Na prste jedne ruke mogu da se izbroje mobilne igre i serijali koji su po stepenu ekskluzivnosti i kvaliteta prevazišli uobičajeno poimanje dobre igre na koju bi „otkinula čak i PC publika”. 80 Days se nedavno pojavio na Steamu, tako da tom moćnom ergelom ekskluzivne tačskrin ponude dominiraju još samo Monument Valley i The Room. HOPA avantura prilagođenih mobilnim platformama ima sasvim dovoljno za nekoliko života prosečnog avanturiste lite, ali igara koje po kompleksnosti odlaze korak ili pet napred ima drastično manje. Kao touchscreen klonovi Mysta, prve dve igre iz The Room serijala privukle su milionsku publiku na iOS platformi, što je za posledicu imalo i portovanje na Android.The Room Three je treća i najnabudženija igra u ovom serijalu, koja je nakon par meseci iOS ekskluzivnosti početkom godine došla i na Android. Story-wise i tematski se nastavlja na kriptičnu priču prva dva dela, ali sa tehničke i koncepcijske strane donosi nekoliko vidljivih novina. Gejmplej se standardno svodi na rešavanje mehaničkih, električnih i drugih kontrapcija i konundruma, tokom čijeg odgonetanja ćete odmotavati sloj po stroj čudne priče o „mehaničkom zagonetaču” koji vam postavlja seriju sve složenijih glavolomki. Uspeh prva dva nastavka odrazio se na grafičku opremu i produkciju igre, koji su maltene na AAA nivou. U odnosu na prethodne nastavke, novina su „multitač” puzle u kojima jednim prstom nešto držite/rotirate/stiskate, dok drugim nešto drugo uklizavate, pritiskate ili šta već. Prvi primer za ovaj tip zagonetke imamo već u uvodnom poglavlju, kada ćete jednim prstom morati da kliznete nadesno mehanizam zaključane fioke na stolu sa maketom ostrva na kome se nalazite, da biste drugom rukom podigli rezu sa skrivene bravice. Za razliku od Myst originala i klonova na PC-u, multitač puzle su endemska stvar za uređaje sa ekranima osetljivim na dodir i kao takve predstavljaju jednu od retkih prednosti koju omogućava odsustvo miša i tastature.The Room Three nije preteška igra, ali za svaki slučaj (zaglavljivanja) tu je trostepeni sistem „hintova” koji će vam omogućiti da se iskobeljate iz svake moguće situacije. Za igranje je poželjno imati fablet ili tablet sa što više memorije i procesorskih jezgara jerbo hardverska zahtevnost nije nimalo naivna. Miodrag KUZMANOVIĆ | | |