![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||||||||||||
Poslovno umrežavanje
Lak početak i velike mogućnosti Registracija na mreži LinkedIn veoma je jednostavna, za šta je potrebna važeća email adresa. Nakon registracije naloga potrebno ga je unapređivati, što se obavlja u nekoliko koraka uz veoma user-friendly asistenciju sistema. Izgradnja naloga podrazumeva unošenje podataka o obrazovanju, sposobnostima, radnom iskustvu, interesovanjima, dok se svaka od kategorija dalje može dodatno proširivati. To podrazumeva detaljno uređivanje delova određenih oblasti, za šta sistem nudi sasvim dovoljno opcija. Na taj način korisniku se ostavlja puno mogućnosti za koncipiranje urednog, preglednog i konkretnog CV-ja, koji vrlo lako može nadograđivati po sekcijama. Informacije su dostupne svim posetiocima sajta u javnom profilu korisnika. Umrežavanje Ono što LinkedIn razlikuje od običnog online CV-ja jeste mogućnost umrežavanja sa drugim korisnicima, što samo grana mogućnosti. Pre svega, svaki registrovani korisnik na sistemu može napraviti svoju mrežu tako što će se povezati sa drugim korisnicima sa kojima je na izvestan način sličan. To dalje daje mogućnost za preporuke među članovima koje mogu imati različite osnove, što podrazumeva odnos sa članom koji se preporučuje. Pored toga, potrebno je definisati sopstvenu poziciju prilikom procesa preporučivanja, koja se bira među navedenim angažovanjima pri izgradnji profila, što je u direktnoj vezi sa prethodnim kriterijumom. Tako se dobija jasna slika o tome ko, koga i zbog čega preporučuje. Tako bi, na primer, urednik rubrike Internet pri preporučivanju autora teksta morao da navede poslovni odnos s njim, poziciju na kojoj se ovaj nalazi i kratak opis kojim ilustruje korisnika kog preporučuje. Korisnikova mreža, odnosno skup drugih korisnika sa kojima je on povezan, može imati dva nivoa. Prvi podrazumeva direktne veze ka korisnicima, i glavna odlika, pored mogućnosti preporučivanja, na prvom nivou jeste uvid u veze svih korisnika koji je sačinjavaju. Upravo te veze čine drugi nivo mreže, na kom je moguće pristupiti javnom profilu korisnika koji su u njoj, ali ne i imati uvid u njihove veze.
Sa više od 11 miliona korisnika, LinkedIn poseduje veliki potencijal za svakog korisnika koji se registruje i ozbiljno mu pristupi, naravno, ukoliko ima šta da prezentuje. Popularnost nije zaustavila razvoj sajta, pa se novi servisi pojavljuju periodično, poput najnovijeg nazvanog Answers, koji omogućava postavljanje pitanja i odgovaranje na njih, što može biti još jedna prilika za demonstraciju sposobnosti korisnika. LinkedIn poseduje i svoj toolbar za brauzere Internet Explorer i Mozilla Forefox koji olakšava svakodnevni rad na sajtu. LinkedIn je odličan servis i zaslužuje preporuku, pre svega zahvaljujući jednostavnosti koja i neiskusnim računarskim korisnicima omogućava korišćenje njegovih servisa. On je ujedno i odličan primer vrlo konkretne primene društvenog umrežavanja, što predstavlja pravo osveženje u navali prilično beskorisnih projekata zasnovanih na ovom konceptu. Ivan JELIĆ |
| |||||||||||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |