PD KUTAK<>
112004<><>

3DMark05

Još jedan ’razlog’ za kupovinu nove grafičke kartice

3DMark serijal benchmark programa kompanije Futuremark (ex- MadOnion) je od samog svog početka bio glavna uzdanica kompjuterskih novinara i hardver-frikova, a bio je efikasan i u komšijskim borbama oko toga „čija je grafička veća, bolja, jača”. Svako novo izdanje je pomeralo granice vizuelnog kvaliteta, ali i hardverske zahtevnosti. Svi se sećamo verzije 2001 koja nas je naterala da pobacamo svoje GeForce 2 MX klonove i pazarimo neki GeForce 3 (a kasnije i GF4 Ti), a zatim i 3DMark03 koji nas je pak naveo da pobacamo GF3 i GF4 zarad kupovine GeForce FX ili Radeon 9x00 modela. 3DMark05 nastavlja tu „svetlu” tradiciju, terajući vas da s prezirom gledate na svoj krvavo zarađeni FX.

Za pokretanje ove nove verzije biće vam potreban DirectX 9.0c, a grafička kartica mora da poseduje pixel shader jedinicu minimum u verziji 2.0 (ponosni vlasnici GeForcea 4 Ti, plačite) i najmanje 128 MB VRAM. Tri nova „game testa” – Return to Proxycon, Firefly Forest i Canyon Flight – predstavljaju remek-dela real-time kompjuterski generisane grafike pred kojima Doom 3 i Far Cry izgledaju kao proste smejurije. A da biste ove testove videli onako kako su to momci iz Futuremarka zamislili, potreban vam je hardver koji košta koliko i zdrav bubreg.

Da je naš strah od loših performansi bio osnovan, pokazali su rezultati testa koji smo upriličili. U našu test-mašinu (P4 3 GHz, 512 MB RAM) prvo smo uboli FX 5600 XT (overklokovan sa 235/400 na 365/665 MHz) i bili smo u prilici da posmatramo prelepi slajd-šou, dok je brojač frejmova u sekundi često pokazivao vrednost od 0 fps. No, nismo se dali obeshrabriti i u test-mašinu smo potom stavili FX 5900, što je prouzrokovalo malo brži slajd-šou sa srednjom vrednošću od 2 fps. Situacija se malo (sa naglaskom na „malo”) popravila kada smo od komšijskog bogatunskog deteta jedva izmolili GeForce 6800 i tada je animacija bila koliko-toliko podnošljiva. Aktuelna verzija Forceware drajvera u trenutku pisanja ovog teksta nosila je oznaku 66.81, te smo nju i upotrebili. Zanima li vas kakva je hardverska aždaja potrebna da bi 3DMark05 radio savršeno? To nam je pokazala sama nVidia, pokretanjem ovog programa uz pomoć dve GeForce 6800 Ultra(!) kartice u SLI (scan-line interleave) modu. Ovo budi sećanja na slične eksperimente koje je svojevremeno vršila kompanija 3Dfx (što uopšte ne čudi jer ju je kasnije otkupila upravo nVidia).

Ovakav rasplet je bio sasvim očekivan. Kao i mnogo puta do sada, nova verzija 3DMarka će sasvim sigurno postati glavni benchmark program u godinama koje dolaze. Tamo negde 2006. godine, DirectX će biti mrtav, pojaviće se WGF i Pixel Shader 4.0, a mi ćemo konačno imati grafičke kartice koje će moći da bez problema „obrću” 3DMark05. I, naravno, tada će se pojaviti neki 3DMark07 i opet ćemo se naći u začaranom krugu... Sve to je dobro za razvoj tehnologije, ali loše za naše šuplje džepove. Inače, pri samom završavanju ovog teksta Futuremark je izdao prvu zakrpu za 3DMark05 jer se ponovila priča sa friziranjem drajvera radi prividnog postizanja boljih rezultata...

Jan ČMELIK

 
Cover Editor 2.6
Dema Image Resizer 4.0.3
DeskUtilities 1.40
3DMark05
Šta mislite o ovom tekstu?
MP3Producer 2.37 (CDRipper 2.84, MP3Coder 1.64, MP3TagEditor 2.01)
BadCopy Pro 3.75
Google Monitor Query 1.2
Xine

Potrebno:
Windows 2000/XP, Pentium 4/2 GHz, 512 MB RAM, grafička kartica sa 128 MB VRAM i Pixel Shader 2.0 podrškom, DirectX 9.0c
Veličina:
283 MB, 591 MB na HD
Cena:
20 dolara (on-line), 30 dolara (CD-ROM)
Adresa:
www .futuremark .com /products /3dmark05
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera