TEST PLAY<>
022016<><>

Death by Game Show

Pre deset godina, slavni Majk Džadž (tvorac serije „Beavis and Butt-Head”) podario nam je „Idiocracy”, kultni klasik o budućnosti u kojoj je čovečanstvo uspelo da devoluira u bezumne potrošače koji opstaju samo zahvaljujući automatizovanim sistemima uspostavljenim vekovima ranije. Članovi studija Oointah, malog razvojnog tima iz Minesote, rešili su da naprave igru upravo prema toj premisi.

Death by Game Show je solidan tower defense derivat sa specifičnim smislom za humor.

Negde u dalekom dvadeset šestom veku ljudi su uglavnom bezumne ovce kojima manipulišu njihovi nekadašnji staratelji – roboti sa veoma agresivnim smislom za humor (koji su možda, a možda i ne, potekli od proizvoda firme sa logoom jabuke). Vaš lik je stanoviti U.H. Wutt za kog se otkriva da je previše pametan (vidite samo kolike tegle nosi na očima) i zbog toga mora da bude poslat na „rehabilitaciju” sa visokim izgledom bolne i eksplozivne smrti. Wutt postaje takmičar u brutalnom TV šou programu gde mu je cilj da preživi dovoljno dugo da bi pobegao sa planetoida na koji je bačen tog dana. Ako preživi dobiće gomilu love, i šansu da nastrada sutradan u komplikovanijem izazovu.

Death by Game Show bi mogao da se opiše kao arkadni, linearni tower defense. Svaki nivo vas stavlja pred presek male planete čija površina je načičkana opasnostima, smetalima i napadačima. Tu su statične zamke koje će da vas spljeskaju ako im se previše približite kao i neprijateljski roboti koji, zavisno od nivoa, u talasima ili pojedinačno napadaju Wutta koji može da beži (ne beskonačno zbog pomenutih zamki), ali nije u stanju da se brani direktno. Srećom, za njega je lancem, poput bukagije, povezan G.I.M.P. odnosno GameShow Intimidation Masheen of Pwnage. Ta mašina je zapravo mini fabrika pomoću koje sami možete da lansirate sopstvene robote ili da postavite defanzivne strukture koje u jednakoj meri prate otkačeni duh ove igre i standarde iz tower defense naslova. Tako od robota imate brze i krhke mašine, kamikaze, oklopljene teškaše sa slabim napadom, specijaliste za vazdušne napade i slično. Među defanzivnim građevinama su, analogno tome, standardni brzi pljuckavci, jaki, ali spori topovi, protiv-vazdušna odbrana, tornjevi sa splash napadom i strukture koje slabe protivničke i pojačavaju vaše robote. Ukupno imate po deset tipova robota i građevina, istih vrsta kao oni što vas napadaju tako da balans i taktiziranje ne predstavljaju problem.

Zaplet igre podseća na film „Idiocracy”. U budućnosti gde zaglupljenim ljudima upravljaju agresivni roboti, glavni lik je osuđen na učešće u brutalnom TV šou programu.

Igrajući Death by Game Show brzo primetite da postoje dve vrste nivoa, oni u kojima imate fiksan, ograničen broj robota i tornjeva ili oni u kojima je limitirajući faktor energija koju G.I.M.P. troši za proizvodnju svakog robota ili strukture. Ipak, bez obzira na ono što vas ograničava, nivoi imaju nekoliko očiglednih zajedničkih karakteristika. Prilično su teški i brzi, svaki je gotov za nekoliko minuta. Sam tempo igre je frenetičan i često nećete moći da verujete koliko dugo traje tri minuta dok čekate da se lansirni šatl aktivira, a skala zdravlja i energija G.I.M.P-a su sve niži. Nivoi su prošarani tablama sa tekstom koji može da bude uputstvo, blentava šala ili oboje odjednom. Početni kontakti sa svakim višim nivoom gotovo garantuju smrt jer pokušavate da pojmite sve na ekranu i pročitate većinu tabli dok se branite od brzonadirućih protivničkih robota. Kada ostanete bez glave (i, da se ne lažemo, ostatka tela) responovaćete se u studiju, sav keš koji ste zaradili na prethodnim nivoima biće vam oduzet i možete da birate od kog nivoa želite da nastavite Wuttovo putešestvije kroz pedeset nivoa robotizovane noćne more distopijske budućnosti.

Srećom po nerve potencijalnih igrača, paklena težina igre nije zacementirana, već je u pitanju samo teoretski maksimum jer na početku svakog nivoa možete da podesite klizač težine na manju vrednost, ali tada dobijate i manje nagrade. Tako da se igra, efektivno, svodi na seriju pokušaja i pogibija, kao i menadžment tim klizačem težine. Na početku ćete da poginete nekoliko puta, prvo sa većim zumom da uočite sve gegove na nivou, a onda sa udaljenom kamerom da skapirate šta dolazi odakle i koja je taktika za uspešno kontriranje. Zatim smanjite težinu, ali tek toliko da vam se sigurno otključa sledeći robot, građevina ili buster. Na kraju, kada imate zadovoljavajući arsenal, vratite se na željeni nivo i završite sve mini izazove na njemu, bez posebnog razloga, čisto zato jer su vas silne mobilne igre sa skupljanjem tri zvezdice navikle da to uradite.

Srećom po nerve potencijalnih igrača, paklena težina igre nije zacementirana, već na početku svakog nivoa možete da podesite klizač težine na manju vrednost.

Death by Game Show će vam se svideti ako imate pomalo iščašen, mračniji smisao za humor. Naime, pomalo deprimirajuća tema i neprestano mrcvarenje na ekranu (što robota, što vašeg lika) kombinovani su sa audio-vizuelnim identitetom razigranog dečijeg crtanog filma, a onda je dodata natprosečna doza referenci iz pop kulture. Nailazićete na citate iz svega od „Breaking Bada” do „Simpsonovih”, na tekstove koje pevaju i LL Cool J i Dope (i svi zamislivi izvođači između njih) i naravno na reference na skoro svaki kul film kog možete da se setite – i sve to na jednom mestu! Sem toga, sve je nacrtano veselo, poput brižno, ručno animiranog crtaća iz osamdesetih godina ili špice neke od emisija za decu koje je kreirao Timoti Džon Bajford.

Najveći razlog zašto se ne pitamo kako ovaj simpatični mali naslov nije prvo izašao u verziji za mobilne uređaje je editor nivoa. Iako su iz studija Oointah već najavili da će pre početka proleća dodati igri još trideset komplikovanijih nivoa, potrebno je još nešto da produži igrački vek naslova. Tako ćete pomoću editora moći sami da napravite lude izazove za Whutta i podelite ih sa ostalim igračima na Steamu. Sve u svemu, Death by Game Show je solidan tower defense derivat sa specifičnim smislom za humor. Kako je humor veoma subjektivna stvar, količina vremena koje ćete provesti uz ovaj naslov zavisi pre svega od vašeg ličnog ukusa.

Dragan KOSOVAC

 
Darkest Dungeon
Homeworld: Deserts of Kharak
WRC 5
Elite Dangerous: Horizons
Aviary Attorney
UnderRail
Oxenfree
Tharsis
Punch Club
Pony Island
The Bug Butcher
Assassin’s Creed Chronicles: India
Dragon’s Dogma: Dark Arisen
Resident Evil 0 HD Remaster
Dragon Quest Heroes
Death by Game Show
Šta mislite o ovom tekstu?
Tenshu General
The Quest

Platforma:
Windows, Mac OS X, Linux, SteamOS
Potrebno:
dual core procesor, 1 GB RAM, 512 MB VRAM
Poželjno:
dual core procesor na 2,0 GHz, 4 GB RAM, 1 GB VRAM
Veličina:
500 MB download
Adresa:
goo .gl /tw4jc8
PEGI:
nema

77
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera