![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CeBIT 2006, Hanover
Tema ovogodišnjeg CeBIT-a je stapanje različitih tehnologija u cilju olakšavanja posla i svakodnevnog života
CeBIT u ciframa Kroz 23 hale površine preko 310.000 m2 za sedam dana trajanja prošlo je oko 450.000 posetilaca (od čega trećina dolazi van Nemačke) i imalo je prilike da vidi rešenja i proizvode tačno 6262 izlagača iz 71 zemlje. Od ukupnog broja izlagača, preko 3300 su firme koje dolaze van Nemačke. Ubedljivu dominaciju ima azijsko-pacifički region čiji su najznačajniji igrači Tajvan (711 izlagača), Kina (412) i Južna Koreja (229). Broj izlagača iz Kine je ove godine veći za 100 u odnosu na prošlu, a razlog tome je što firme iz Kine ovu manifestaciju vide kao „vrata u Evropu”. Takođe, SAD pokazuju veću zainteresovanost za ovaj sajam pa je tako ove godine CeBIT posetilo 198 izlagača. Što se Evrope tiče, vodeća je Velika Britanija (189 firmi), a slede je Holandija (112) i Italija (84). Centralna i istočna Evropa su ponudile oko 290 izlagača. Da se CeBIT pomalo oporavio, pokazuje porast od 20 odsto broja sklopljenih poslova u odnosu na prošlu godinu. CeBIT nije zamišljen da bude IT vašar, već B2B (Business to Business) manifestacija, što se ogleda u podatku da je oko 85 odsto posetilaca sajma došlo poslom. Naravno, i cena dnevne ulaznice od 38 evra trebalo bi da natera slučajne prolaznike da smisle pametniji način kako da ubiju slobodno vreme. Enter Serbia Naša preduzeća su i ove godine učestvovala na CeBIT-u u okviru zajedničkog štanda. Štand ostrvskog tipa, površine 105 m2 u hali 4, nosio je slogan „Enter Serbia – Key to Success”. NovaTronic, Perihard, PSC, Telefonija, RT-RK, Breza Software Engineering, CIM College, ComTrade Group, Europos, Mega Computer Engineering, Veridix, Institut Mihailo Pupin, Zesium Mobile i Virtual Team su firme koje su predstavljale svoja poslovanja na nacionalnom štandu Srbije. Odlazak domaćih firmi na CeBIT organizovala je SIEPA (Agencija za strana ulaganja i promociju izvoza) uz tehničku podršku GTZ/WBF (nemačke organizacije za tehničku saradnju) i USAID (američke agencije za međunarodni razvoj). Pojedine firme su učestvovale samostalno ili u okviru štandova svojih inostranih partnera pa su se tako ukupno 23 domaće firme pojavile na CeBIT-u. Konvergencija digitalnih rešenja Slogan ovogodišnjeg CeBIT-a je „Digital Solutions for Work and Life” (digitalna rešenja za posao i život), a kroz svaku halu u koju smo kročili pratio nas je još jedan pojam – konvergencija se kao lajtmotiv provlačila kroz svaki izloženi proizvod ili prikazano rešenje. Tehnologija sve više istovremeno služi i poslu i potrošačkom društvu, a rešenja koja su doskora bila rezervisana samo za poslovna okruženja polako ulaze u naše domove, kao i obrnuto. Tako se sve izloženo na CeBIT-u stapa u jedan veliki IT paprikaš pokretan strujom.
Puno prašine se diglo oko intenzivno najavljivanog Microsoftovog projekta Origami. U pitanju je tzv. UMPC („ultramobilni PC”), to jest prenosni računar koji radi pod Windowsom XP. Ovo rešenje podseća na Tablet PC, ali je znatno manjih dimenzija. Samsung je na CeBIT-u predstavio svoje viđenje UMPC-a sa oznakom Q1, dimenzija 228 x 140 x 25 mm i težine 779 grama. Dominantan je ekran dijagonale sedam inča osetljiv na dodir, a u sam uređaj je spakovano puno toga (Intel Celeron M, 512 MB RAM, Intel GMA 900 grafika, hard disk od 40 GB, Wi-Fi, kao i veliki broj portova za povezivanje i proširivanje). Drugi proizvođač koji je predstavio svoj Origami uređaj je Asus, a njegov model nosi oznaku R2H.
Svuda televizija i visoka definicija
Kako proizvođači trenutno vide multimedijalne domove sadašnjosti i budućnosti, lični računar predstavlja središte svakog savremenog doma, čije grane se pružaju po svim prostorijama. Međutim, savremeni računar doživljava transformaciju iz nečega što je bilo prisutno i uočljivo u nešto što se sada nalazi po strani, dok se akcenat baca na periferije kojima se komunicira s računarom. Na Intelovom štandu naglasak je stavljen na Viiv tehnologiju multimedijalne kućne zabave, a brojni proizvođači izbacuju nove uređaje koji se baziraju na ovoj tehnologiji. Acer je izbacio Aspire Idea medija centar koji je u obliku DVD plejera i koji svako ume da koristi. Podršku za Viiv ponudili su i ECS, Shuttle, Gigabyte, kao i mnogi drugi. Konkurencija, naravno, ne miruje pa se s druge strane nalazi tehnologija AMD Live!. ATi je odlučio da podrži AMD, kao i SiS i VIA. Iako je zdrava konkurencija u svakodnevnom životu skoro uvek dobra, borbe između standarda nisu nešto što se u IT industriji očekuje s oduševljenjem, već upravo suprotno.
I dalje bez žica Rešenja u oblasti mobilnih komunikacija smo pomenuli, a zajedno sa bežičnim i VoIP rešenjima, oblast komunikacija zauzima čak trećinu sajamskih hala. VoIP ne gubi zamah i predstavlja jednu od značajnijih tema ovogodišnjeg CeBIT-a. Novi hit je korišćenje VoIP-a sa mobilnog telefona, bilo kod kuće ili na poslu bilo preko bežičnog LAN-a ili u standardnoj mobilnoj mreži preko GSM ili UMTS standarda. Tako i proizvođači mobilnih telefona izbacuju uređaje sposobne za VoIP koji svoju premijeru doživljavaju na CeBIT-u. U igri oko VoIP-a su i proizvođači prateće opreme, prvenstveno slušalica i mikrofona i softverskih rešenja i servisa (kao što je Skype). Bitan deo teme komunikacija zauzimaju i navigacija i telematika, a zbog izloženih vozila mogli biste da pomislite kako se nalazite na sajmu automobila. BMW je možda otišao najdalje u implementaciji računara u svoje modele, a o većem delu tih tehnologija pisali smo u broju 12/2005. Veliki brat
Sitnice život znače Sitnih proizvoda bilo je na svakom ćošku. Kao što smo rekli, azijske firme su bile najbrojnije tako da ih je bilo u skoro svakoj hali. Recimo, veće kineske firme su nastupale pojedinačno, dok su se manje nalazile u okviru kineskih nacionalnih štandova koji su bili raštrkani po halama. Na njima je bilo moguće videti razne MP3 plejere, USB diskove, zvučnike... Naravno, prisutni su bili i veći proizvođači MP3 plejera, kompjuterskih periferija, kućišta, napajanja, hladnjaka i ventilatora. Na polju USB fleš diskova smo možda imali prilike da vidimo neka od najluđih rešenja. Kao kuriozitet bismo izdvojili pozlaćeni USB memorijski disk kapaciteta 2 GB. Na kupcu je da izabere da li će biti pozlaćen četrnaesto ili osamnaestokaratnim zlatom. Pet pravih dijamanata na kućištu diska spadaju u dodatnu opremu. Nije sve čvrsto
Digitalni život Nezavisna celina u okviru CeBIT-a bila je hala 27. „Digital Living” nije klasična izložba, već su proizvodi izloženi tako da omogućavaju interakciju sa posetiocima. Konvergencija je i ovde ključna reč, a približavanje novih tehnologija posetiocima omogućili su profesionalni TV voditelji, poznati gosti i veliki broj predavanja i prezentacija. U okviru ove hale našlo se mesta i za gejmere iz svakog kutka sveta. Ovde su se održavale „World Cyber Games” o kojima više možete pročitati u posebnom tekstu u ovom broju. Iako su u okviru CeBIT-a, „Digital Living” i „WCG” su samostalne manifestacije okrenute široj publici, pa je dnevna ulaznica samo za halu 27 koštala 10 evra. Ulaznice za CeBIT su omogućavale ulazak i u digitalni svet i opuštanje posle velikih brzina „ozbiljnog sajma”. Na kraju dana Pored velikog broja konferencija i prezentacija, CeBIT je bio domaćin i velikog broja žurki. Posle zatvaranja sajma za posetioce, na štandovima velikih firmi olabavljuju se kravate i otkopčavaju kragne. Uz poznavanje prave osobe moguće je ući na zabave velikih firmi gde se, uz hranu, piće i muziku, produbljuju poslovni kontakti ostvareni tokom napornog dana. Iako je smisao CeBIT-a ozbiljno ugrožen dostupnošću informacija preko brzih medija, pre svega Interneta, značaj ovog sajma i dalje je veliki. Ovih nekoliko stranica ne može da opiše ni delić onoga što smo videli na štandovima sajma u Hanoveru, a što predstavlja novinu u IT svetu i sasvim izvesnu budućnost. CeBIT 2006 pokazao je trend konvergencije koji sigurno neće biti prolaznog karaktera. U paprikaš IT industrije samo će se dodavati novi sastojci koji će poboljšavati ukus finalnog jela, a energija koja omogućava ključanje i pokretanje je struja. Nadamo se samo da se do sledeće godine sve to neće pretvoriti u neprepoznatljivi bućkuriš u kojem je nemoguće povući jasne granice između kompjutera, televizora, veš-mašine, automobila i mobilnog telefona. Ili je to, možda, baš ono što želimo? Ivan ČABRILO |
![]()
![]()
![]()
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |