Glavni protagonista igre je Rju Hajabuša iz Nindža zmajeva, klana koji je decenijama održavao mir u Japanu. Čuvši vest da je napadnuto Zmajevo selo, Rju se zapućuje svome zavičaju spreman da pomogne. Nažalost, stiže prekasno: tamo zatiče samo ruševine. Jedini preživeli meštanin otkriva mu da su ukradeni drevni samurajski spisi u kojima leži neizreciva moć.
Ninja Gaiden (1990) je klasična platformska igra sa borbenim elementima. Nivoi se najčešće sastoje iz više deonica koje se, po nepisanom pravilu, krunišu lokalnim šefom. Kao što to obično i biva, svaki „poglavar” prelazi se pomoću nekog šablona, te se retko radi o „udri me do zore” stilu igranja. Put do glavnog negativca retko je lak, a pored „reljefnih” elemenata na temu šiljaka, postavljenih bombi i zidova o koje se morate odbijati da biste se uz njih uspeli, različiti neprijatelji naći će se ispred oštrice vašeg mača. Pored boraca sa štapovima, mačetama i katanama, često ćete se susretati sa ratnicima koji bacaju noževe ili čak pucaju. Odgovor Rjua, pored mača, dolazi u vidu šurikena, a kasnije i drugih vidova dometnog naoružanja (prateće vatrene kugle, noževi...). Ipak, suparnike ne možete neprestano zasipati izdaleka, jer za to je neophodno prikupljati municiju. „Refilovanje”, zajedno sa različitim poboljšanjima i novim oružjem, krije se u skrolovima na koje ćete usput nailaziti. Tajni prolazi, tragovi koji vas upućuju u istragu, kao i jednostavne zagonetke predstavljaju neverovatno zarazan koktel. Miloš KNEŽEVIĆ | | |