PRVI UTISCI<>
012016<><>

The Flame in the Flood

Autori roguelike naslova, ti inžinjeri muka i arhitekte bola, pri razvoju svojih igara najčešće ne poklanjaju previše pažnje stilskoj grafici i štimung muzici, forsirajući surovo-sirovi pixel-art, kao da će platiti dodatni porez ako prekorače broj tačaka i zvučnih kanala po jedinici mere. Iako poenta tog podžanra nije audio-vizuelni splendor na kojem insistiraju samo površni igrači, čovek se ponekad zaželi nečega što očima donosi plezir, a ušima gušt. To „nešto” je The Flame in the Flood, roguelike s više atmosfere nego što će je imati teraformirani Mars u XXVII veku.

Djevojčica i njen psić u raljama postapokalipse krče put kroz poplavljeni američki jug, ploveći na improvizovanom splavu nabujalim Misisipijem, u očajničkoj potrazi za čvrstim tlom i resursima neophodnim za goli opstanak. „Je li ovo neki porodični roguelike?” – pita masni bradonja s čudnim izrazom lica. „Da li nas na donjem toku reke čekaju tri praseta i Đepeto, haha?” Njet. Ovo nije bajka, u ovoj igri nema podilaženja. Kao i većina drugih sadržajnih elemenata, i nasilje u njoj je stilizovano i smešteno u realni kontekst, ali bez preterivanja i insistiranja na eksplicitnom. The Flame in the Flood je jedna od VRLO retkih igara koje barataju konceptom nasilne smrti, a koja se može igrati u društvu dece. Objasniću detaljnije malo kasnije.

The Flame in the Flood sastoji se od dva osnovna elementa: plovidbe rekom i istraživanja suvih enklava na nogama i s rancem. Borba s jakim i često nepredvidljivim rečnim strujama podrazumeva i konstantno izbegavanje otpada koji plovi pored vas, krovova kuća i automobila koje nosi bujica i drugih artefakata starog sveta. Osnovna varijanta splava, pre nego što nafarmujete resurse za čvrsto kormilo i vanbrodski motor, može da se usmerava isključivo dugačkom motkom koja lako gubi bitku s maticom: osim sudara s kršem koji vam malo po malo kruni splav, pobeda „struje nad šipkom” podrazumeva lako promašivanje pristaništa u izolovanim enklavama.

Bez suvog tla pod nogama nema života jer na orahovoj ljusci koju nosi reka ne možete da sednete da jedete, da se osušite, skuvate čaj od maslačka i oderete zeca kog ste ulovili priručnom zamkom. Na reci vas, s druge strane, ne mogu napasti vukovi, medvedi i divlje svinje i skratiti vas za glavu... Svaka lokacija na koju pristanete nudi nešto što vam može biti korisno pa makar se to svelo na desetak stabljika mace (valjda se močvarna biljka s valjkastom braon glavom tako zove i ovde na jugu...) i kremen koji će vam poslužiti za prvi, priručni nož.

Osnovno obeležje igre jeste realan sistem telesnih potreba i povreda. Naša junakinja ima četiri osnovne skale za koje je više nego poželjno da stoje u plusu: glad, žeđ, telesna temperatura i umor. Prve dve je naoko lako zadovoljiti jer stvari za jelo retko kada nedostaje, a voda je svuda oko nas... Takva logika brzo vodi do crevnih parazita i infekcije. Termički neobrađeno meso, voda iz reke i neke biljke, iako su bogati nutrijentima i hidriraju vas, lako mogu da vas ubiju. U uslovima štrokave postapokalipse, čak i obična posekotina može da eskalira i da vam izazove sepsu od koje se sasvim sigurno umire. Na sreću, svaka muka u igri ima i odgovarajući lek: infekcije lečite penicilinom, prehladu belim lukom, stomačne probleme ublažavate čajem od maslačka, posekotine zavojima ili kremom od aloje, razderotine zavojima i koncem, iščašenja i lomove priručnim udlagama... Pad telesne temperature sanirate sušenjem odeće pored vatre, a san nadoknađujete spavanjem na lokacijama gde je to moguće (napuštena crkva, vozilo ili naprosto pored tople vatrice). Termička obrada hrane, filtriranje vode ili konzumacija kišnice sprečiće gro problema od kojih stradaju hajkeri koji nikada nisu bili u izviđačima, dok će vam za ćeranje s agresivnim životinjama biti potrebno nešto više od pukog opreza...

Trebaće vam oružje (luk i strela, koplje...), baklja kojom možete probati da uplašite zver ili zatrovan mamac kojim ćete je daljinski eliminisati. Sav priručni hardver, svu hranu i lekove koji zahtevaju jedan ili više sastojaka, sve popravke i nadogradnje splava vršite uz pomoć odlično osmišljenog crafting modula s vrlo preglednim interfejsom. Na početku imate vrlo mali inventar te ćete deo resurse morati da skladištite na psu i na splavu, jureći zečeve da biste napravili preko potrebne dodatne torbe. Sva ova kombinatorika i resursna mehanika tiče se samo vas (i eventualno splava) jer pas ne zahteva nikakav tretman: ne morate ga hraniti ni pojiti niti divlje životinje mogu da ga povrede. Pored izigravanja tovarne mule male nosivosti, pas će vam poslužiti kao detektor resursa i sistem ranog upozoravanja na predatore koji se nalaze u zoni.

Za grafiku u igri zadužen je ex art direktor Bioshocka, a apsolutno predivni soundtrack s obilnom upotrebom usne harmonike potpisuje kantri-rok kantautor Chuck Ragan. Kvalitetno prožimanje vizuelne i audio podloge igru čini vrlo prijatnim, donekle pastelno melanholičnim iskustvom koje opušta dlake na rukama, da bi ih sekund kasnije nakostrešilo momentima čistog terora. Nezanemarljiva vrednost igre je i realan sistem uzroka, posledica i remedija koji joj daje gotovo edukativni karakter.

The Flame in The Flood trenutno se nalazi u srednjoj beta fazi razvojnog procesa: kampanja sa questovima nije implementirana, već postoji samo endless mod plovidbe i preživljavanja. Puna verzija igre doći će na PC, Mac i Xbox One, ali za sada samo vlasnici PC-ja mogu da je probaju ako kupe Steam Early Access verziju.

Miodrag KUZMANOVIĆ

 
The Flame in the Flood
Šta mislite o ovom tekstu?
Armored Warfare
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera