PRVI UTISCI<>
032012<><>

Counter-Strike: Global Offensive

Iako je Counter-Strike nastao kao modifikacija za Half-Life, njegova zaraznost i oštar dizajn koji godi takmičarskom duhu brzo su od moda napravili jedno od najvećih imena u svetu multiplayer igara. Gotovo da nema onih koji barem nisu čuli za igru (ako je već nisu probali), a broj fanova je odavno multimilionski. Popularni Kanter, uprkos Source Engine apdejtu iz 2004. godine, danas deluje poprilično zastarelo, te su se Valve i Hidden Path Entertainment još jednom udružili ne bi li sproveli u delo još jedan veliki fejslift. I bi Counter-Strike: Global Offensive.

Iako je suštinski deo igre good to go, CS:GO je zasad u zatvorenoj beta fazi razvoja, pa pristup ima samo mala grupa od desetak hiljada igrača. Ništa elementarno ne nedostaje, ali je po skromnom arsenalu i skromnijem izboru mapa očito da igra nije gotova.

„Dobri momci”, a.k.a. kontrateroristi, napokon su shvatili poentu kamuflaže, tako da se više ne šetkaju u teget opremi po oblastima peščanih nijansi. Interesantniji od njih su negativci, koji umesto crnih fantomki nose marame „palestinke” kao improvizovane maske. Teroristi su sada realističniji, sa svakodnevnom nošnjom i ponekom paklicom „marlbora” u džepu, a koriste čak i drugačije noževe od svojih protivnika. Sve ovo, zajedno sa novim izgledom oružja, stvara prilično vizuelno uživanje, ali igra i dalje „leži” gotovo isto kao i prethodnici, tako da navikavanje neće biti teško, jer je tempo identičan.

Postavlja se pitanje zašto se baktati sa CS:GO ako, sem šminke, ne donosi nikakve veće promene. Ima i nekoliko novosti – na prvom mestu, nove pucaljke. Pored proširenog izbora pušaka, pištolja i mitraljeza, najavljene su i neke pikanterije. Na primer, Zeus x27 je veliki brat onoga što nam je poznato kao tejzer; za razliku od električnog peckanja, koje u najboljem/najgorem slučaju onesposobi metu i ozbiljno joj upropasti dan, Zevs ubija „iz prve” i može da opali samo jednom.

Drugi interesantni dodaci arsenalu su nove vrste ručnih bombi. Pored Molotovljevog koktela, koji uvodi taktički element area deniala još efikasnije nego fleševi i dimne bombe i zadovoljava piromanske strasti, tu je i Decoy Grenade, koja proizvodi zvuk pucnjave kad se baci i služi za zbunjivanje kako neprijateljskih radara tako i umova. Još jedna bitnija promena je u načinu na koji se oprema deli – kontrateroristi više ne mogu da kupe Defusal Kit, već se on nasumično dodeljuje dvojici na početku runde.

Ima i novosti na višem nivou – u CS:GO sada postoje dva osnovna moda igranja: Casual, u kojem je pancir besplatan, igrači imaju više novca, friendly fire je isključen, a spectatori mogu da posmatraju oba tima, i Competitive, usmeren na ozbiljnije igrače, koji više podseća na stariji CS, bez pogodnosti Casual moda. Pored ove dve opcije, igrači će dalje moći da biraju između klasičnog načina igranja i novih modova kao što su Arsenal i njegovi podmodovi, koji je baziran na Gun Game modu za CS:Source i u kojem se naoružanje ne kupuje novcem, već se od pištolja do big gunsa napreduje killovima.

Podrazumevani novitet biće i matchmaking sistem, koji će osigurati da novi igrači ne upadaju u hard core partije gde će ih iskusniji igrači samleti, već će biti grupisani sa sebi sličnima. U isto vreme, statistike koje određuju igračevu veštinu, tj. skill, rangiraće se, pa će postojati i leaderboardovi koje će igra sama pratiti i objavljivati. Sve je ovo sa ciljem da se s jedne strane ponovo okupe stari poštovaoci franšize na svežoj verziji igre i opet uspostavi gorući takmičarski duh koji je neodvojiv od Kantera, ali i da se privuče nova publika, koja će ovog puta dolaziti i iz sveta konzola. Ovo je prilično ambiciozan potez, jer se razlike u nišanjenju mišem i džojstikom, po nekima, uopšte ne mogu prevazići...

Izgleda da se Valve „navukao” na izdavanje ispoliranih verzija popularnih starijih igara bez ikakvih radikalnih promena, kao što smo videli i na primeru Dote 2. Counter Strike: Global Offensive, čak i nedovršen, zaista obećava da će biti dostojan prestolonaslednik, a tu je i činjenica da se u žanru multiplayer pucačina ista igra sa drugim pakovanjem lako provlači. Doduše, pitanje je da li će okoreli, konzervativni fanovi olako preći na novu igru i kupiti još 25 miliona primeraka (rekord CS-a) suštinski iste igre. Diskutabilno je i to da li je Casual mode dovoljno casual da privuče auditorijum koji nije navikao na surovost i newb-unfriendly okruženje Kantera.

Rastko SIMIĆ

 
Mass Effect 3
Counter-Strike: Global Offensive
Šta mislite o ovom tekstu?

Veran tradiciji
Očigledno je to koji su aduti Global Offensivea. Counter-Strike je, kao tehnološki fosil, uvek zaostajao za modernijim izdanjima na polju grafičke lepote, ali je to nadoknađivao glatkim, brzim iskustvom i širokom dostupnošću, jer su i starije mašine mogle da ga pokrenu. Global Offensive je ostao veran tradiciji – nije ni prezahtevan ni trom, ali je vizuelno doteran dovoljno da parira današnjim naslovima. De_dust i de_dust 2, na čiji smo niskobudžetni šmek već navikli, sada izgledaju kao da su iz neke druge igre, iako su strukturno gotovo identične svojim prethodnicima. Mape sada izgledaju sličnije scenama Arapskog proleća nego dosadnim, pejstovanim bojištima starog Kantera. Svi novi detalji zaista prijaju oku, ali će nekada predstavljati prepreku igračima koji su navikli na starije mape i modele, na kojima je lako uočiti barabu s protivničkog tima, jer prosto šljašti koliko odskače od okoline.

Učešće u zatvorenoj beti omogućio ComputerLand
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera