![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||||||
Asus ARES
Jednostavno, ovo je najbrža grafička kartica na svetu. Ona je nedvosmislena demonstracija činjenice da je Asus najveći proizvođač grafičkih kartica na svetu, uz ATI, koji jedini nudi tehnologiju, dovoljno brze čipove i mogućnost da se povežu na jednoj kartici za ovaj ultra- -high-end segment. Za razliku od standardnih i dobro poznatih Radeon HD 5970 grafičkih kartica, Asus ARES sadrži dva Cypress GPU koji rade na punih 850 MHz i imaju 4 GB GDDR5 memorije (2 GB za svaki GPU) koja radi na 4,8 GHz. Asus je dizajnirao sopstveni PCB koji je omogućio da GPU-ovi budu udaljeniji jedan od drugog i da se veliki ventilator smesti u sredinu kartice. Uz masivne bakarne heat-pipe hladnjake, kartica je sjajno hlađena, mada smatramo da je pod punim opterećenjem ipak previše bučna. Specifičan dizajn omogućava i ekstremno hlađenje putem specijalno dizajniranih posuda za tečni azot ili suvi led. Već smo pomenuli to da kartica ima određene zahteve po pitanju napajanja. Napomenu s početka teksta dopunili bismo konstatacijom da sva tri konektora moraju biti priključena na karticu, a ukoliko se koriste 6-na-8 adapteri, oba šestopinska konektora moraju biti zabodena u adapter! Ekstremno hlađenje i ekstremni naponski zahtevi podržani su kroz drajver, koji karticu prepoznaje po imenu i prezimenu – ASUS ARES, a ne kao ATI Radeon HD 5970 ili bilo šta slično. U sekciji Overdrive drajvera otvara se mogućnost za overklok do čak 1,2 GHz za oba GPU! No, za ovakav overklok zaista je potrebno overvoltovati GPU putem specijalno Asusovog programa koji se isporučuje uz karticu. Kad smo već kod isporučivanja, pomenimo i to da kartica dolazi u pakovanju koje podseća na koferče u koje na filmovima profesionalne ubice pakuju svoj alat. Jasno, na ovaj simpatičan način Asus sugeriše da je kartica namenjena vrlo malom broju korisnika sa specifičnim potrebama. Sa aspekta performansi stvari su sasvim očekivane. U rezoluciji manjoj od 1920 x 1200 dual GPU kartica ove snage ne može da dođe do izražaja jer „čeka” na procesor. Tek u FullHD rezoluciji naslućujemo njen pun potencijal, i to pri 4x Antialiasing i 16x Aniso setovanjima. Prava stvar i ono čemu je namenjena ova kartica jeste Eyefinity podešavanje sa tri monitora visoke rezolucije. Za potpuno razumevanje ove kartice potrebno je izaći iz sfere realnog i racionalnog. Malo ko razuman će naći i shvatiti potrebu za ovakvom karticom, posebno kada se u igru uvede i njena cena. Automobili su često korišćena analogija, pa ćemo je i mi koristiti. Asus ARES nije „ferrari” ili „lamborghini”, koji su sinonimi za brzinu i performanse. Nije ni „aston martin” ili „porsche”, koji su poznati po tome da kombinuju brzinu i luksuz. Asus ARES je „teška egzotika” automobila čija se cena izražava sa sedam cifara, koji se prave u malim serijama, a najgore od svega – nisu ni preterano poznati. Tek pravi poznavaoci automobila znaju šta su, šta mogu i koliko koštaju, recimo, „zonda R”, „gumpert apolloa” ili „koenigsegg CCR”, a njihovi vlasnici su po pravilu potpuno neshvaćeni ljudi u širim krugovima. Ipak, svaka roba ima svog kupca, tako da i pored mnogo uzdaha, ali i odmahivaja rukom, malobrojni ARES-i naći će put do svojih vlasnika. Saša UZELAC | |||||||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opšte teme | Internet | Test drive | Test run | PD kutak | CeDeteka | WWW vodič • Svet igara Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |