Rigovanje dvonožnih modela Ova neverovatno korisna skripta pomoći će vam da prilikom modelovanja humanoidnog modela u Mayi preskočite proceduru „rigovanja”, uključujući tu i pravljenje skeleta.Pozivanjem skripte stvaraju se privremeni jointovi raspoređeni u ljudsku formu, koje treba namestiti u poziciju modela. Kada ste zadovoljni postavkom, stvara se ceo skelet od jointova, koji je potrebno uobičajeno bindovati sa skinom, nakon čega se pojavljuju kontrole za pokretanje modela. Kontrole su zaista raznovrsne – omogućavaju naginjanje stopala i podizanje na prste, prisutno je odvojeno pomeranje karlice i torzoa, ramena, očiju itd. Kontrole su prilično intuitivno označene i omogućavaju dosta različitih pokreta. Postoji moćnija verzija skirpte koja nije besplatna, a koja donosi pregršt mogućnosti, od različito obojenih kontrola, kreiranja skeleta sa proizvoljnim brojem prstiju do mogućnosti promene veličine delova modela, „crtanolikog” razvlačenja ekstremiteta, zaključavanja udova itd. Naravno, ako imate potrebe za nekim veoma specifičnim kontrolama nad vašim modelom, njih ćete morati sami da napravite. Za većinu uobičajenih modela, a naročito za animaciju nekih NP sporednih karaktera, i besplatna verzija skripte uštedeće vam mnogo vremena. Ognjen POPOVIĆ | | |