Mala švedska kompanija Iridon Interactive odlučila je da se vrati zapostavljenoj tematici Divljeg zapada. Šveđani su odustali od klasičnog FPS koncepta u korist inovativne, jednostavne akcije koja s popularnim žanrom ima malo dodirnih tačaka.Wanted Guns, na severnoameričkom tržištu poznata pod imenom Wanted Dead or Alive, jednostavna je i kratka (oko 220 MB) igra za opuštanje. Naizgled besmislena pucačina s jednostavnim upravljačkim sistemom i šablonizovanim izvođenjem u suštini je autentična akciona salata koja objedinjuje zaboravljene žanrove. Glavna uloga je poverena usamljenom revolverašu Devlinu, čoveku koji je lažirao sopstvenu smrt i s hrpom ukradenog zlata, prerušen u sveštenika, našao sklonište u zabitom selu usred meksičke pustinje. Nekoliko godina kasnije, banda meksičkih odmetnika poznatih pod imenom Blood Hounds poharala je Devlinovo imanje, odnevši sa sobom pravo bogatstvo u zlatu i novcu. Gonjen željom za osvetom, Devlin je mantiju zamenio oružjem i pošao u pohod s ciljem da se obračuna s vođom zloglasne bande. Igra se sastoji od više misija različitog karaktera. Na početku je to šetnja kroz preriju začinjena povremenim revolveraškim obračunima. Sledeću etapu čini obračun u Virtua Cop stilu, a potom i dinamične sekvence sa jahanjem. Smenjivanjem tri navedena koncepta i progresivnim usložnjavanjem misija koje se mogu okončati na više načina Wanted Dead or Alive dosta uspešno zaobilazi zamku monotonije, koju razbijaju i raznovrsna okruženja avetinjskog grada, napuštenog rudnika i snežnih planina Kolorada. U arsenalu se nalaze klasične vestern pucaljke kao što su revolveri, sačmare, vinčesterke, derindžer, dinamit i indijanska sečiva oštra kao brijač, u misijama koje zahtevaju nečujno prikradanje protivniku. Osim oružja, treba sakupljati novac i dodatke koji obnavljaju energiju. Upravljački sistem je pojednostavljen u najvećoj mogućoj meri i svodi se na dva tastera miša i četiri upravljačke komande na tastaturi. Iako je sve dovoljno jednostavno, princip igranja i značenje komandi dodatno su pojašnjeni na tablama koje su raspoređene na ključnim mestima nivoa. Kamera većim delom igre zauzima položaj poluptičje perspektive, prikazujući akciju u trećem licu. Nažalost, preglednost je strogo ograničena, budući da se visina i ugao kamere ne mogu menjati. Tokom akcionih sekvenci koje se odvijaju iz perspektive prvog lica upravljanje je dodatno uprošćeno (kretanje je automatizovano, a na igraču je samo da pravovremeno reaguje i precizno nišani). Grafika i zvuk su prosečnog kvaliteta, ali dosta dobro podražavaju atmosferu kaubojaca iz šezdesetih godina. Ipak, tehnička nezrelost i nedorađen koncept prepun detalja koji se beskrajno ponavljaju čine Wanted Dead or Alive kratkoročnom zabavom koja se može izgustirati tokom jednog vikenda. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |