Ground Control 2: Operation Exodus | Ovo će biti igra za padanje sa stolica! Obično nismo skloni ovakvim kvalifikacijama posle dvosatnog igranja demo verzije, ali ovoga puta ćemo se izleteti bez obzira na posledice. Ground Control 2 je plod trogodišnjeg krvavog rada ekstremno talentovanog tima iz Švedske (Massive Entertainment) koji je u svoj novi naslov utkao sve ono što kod jedne kompjuterske igre može biti dobro. Sjajna priča, ekstremne produkcione vrednosti, fantastična grafika, nenadmašan zvuk i hiperinteresantan gameplay predstavljaju ekstrapolaciju lekcija naučenih od čuvenog prethodnika, izdatog sredinom 2000. godine.Dve tutorial i jedna single-player misija ne ostavljaju ni najmanju dilemu oko izrečenih superlativa. Koncept originalnog Ground Controla izmenjen je u svakom pogledu. Retke mane i koncepcijski propusti uspešno su ispeglani, a dobre osobine višestruko pojačane. Kao što verovatno znate, u pitanju je nastavak prve prave „bezresursne strategije” u novijoj istoriji, igre u kojoj su komandovanje trupama i taktička akcija potpuno zamenili klasični koncept izgradnje baze i štancovanja trupa. U odnosu na original, najveća izmena tiče se mogućnosti da na sastav trupa na terenu utičete dobavljanjem pojačanja putem dropshipa iz udaljene baze. Dok ste u Ground Controlu bili ograničeni snagama koje ste odredili na početku misije (a koje su mogle i da ne budu adekvatne), ovde u realnom vremenu možete da birate tip i vrstu trupa koje će vam biti dodeljene, u zavisnosti od protivničkih snaga i količine poena prestiža koje ste sakupili. Dotične poene stičete osvajanjem i zadržavanjem tzv. „victory locationa”, kao i prostim tamanjenjem protivnika. Ovakav koncept igru čini mnogo dinamičnijom i otklanja potrebu za prevelikim oprezom pri angažmanu borbenih trupa, što je unakazilo mnoge potencijalno dobre strategije u poslednjih nekoliko godina. Audio-vizuelna komponenta igre zaslužuje dijamantsku medalju: ovako lep, detaljan i fleksibilan engine do sada nismo videli. Intuitivne kontrole, dobar AI protivnika (koji se povlači kada je nadjačan), inteligentno korišćenje terena i vremenskih uslova (kiša, sneg...) u taktičke svrhe čine nekoliko faktora zbog kojih će Ground Control 2 da odjekne poput serije gromova. Finalna verzija igre bi trebalo da sadrži preko 100 tipova jedinica, 30 dugačkih single-player misija, podeljenih na tri zaraćene strane (dve „ljudske” frakcije i jedna „alienska”), kao i mogućnost za sve standardne tipove multiplayera. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |