![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Animacija lica
Ljudsko lice je veoma važno u verbalnoj komunikaciji, a razvoj kompjuterske tehnike omogućio je neverovatno realistične animacije virtuelnih likova
Filmska industrija i kompjuterske igre prouzrokovale su ubrzan razvoj ovog dela kompjuterske grafike. Razvijani su novi programski paketi, koji su svakim danom bivali sve bolji i jednostavniji za rukovanje. Kada se osvrne na skromne početke kompjuterske grafike, vidi se koliki je napredak postignut. Hvatač duše Da li se sećate kada ste kao dete prvi put pogledali u ogledalo i videli svoj odraz. „Neko” sa one strane ogledala izgledao je isto kao i vi i pratio sve vaše pokrete. Nikako niste mogli da mu umaknete. Najnovija tehnologija ovu pojavu je uspela da preslika na računare. Američka firma Image Metrics napravila je animaciju lica koja prati vaš pokret glave i svaku grimasu koju pokušate da izvedete. Čik probajte da budete brži od računara i da se nasmešite ili namrgodite, a da on ne uradi to isto. Jednostavno nije moguće. Da bi ova tehnologija mogla da funkcioniše, morali su da budu ispunjeni određeni zahtevi. Prvi od njih je, naravno, neprekidno snimanje video kamerom da bi se dobili najfiniji mogući prelazi između slika. Zbog brzih pokreta glave ili menjanja izraza lica morali su koristiti najnovije HD kamere. U nekim slučajevima kamere su bile montirane na glavu učesnika testiranja ovog programa. Na taj način je omogućeno da u eksperimentu učestvuje i više ljudi. Rezultat ovoga eksperimenta je animacija koja vam oduzima dah. Kamere koje su snimale sve pokrete istovremeno su snimale i zvuk. Nije mogao da im promakne ni najmanji šum. To je bio samo deo postupka koji je trebalo da se izvede da bi mogla da se prikaže celokupna animacija. Drugi uslov je bio prikazivanje animacije vašeg lica na monitoru računara bez ikakvog kašnjenja u odnosu na stvarne pokrete. Dakle, trebalo je vrlo brzo obraditi materijal koji je snimljen kamerama. Programeri nisu imali nimalo lak zadatak. Svaki parametar lica morao je da bude preslikan u digitalni model lica na monitoru. Programerima je prilikom toga data velika sloboda: mogli su da prikažu lice kakvo su oni zamislili, ali sa istim grimasama i pokretima glave. Kako su ljudi iz kompanije Image Metrics uspeli da prenesu vaše grimase na digitalno lice? Prvo su analizirali sve najsitnije detalje koji daju izraz lica. Uhvaćen je svaki vaš nameran ili slučajan pogled oka. Snimljene su usne i pokreti jezikom. Video kamere su snimale sve teksture lica kao što su bore ili jamice na obrazima. Nakon toga, sve karakterne crte vašeg lica „ulepšavaju” se i preslikavaju na digitalni model. Konačan proizvod ove tehnologije je lice koje prikazuje vaš karakter. Kao da vam je neko zarobio dušu i ne pušta je. Sami možete kontrolisati izgled digitalnog lica. Ono može biti isto kao i vaše, mogu se ublažiti karakterne crte, a postoji i mogućnost prenaglašavanja crta lica. Sve zavisi od vaše kreativnosti. Robotsko lice
Najnapredniji program za pravljenje animacija lica napravila je programerska kuća Softimage. Program se zove FaceRobot 1.8 i u njemu može da se napravi realistično ljudsko lice sa svim izražajnim osobinama. Sve se to izvodi brzo i jednostavno. Čak i pri veoma niskoj rezoluciji kvalitet animacija je zapanjujući. Najveću korist od ovog programa imaju pre svega kreatori kompjuterskih igara. U odnosu na neke prethodne verzije ovog programa, dodato je nekoliko opcija. Tri najnovije funkcije koje ovaj program ima su Shape Export System, Improved Game Export Pipeline i New Head Presets. Shape Export System omogućava da glavni animatori brzo kreiraju grube crte lica u programu FaceRobot 1.8 i zatim da ga pošalju drugim animatorima, koji lice dalje obrađuju u 3D programu po svom izboru. Opcija Improved Game Export Pipeline služi za mnogo kompleksniji prikaz tekstura lica. Može se oblikovati svaki mišić na licu, sve kosti lica mogu biti promenjene, a možete dodati i ožiljak da bi sve izgledalo realističnije. Karakteristika New Head Presets pruža mogućnost da prilikom kreiranja lica krenete od postojećih sedam oblika. Da bi lice bilo što realnije prikazano, treba obratiti pažnju na sve njegove crte. Na oblik očiju, usana, nosa, brade... Ništa se ne sme izostaviti, jer bi to moglo narušiti izgled lica. Program FaceRobot 1.8 ima tačno određene obrasce za uzimanje uzoraka crta lica. Krajnji izgled animiranog lica je zapanjujući. Izuzetno realno lice prepuno detalja, zbog čega smo sigurni da vam lik sa naše slike uliva dozu straha. Novi glumci
Za efekte ovog filma zaslužni su animatori iz Sony Pictures Imageworksa. U pravljenju animacija pomogao im je program Autodesk Maya. Autodesk je poznata dizajnerska kompanija koja je za ovu saradnju razvila poseban 3D program. Da bi stari anglosaksonski mit ponovo zaživeo, bilo je potrebno uložiti mnogo truda. Okupljena je ekipa najvećih stručnjaka i umetnika u pravljenju animacija. Pred njima je bio veoma težak zadatak. Trebalo je dočarati nezaboravne izraze lica muškaraca, žena i brojnih čudovišta koja se pojavljuju u filmu. Programeri su animaciju lica započeli na osnovnom modelu lica. Sledeći korak bilo je dodavanje osnovnih crta lica. Kako se animacija razvijala, primetilo se da svako lice ima posebnu dubinu i teksturu. Da bi se uhvatio svaki karakterističan izraz, morala se preneti slika lica i zatim oblikovati mišićna struktura. Da bi dobili što bolji prikaz osećanja u određenim scenama, programeri su napravili veliki broj različitih izraza lica. Za kontrolisanje izraza lica koristio se poseban alat koji su animatori proizveli specijalno za ovaj film. U nekim trenucima bilo je više od 300 različitih izraza lica koji su se mogli animirati. Do završne animacije taj broj se i dalje povećavao. Začuđujuće je bilo da su ženska lica koja imaju mnogo više detalja bila lakše animirana. Bila su lepša i nežnija. Muška sa puno bora i ožiljaka bila su mnogo komplikovanija za prikaz. Vaša animacija
Na internet adresi http://mrl. Mi smo izabrali prvu animaciju iz grupe actors. To je animacija lica. Na levoj strani u programu za animaciju prikazano je lice devojke. Da li želite 3D model lica, ili samo mrežnu strukturu lica, možete izabrati klikom na kvadratiće ispod animacije. U početnom režimu lice je u 3D prikazu. U gornjem desnom uglu ponuđena su razna osećanja. Osećanje straha, razočaranja, sreće, iznenađenosti su tek neka od ponuđenih. Možete da izaberete osećanje koje želite ili da isprobate mnoga od njih. Iako je grafika jednostavna, videćete da su izrazi lica vrlo realistični. Pored toga, ovaj početni program za animaciju nudi da sami napravite izgled lica ili stvorite neku crtu. Sve karakteristike lica kao što su obrve, usne i pogled navedene su u programu i sve možete menjati. Kada ste završili, možete početi ponovo tako što ćete kliknuti na Reset i pojaviće se početni izgled lica. Odlična vežba za početak, dok ne uspete da uradite projekte dostojne holivudske produkcije. Branislav VUKIČEVIĆ |
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |