Arkadna simulacija vožnje koju Empire Interactive najavljuje kao najzarazniju igru godine uobličena je u studiju Supersonic Software, koji je vlasnicima PlayStationa poznat po nekoliko vrlo dobrih vožnji zasnovanih na popularnom Micro Machinesu (Micro Machines 2, Antz Extreme Racing). Supersonic je zadržao sličan kurs i tokom izrade Masheda, koji bi se kratko mogao opisati kao agresivna i brza varijanta popularne „top down” vožnje.U osnovi, Mashed je tipična arkadna simulacija s pogledom u trećem licu, u kojoj protivnike pobeđujete tako što im odmaknete za „dužinu ekrana” odnosno udaljite se od drugoplasiranog vozača toliko da vas kamera ne može uhvatiti u istom kadru. U tom trenutku trka se nakratko prekida, pobednik dobija bod i odmah potom nastavlja takmičenje s mesta gde je trka prekinuta. Meč se završava kada jedan od vozača sakupi potreban broj poena odnosno oduzume protivniku sve bodove (na početku igre u duel režimu svaki vozač dobija po četiri poena). Iako na papiru ne deluje naročito interesantno, ovakav koncept potvrdio je svoju vrednost u praksi u nekoliko navrata, a ovoga puta je i unapređen brojnim detaljima koji doprinose atmosferi. U elemente koji daju naročit doprinos dinamici igre spada, pre svega, raznovrsno oružje koje obuhvata standardni arsenal: automatske puške, bacače plamena, rakete, nagazne mine, mašinsko ulje koje asfalt čini klizavijim od uglačanog leda i druge stvari. To oružje se pojavljuje u vidu svetlucavih paketa na stazi i traje ograničeno vreme. Drugi važan detalj su pozadinski elementi koji se mogu pretvoriti u efikasno oruđe za ometanje protivnika (oboreni stubovi, kablovi i slično). Na kraju, i staze su konstruisane tako da zahtevaju punu koncentraciju igrača – obiluju rupama, zamkama, rampama i sličnim preprekama. Najvažniji tehnički element u ovakvoj igri svakako je kamera, koja je u ovom slučaju živahna i iznenađujuće dobro programirana tako da u svakom trenutku pruža optimalan pogled na sve elemente staze (osim u trenucima maksimalnog uveličanja, kada se prepreke na stazi mogu lako prevideti). Kretanje kamere je za svaku stazu unapred definisano, pri čemu stepen uveličanja zavisi od toga koliko ste blizu vozaču koji se nalazi na čelu trke. Komande su dobro mapirane i svode se na četiri upravljačka i isto toliko funkcijskih tastera koji se mogu programirati pre početka igre. Upravljanje nije teško kada se jednom savlada orijentacija i privikne na prilično osetljive komande. Grafika je u celini 3D, nije spektakularna, ali lepo oslikava različite ambijente u kojima se trke odvijaju. Zvučna podloga je sasvim prihvatljivog kvaliteta. Iako težinski nije idealno balansiran, Mashed če pružiti dostojan izazov svima koji uživaju u ovoj vrsti arkadnih simulacija vožnje. Pravu vrednost ova igra pokazuje u režimu za više igrača. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |