KOMPJUTERI I FILM<>
062006<><>

X-Men: Poslednje uporište

Vizuelna manipulacija

Navodno poslednje poglavlje filmske trilogije o slavnim mutantima iz stripova konačno je stiglo. „X-Men: Poslednje uporište” nastavlja priču tamo gde je drugi deo završio. Džin Grej, za koju su njeni saborci mislili da je poginula na dnu jezera Alkalaj, vraća se u život sa novim moćima koje je čine opasnom za celu planetu. Istovremeno, vlada otkriva vakcinu koja „leči mutacije”. Dok Magneto i njegovo Bratstvo spremaju rat protiv celog čovečanstva, na mutantima je da odluče hoće li se odreći moći s kojima su rođeni ili će nastaviti da ih koriste da štite ljude koji ih odbacuju.

Treći film u serijalu „X-Men” potpisuje režiser Bret Retner („Rush Hour” 1 i 2), a mutantskom timu, to jest glumačkoj ekipi iz prethodnih delova, pridružuju se Beast (Kelsi Gremer), Angel (Ben Foster), Juggernaut (Vini Džons) i Calisto (Denija Ramirez). Iako se Kitty Pryde pojavljivala u oba prethodna filma, ovog puta je glumi nova mlada glumica, Elen Pejdž. Kako ovaj film predstavlja konačni obračun dva glavna tabora mutanata, u njemu se, što u epizodnim što u malim kameo ulogama, pojavljuju desetine likova poznatih ljubiteljima stripova.

Film ovakvog kalibra i scenarija teško može da prođe bez mase specijalnih efekata. Specijalista za akcione scene Sajmon Krejn i oskarovac Džon Bruno kombinovali su rad glumaca i kaskadera sa konvencionalnim i kompjuterskim specijalnim efektima. Čest saradnik Džona Kamerona, Bruno je jedan od najeminentnijih stručnjaka za spajanje digitalnih efekata sa minijaturama. Na samom početku filma u retrospektivnoj sceni između profesora Xaviera i Magneta korišćen je specijalni softer po imenu LOLA. Ovaj sistem stavlja 3D šminku na snimke glumaca i menja njihov izgled. U ovom slučaju su ser Ijan Mekelen i Patrik Stjuart podmlađeni dvadesetak godina.

Najizazovnija scena je finalna sekvenca sa „relokacijom” mosta Golden gejt do Alkatraza. Kao što je već običaj na ovako velikim projektima, razne delove posla su preuzimale različite firme. Tako su vredni ljudi iz WETA Digitala razvili sve vezano za manifestacije moći Dark Phoenixa, kao i bitan deo scena oko Alkatraza. Za most Golden gejt, što minijaturni što digitalni, bila je zadužena britanska firma Flamestore CSC, a po mišljenju mnogih najlepši posao na filmu – efekte vezane za Mystique (golišavu Rebeku Romijn) – preuzeli su ljudi iz Klesier-Walczaka. Naravno, veliki broj scena rađen je „na stari način” – kad god vidite Hjua Džekmena ili Hali Beri u vazduhu, to su stvarno oni.

Iako je ovo navodno poslednji film u kom ćemo videti celu postavku „X-Men” tima, u planu su mnogi filmovi koji prate pojedine likove, od Wolverineove priče, do prologa o Magnetovoj mladosti.

Dragan KOSOVAC

 
 AKCIJE
Primatijada, Zlatar

 PRIMENA
Zloupotrebe Photoshopa

 NA LICU MESTA
eSys Days 06, Krk, Hrvatska
Ogroman i brz
Republičko takmičenje iz poslovne informatike, Druga ekonomska škola
Festival kulture slobode, Dom omladine

 KOMPJUTERI I FILM
X-Men: Poslednje uporište
Šta mislite o ovom tekstu?
Cars

 SERVIS
Remote Desktop sistemi
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera