Učiti na tuđim greškama možda jeste mudro, ali čovek jednostavno bolje nauči kada dobije motkom preko leđa. Team 17 se tako opametio nakon prošlogodišnjeg Worms: Forts Under Siege, ničim izazvanog eksperimenta u koji se upustio bez realne potrebe i bez pravog pokrića. Novim Crvićima momci iz Oseta (Zapadni Jorkšir, Engleska) vratili su originalni gameplay, a uz njega su servirali nove režime i online podršku.Story Mode je novitet koji će obradovati igrače koji više vole da soliraju nego da igraju u društvu. U ovom režimu priča se ne zaustavlja na prostoj razmeni vatre između dva tima crvića, već postoje sporedni zadaci, to jest misije u kojima treba sakupljati objekte, dizati u vazduh zgrade pomoću TNT-a itd. Okončanjem četiri osnovne misije igrač stiče pravo da se pozabavi glavnom misijom koja vodi u sledeću etapu igre. Osim „pripovedačkog” režima postoje i Quick Match dueli u kojima učestvuje jedan igrač i najviše četiri AI tima odnosno do četiri ljudske ekipe u urnebesnom poteznom deathmatchu. Mayhem nas je prijatno iznenadio i opcijama za audio-vizuelnu modifikaciju timova koje dopuštaju izmenu zvučnih semplova i dodavanje detalja kao što su šeširi, naočare, rukavice i veštački brkovi. Dodatne modifikacije ostvaruju se preko novih opcija Weapons Factory i Create Game Style, kojima će se kreativni igrači naslađivati do zore, kreirajući desetine timova s jedinstvenim vizuelnim identitetom. Naročito je zanimljiva opcija za kreiranje sopstvenog oružja, u kojoj se definiše tip naoružanja i vrsta projektila odnosno karakter oružja. Pri tom postoje mehanizmi kojima se ograničava snaga novoizrađenih pucaljki kako se ne bi poremetio karakter igre (preciznost i dalje ima prednost nad jačinom oružja). Ove novine nagoveštavaju značajne pomake u sledećim nastavcima serijala Worms. Što se suštine igre tiče, sa zadovoljstvom možemo reći da smo konačno dobili autentične Wormse koji, uprkos 3D izvođenju, uspešno oživljavaju atmosferu 2D originala. Sitne ispravke na upravljačkom sistemu i nekim detaljima fizičkog modela igru su neznatno olakšale i učinile je zabavnijom, ali ne i previše jednostavnom. Intuitivniji interfejs podrazumeva da je svaka komanda na dohvat ruke i da ne treba biti žongler da bi se izveo dobro odmeren hitac. Nivoi su za nijansu jednostavniji nego u ranijim izdanjima, a kamera obezbeđuje dobru preglednost iz tri ugla. Grafika je poboljšana u očekivanoj meri tako da je 3D svet u kojem se odigravaju dueli obogaćen novim detaljima, bojama koje prosto bodu oči i komičnim animacijama koje konkurišu najboljim crtaćima. Zvučna podloga je siromašnija i, iskreno rečeno, iritirajuća – naročito „crveći” dijalozi. Zbog sporog kretanja crvića turnusi su i dalje nepotrebno dugi tako da igru ne treba započinjati ako ste nestrpljivi. Povremeno će vam zasmetati i to što crvići imaju neprecizan skok, naročito kada treba skakutati po kutijama. Simpatičnim beskičmenjacima je, po svemu sudeći, ponovo krenulo, a Codemasters je uknjižio još jedan važan poen. Nadamo se da Team 17 neće stati na ovome. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |