Potpunu dominaciju na tržištu simulacija formule jedan kompanija „Electronic Arts” krunisala je svojevrsnom kompilacijom u kojoj su objedinjene četiri poslednje sezone najbržeg cirkusa na svetu, s autentičnim timovima, vozačima i stazama. U zbiru se nalazi 14 timova, 44 bolida, 34 vozača i 17 staza. Može li se poželeti više?Igra je zasnovana na novom endžinu koji je predstavljen u F1 2002, a omogućuje precizniji grafički prikaz i detaljniju detekciju oštećenja na svim nivoima, od vešanja do karoserije. Druga važna osobina je bogat izbor funkcija za podešavanje parametara igre, koji obuhvataju ne samo uobičajene modifikacije grafičkog prikaza, kontrola, pravila i broja detalja, već i čitav spektar „sitnih” podešavanja, naročito onih u vezi s konstrukcijom bolida. Tako sveobuhvatan pristup igraču obezbeđuje osećaj potpune kontrole nad igrom, a neiskusnim vozačima dopušta fino podešavanje težinskih parametara, tj. automatske kontrole elemenata vožnje kao što su kočenje, skretanje, menjanje brzina, isključenje oštećenja, stabilnost i startovanje bez proklizavanja. Karakteristike igre skoro potpuno odgovaraju prethodnom izdanju, tako da naročitu pažnju treba obratiti na pripremu bolida i pregršt raznovrsnih opcija za podešavanje, koje nagoveštavaju vrhunski kvalitet fizičkog modela. Oni manje vični majstorijama mogu se odlučiti za uprošćen model modifikacije vozila, koji uključuje svega nekoliko osnovnih parametra. Osećaj vožnje je potpun: utisak velike brzine je potpun, uz adekvatnu upravljivost i postojanu brzinu animacije; realizmu doprinosi i ponašanje protivničkih vozača na stazi i već pomenuta sjajna detekcija oštećenja, zbog koje treba pažljivije voziti i ozbiljno shvatiti potrebu za opravkama u pit stopu (čak i lagano razbalansirane gume vremenom će otpasti i ostaviti vas van trke). Trke se voze na besprekorno modeliranim pistama koje su kopirane do najsitnijih detalja i u potpunosti odgovaraju realnim lokacijama, što je svakako jedan od najvažnijih elemenata za simulaciju ovog kalibra. Kamera je vrlo dobra i uključuje nekoliko perspektiva, pri čemu se izdvajaju pogled iz kokpita i tzv. TV Roll Hoop, koji pruža najbolju preglednost (nedostaje jedino mogućnost promene kamere u toku trke ili barem neposredno pre njenog početka). Grafika je sjajna, ali je za adekvatnu brzinu animacije s maksimumom detalja neophodno imati snažan računar; vlasnici slabijih konfiguracija biće prinuđeni na kompromisno rešenje, odnoso sniženje rezolucije kako ne bi narušavali brzinu animacije. Iako je bilo mesta za unapređenja, pre svega jedan sveobuhvatan Careem režim, ovom igrom „EA Sports” je potvrdio čelnu poziciju u trci za najkvalitetniju simulaciju Formule jedan. Ostaje samo da se nadamo da ova igra, kako je ranije najavljeno, ipak neće biti poslednje F1 izdanje „Electronic Artsa”. Ako i bude tako, F1 Challenge ’99-’02 ostaje kao najveći izazov budućim rešenjima za simulacije najpopularnijeg trkačkog sporta. Gradimir JOKSIMOVIĆ | | |