INTERNET<>
092007<><>

Veliki Internet igrači

Kupovina korisnika

Šta je bitnije: tehnologija ili baza korisnika?

Prirodan deo tendencije da se težište rada korisnika računara prenese sa desktopa na Web je i težnja da se korisnici navedu da svoje podatke, i one koji nisu vezani za web aplikacije, čuvaju online. Microsoft i Google su gotovo istovremeno izašli sa svojim rešenjima, međutim, čini se da je Microsoft sa svojim servisom Windows Live SkyDrive trenutno u prednosti. Naime, SkyDrive nudi korisnicima 500 MB besplatnog prostora koji mogu koristiti za smeštaj bilo kakvog sadržaja, za razliku od Googleovog servisa koji je namenjen čuvanju G-mailova i slika iz Picasa albuma. SkyDrive je jednostavan i intuitivan za korišćenje, lepog, ali i suviše statičkog dizajna koji sledi Windows Live standarde. Servis omogućava organizovanje podataka po folderima, njihovo deljenje sa odabranim korisnicima ili potpuno javno publikovanje. Što se Googlea tiče, njegova ponuda svodi se na kupovinu dodatnog prostora za servise Gmail i Picasa, od paketa koji nudi 6 GB za 20 dolara godišnje, pa sve do paketa od 250 GB, koji košta 500 dolara godišnje. Priče da Google radi na servisu GDrive, koji bi trebalo da bude ekvivalent SkyDriveu, zasad su samo na nivou dosta dobro potkrepljenih glasina. Yahoo privremeno ostaje van priče, uz podatak da Yahoo mail više nema ograničenja u veličini mailboxa.

Seriju kupovina Google je nastavio i u prethodnim mesecima kupujući samo u junu i julu sedam kompanija: Feedburner, GrandCentral Communications, Image America, Panoramio, PeakStream, Zenter i Postini. Kupovina koja je svakako privukla najviše pažnje je kupovina Feedburnera, koji je Google kupio za „svega” sto miliona dolara. Feedburner se bavi manipulacijom i distribucijom fidova svih formata i poseduje izuzetno veliku bazu korisnika, što se dosad uvek pokazivalo kao dovoljan razlog da Google pokaže interesovanje za neku kompaniju. I pre no što ga je Google akvizirao, Feedburner je imao popriličan monopol na području distribucije informacija putem fidova, tako da se sada javlja zabrinutost kod stručnjaka da bi Google mogao da zloupotrebi novostečeni monopol kako bi konkurenciju izbacio iz igre. Kako? Pre svega, format fidova bi mogao da se menja bez ikakve najave, pri čemu bi se Google Reader uvek lako prilagođavao promenama, dok bi konkurentski rideri ispadali iz igre. Time bi korisnici fidova bili primorani da koriste Google Reader, čime bi im se servirale i reklame od kojih Google zarađuje.

Veća po iznosu (625 miliona dolara), ali ne i po publicitetu, bila je Googleova kupovina kompanije Postini koja se bavi sigurnošću komunikacija unutar velikih kompanija. Googleova ideja je da upotrebi tehnologije ove kompanije da bi se Google Apps, u koji spadaju Gmail, Calendar, Talk, Docs & Spreadsheets, učinio sigurnijim rastućem broju korisnika. Pored ovog faktora, svakako veoma bitan faktor za Google je i baza klijenata Postinija, koja se procenjuje na oko 10 miliona ljudi. Kada smo već pomenuli Google Apps, u ovom paketu svakako se oseća odsustvo aplikacije koja bi bila pandan Microsoftovom Power Pointu. Po svemu sudeći, stvari neće biti takve zadugo, jer se kompanije Zenter i Tonic koje je Google kupio upravo bave ovom oblašću. Pomoć u projektu Google Maps, Google je dobio kupujući Image America, kompaniju koja proizvodi kamere visoke rezolucije za vazdušna snimanja, a rad kompanije Panoramio omogućiće korisnicima Googlea da svoje fotografije postave na željeno mesto u aplikacijama Google Earth i Google Maps. Kompanija PeakStream kreira alate koji single-threaded aplikacijama omogućavaju da postignu bolje performanse na mašinama sa više procesora/jezgara, tako da je realno pretpostaviti da je ova kupovina više usmerena internoj primeni u Googleu. Izlete u ne-Internet komunikacije Google je napravio još jednom, ovoga puta kupujući kompaniju Grand Central Communications koja svojim korisnicima obezbeđuje telefonski broj koji se na ostale telefone korisnika preusmerava zavisno od kriterijuma koje definiše korisnik.

Uprkos tehnologijama, koje se uvek spominju kao glavni razlog svake akvizicije, stiče se utisak da je to samo paravan za kupovinu baza korisnika koje su kupljene kompanije stekle tokom godina rada. Ništa lepše ne može poslužiti kao dokaz ovoga od poređenja cena i tehnologija u slučaju YouTubea i Feedburnera...

Dejan STEFANOVIĆ

 
.rs
Veliki Internet igrači
Šta mislite o ovom tekstu?
YouTube i Flickr
Web 2.0
Internet standardi
Bezbednost na Internetu
Bezbednost na Internetu
WWW vodič
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera