TEST PLAY<>
022016<><>

WRC 5

FIA World Rally Championship

Bigben Interactiveu je ove godine zaista moglo da se posreći. Zvezde su se poravnale i na jednom mestu, kao i svakih 100 lunarnih ciklusa, našli su se svi potrebni sastojci za novi mega-hit na polju trkačkih igara: iskustvo, podrška FIA, lova od investitora... I stvarno, na prvi pogled WRC 5 deluje moćno, donosi izuzetnu grafiku i specijalne efekte, fantastične zvuke mašina, na meniju je i 13 realnih lokacija na kojima se odvijaju trke, a tu su i timovi iz WRC-J, WRC-2 i WRC lige. U niskom startu je bilo čak i interesovanje igrača. Međutim, desilo se nešto što je malo ko očekivao, nešto iz domena sedmice na Lotou – Codemasters je napravio neprikosnovenu reli simulaciju i tako srušio sve snove zaposlenih u Bigben Interactiveu i njihovom izvođaču radova Kylotonn Racing Gamesu...

WRC 5 bi mogao da ponese etiketu jedne od najboljih arkadnih verzija relija izdatih u poslednje vreme.

Kada se uporedi sa DiRT Rallyjem, WRC 5 deluje kao plastični kliker pored mermerca. Pri tome ne mislimo uopšte ne tehničke karakteristike, jer Bigbenovo čedo u dva od tri slučaja ostavlja DiRT da jede sopstvenu prašinu ne dozvoljavajući mu da na ovom polju bude bolji od njega. Naravno da je u pitanju gameplay, odnosno primenjeni fizički model. Nismo mogli da se otmemo utisku da je u WRC 5 konstantno uključena neka vrsta pomoći (iako nije bila), jer se automobilima previše lako manevriše. Trke se odvijaju na ledu, po blatu i prašini, na šljunku, pesku, ispucalom asfaltu i razlika između površina se i te kako vidi, ali... Iz teških situacija izvlačite se kao Leks Lutor iz Supermenovog stiska, zanošenje zadnjeg kraja može samo da vam ide u prilog, a što je najblesavije, kočnice toliko dobro rade da će vam spasti glavu više puta nego što možete da izbrojite. Jurcanje vijugavim i neravnim putevima uopšte nije strašno, već sve shvatate kao još jednu vožnjicu po izuzetno lepo modelovanom krajoliku. Na Medium težinskom nivou AI nije dostojan takmac, mada postiže sumnjivo bliska vremena i to bez obzira na to da li ste pravili dosta grešaka ili ste kroz etapu projurili kao francuski TGV.

Da igranje bude još predvidljivije pobrinula se ustrojena kampanja. Na početku potpisujete ugovor sa jednom od ekipa koja vas je tražila i cilj je da ispunite zadate uslove tokom sezone. Logično, krećete od WRC-J šampionata i lagano trasirate sebi pun ka velikim momcima iz prve lige. Sve to bi bilo OK da tokom šampionata imate šta sporedno da radite! Igra ne dozvoljava razvoj automobila kojim upravljate, ne možete da unajmljujete posadu i rukovodite njihovim radom, a zamena automobila u sred sezone ne sme ni da vam padne na pamet. Same trke su nešto zanimljivije jer ćete se između etapa (na kraju svakog dana) baviti popravkama automobila. Vreme je ograničeno, a defekata puno pošto četvorotočkaši trpe oštećenja čak i kada se etape izvezu bez ikakvih kontakata i „poljskih radova”. Ovo je, zapravo, dobra stvar jer se reliji odvijaju na takvoj konfiguraciji terena koja prosto „jede” gume, zahtevna je za kočnice, oštećuje amortizere i tako dalje. Pošto mehaničare ne možete da unajmljujete po svom nahođenju na brzinu njihovog rada ne utičete direktno, pa vam ostaje da celu akciju shvatite kao nešto što se mora uraditi u as is formi.

Igra briljira na polju bazičnih tehničkih karakteristika. Sve izgleda prelepo i teško se odlučiti koja mapa i koji efekti ostavljaju najbolji utisak.

Stvar koja je nama najviše zasmetala je pojava koja se u svetu trkačkih simulacija previše često ponavlja. Čini nam se, a naročito nakon završene igračke sesije u DiRT-u, da se prilikom skretanja ceo ekran okreće oko automobila koji je naizgled fiksiran u jednoj tački. Ovo užasno ume da smeta, pogotovo dok se ne naviknete (ako možete) na „efekat”. Sledeća negativna stvar je pogled iz kokpita koji deluje nedorađeno, a po defaultu i previše približen „šoferki”. Stvar se rešava povlačenjem kamere unazad, ali ostaje konstatacija da unutrašnjosti automobila nije posvećena dovoljna pažnja i da prikaz prosto vrišti za detaljima.

Segment na kojem WRC 5 briljira su definitivno bazične tehničke karakteristike. Na meniju su divno orkestrirane dnevne i noćne trke, jurnjava za što boljim rezultatom po magli u šumi, a ne treba zaboraviti ni promenljive vremenske uslove – kišu i sneg. Trke se voze odmah po svitanju Sunca, u podne, predveče i to na 13 predivnih lokacija i četiri puta toliko pojedinačnih etapa. Zaista je teško odlučiti se koja je lepša od koje. Mala zamerka ide nedovoljno razrađenim specijalnim efektima, posebno kada je u pitanju rovarenje točkovima po blatu, prskanje kišnih kapi ili „prašenje” po peskom prekrivenim puteljcima.

Čini nam se, a naročito nakon završene igračke sesije u DiRT-u, da se prilikom skretanja ceo ekran okreće oko automobila koji je naizgled fiksiran u jednoj tački.

WRC 5 bi mogao da ponese etiketu jedne od najboljih arkadnih verzija relija izdatih u poslednje vreme. Tu je negde sa ostvarenjima kompanije Sega, mada se trudi da na igrača ostavi nešto ozbiljniji utisak. Zahvaljujući fizičkom modelu to ne uspeva, ali će vam (ako ništa drugo) doneti desetak sati ugodne vožnje po živopisnom krajoliku. Za to vreme, mozak možete poslati na pašu (možda na jednu od livada u Poljskoj kroz koje ćete jezditi), jer je otprilike tolika koncentracija potrebna da se automobil dovede do linije cilja. Verujemo da će manje zahtevnim „vozačima” ustrojstvo igre leći kao kec na desetku, dok će ljubitelji pravih simulacija ipak morati da produže dalje. Garantujemo da će to biti u jednom od legendarnih reli automobila iz super-strašnog DiRT-a...

Vladimir PISODOROV

 
Darkest Dungeon
Homeworld: Deserts of Kharak
WRC 5
Šta mislite o ovom tekstu?
Elite Dangerous: Horizons
Aviary Attorney
UnderRail
Oxenfree
Tharsis
Punch Club
Pony Island
The Bug Butcher
Assassin’s Creed Chronicles: India
Dragon’s Dogma: Dark Arisen
Resident Evil 0 HD Remaster
Dragon Quest Heroes
Death by Game Show
Tenshu General
The Quest

Platforma:
PC, PlayStation 3/4, Xbox 360/One
Potrebno:
Intel Core i3 ili AMD Phenom II X2, 4 GB RAM, Nvidia GeForce 9800 GTX ili AMD Radeon HD 5750
Poželjno:
Intel Core i5 2500 ili AMD FX 8150, 8 GB RAM, Nvidia GeForce GTX 780 ili AMD Radeon R9 290
Veličina:
18,7 GB
Adresa:
www .wrcthegame .com

72
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera