ćete naći kraj jednog oltara). Identično se odnosi i na odličan dizajn zvuka, uz puno efektnog potmulog hučanja i ambijentalne muzike, te raznoraznih krikova, šaputanja, lupanja, režanja, zveckanja i sličnih očekivanih stvari iz repertoara kojim jedan ambiciozan hororac mora da raspolaže.

Igra je prvobitno bila planirana za kraj tekuće godine, ali je ipak pomerena za prvo tromesečja 2017-e, što može da svedoči o predanosti autora da isporuče jedno zaista profesionalno i produkcijski nabudženo ostvarenje (za razliku od svakakvog kvazi-indie smeća kojim je, pre svega, Steam zatrpan). Sudeći po onome što nam ovaj demo donosi, jedva čekamo da nas igra „oladi” u dugim, mračnim, zimskim noćima dogodine.

Aleksandar DINIĆ

 
OutlastII
Šta mislite o ovom tekstu?
Torment: Tides of Numenera
Expeditions: Viking
Everspace
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera