INTERNET<>
072010<><>

Nova pravila SEM optimizacije (2)

Velika doza kofeina

Sasvim izmenjeni kriterijumi rangiranja kod Googla

Google je konačno zagrebao po površini svog servisa, tako da smo nekoliko meseci unazad svedoci velikih promena u izgledu i funkcionalnosti osnovne search stranice i stranica rezultata pretraga. Predstavljanjem Buzza, Social Searcha, Real-Time searcha i još nekoliko pratećih servisa čini se potpuno jasnim da se ovog puta dešava nešto veće i značajnije od same šminke.

Za sve one koji se profesionalno bave Internetom ili ga koriste za nešto više od proste potrage za informacijama ili druženja na društvenim mrežama, promene koje je Google implementirao ispod haube suštinski menjaju percepciju Search Enginea kao platforme koja nije više statični indeks stranica, već sve više postaje živa riznica informacija koje internet korisnici razmenjuju u realnom vremenu.

Prvo, treba imati u vidu prostu činjenicu da sve više realnih biznisa svoj opstanak i prosperitet vezuju za Internet. Ako želite da svoj poslovni model promovišete online, pred vama je izbor između dve opcije:

1. Što bolje pozicioniranje na listi Google rezultata za strateške ključne reči

2. Što kvalitetnije prisustvo – PR na Social Media/Networking platformama

Google je vrlo brzo postao svestan potencijala Social Medija i bilo je samo pitanje vremena kada će monopolski instinkt da povuče trome ali neumoljive poluge moći da ovaj sve veći deo kolača, trenutno pod kontrolom Facebooka, Twittera i sličnih WEB 2.0 platformi, stavi pod svoju kontrolu.

Konačno, značaj ove rasprave za sve one koji na ovaj ili onaj način zavise od Interneta, a u svetlu prethodno pomenutih opcija, krije se u pitanju: ako svaki budući online i sve više offline biznisa bude zavisilo od rezultata Google pretraga koje će sada objediniti i sve Social Media platforme, koja su to nova pravila optimizacije koja nam omogućuju da se pozicioniramo u novom okruženju?

Posledično se nameće još jedna važna dilema, koja će zasigurno predstavljati veliku temu raspava, a možda i sudskih antimonopolskih procesa u skorijoj budućnosti: šta se dešava sa našim biznisom i svim onim biznisima za koje Google ili njegov indeksacioni algoritam iz ovog ili onog razloga zaključe da su nekompatibilni sa samo njemu znanim standardima i best-practise procedurama za visoko rangiranje na stranicama Google rezultata?

U prošlom nastavku predstavili smo klasičan indeksacioni aspekt Google Caffeinea, kao i sve promene koje je doneo kada se posmatra samo SEO (search engine optimizacija). U ovom nastavku pokušaćemo da bacimo pogled upravo na Social Medije kao veliki strateški cilj Googlea, koji pokušava da se ostvari upravo implementacijom Caffeine-driven tehnologija.

Trend: Real Time Search

 
Sa stanovišta običnog korisnika, novo lice Googlea lako se uočava već pri prvom pogledu na stranicu rezultata.

Primećujemo da se ovo u velikoj meri razlikuje u odnosu na standardne SERP-ove na koje smo navikli. Verovatnoća je da ćete tradicionalne stranice i dalje viđati u većini Google pretraga. Međutim, ovde i govorimo o svojevrsnoj Social Media optimizaciji. Dakle, Google će se u budućnosti sve više truditi, a to je i primarna svrha novog algoritma, da osluškuje gibanja, „buzz” na Internetu, a to je najlakše postići upravo praćenjem Social Media Servisa. Kada za datu pretragu otkrije povećanu Social Media aktivnost, pokušaće da pruži što fokusiraniju selekciju „real time” rezultata sa tih platformi, i to u vidu dinamičkog ili kako to stoji na samoj stranici „Latest results” boksa.

Prema članku Dannyja Sullivana na sajtu Search Engine Land’s (searchengineland.com/facebook-fan-page-updates-now-in-google-real-time-search-36836), Google za svoj Real Time Search trenutno konsultuje sledeće platforme:
• Twitter tweets
• Google News links
• Google Blog Search links
• Newly created web pages
• Freshly updated web pages
• FriendFeed updates
• Jaiku updates
• Identi.ca updates
• TwitArmy updates
• Google Buzz posts
• MySpace updates
• Facebook fan page updates

Svakako uočavamo da je Real Time Search samo jedan od novih segmenata uključenih u strukturu novih SERP-ova. Pre svega, primećujemo prisustvo rezultata pretrage fotografija i video klipova sa servisa YouTube. Ove novine takođe korespondiraju sa hot najavama Meta Katsa.

Veća integracija multimedije u SERP

Što se tiče multimedijalnih sadržaja, promena se vidi u dva segmenta. S jedne strane, Google sve više integriše multimedijalne servise tipa Flicker, Picasa, YouTube i slične, a s druge strane daje sve veći prostor in-house servisu Image search na standardnim stranicama rezultata pretraga.

Kao što smo u prethodnoj analizi pokazali da naše prisustvo na SocNews, SocNet i SocBookmarking servisima može znatno povećati naš autoritet u očima Googlea, isto tako aktivnim učešćem u multimedijalnim WEB 2.0 servisima ne samo da ćemo dobiti na indeksacionom rejtingu, već ćemo iskoristiti šansu da se u obliku multimedijalnih listinga naša fotografija ili video sa linkom na domen pojave na prvoj stranici Googlea i za ključne fraze za koje nismo SEO optimizovani. Ako ponovo bacimo pogled na kompetitivnu analizu koju je napravio Market Samurai, videćemo da se stranica Twihaiku ravnopravno bori sa domenom Twitter, ali i sa dva multimedijalna video fajla, od kojih onaj na poziciji #5 ima PR0 i uopšte nije SEO optimizovan. Jasna indikacija promene koju donosi Caffeine.

Veća integracija local search listinga

Iako sa stanovišta lokalnih pretraga i IM optimizacija u Srbiji ovaj faktor i nije toliko aktuelan, u perspektivi on donosi niz šansi za brzu i uspešnu promociju na Search Enginima. U okviru tendencije da rezultate pretraga učini što multimedijalnijim, Google je počeo intenzivno da uključuje Google Maps rezultate u standardne SERP-ove.

Local search optimizacija, naravno tamo gde se radi o relevantnim lokalnim resursima, može da bude idealno oružje u promociji. Mogućnost da se naš link pojavi u integrisanoj listi GMap rezultata za veoma kompetitivnu ključnu frazu, i to pre svih ostalih standardnih rezultata na SERP-u, čak i onih koji imaju PR7 i Domain Age 12 i više, samo po sebi deluje kao fantastična mogućnost. A da li je to moguće? Uzećemo primer sa slike i pobliže osmotriti drugi GMaps rezultat za domen coralspringsmovingcompany.net.

Vidimo da tek registrovan domen (januar 2010.) sa Google PR1 i jednostavnom local search optimizacijom izbija u sam vrh prve stranice rezultata na Googleu. Dakle, nova potvrda najave Meta Katsa o funkcionalnosti Caffeinea.

Zaključak

Direktan rezultat implementacije Caffeina, kako vidimo, nije u blagom friziranju indeksacionog algoritma već u sveobuhvatnoj promeni načina na koji Google posmatra Internet, indeksira sadržaje i prezentuje ih krajnjim korisnicima.

Sa sociološkog stanovišta, to je rezultat jasne vizije budućnosti Interneta. Google je na vreme shvatio da Facebook, Twitter i slične WEB2.0 platforme vremenom uzimaju sve veći udeo na tržištu pretraga, gde je donedavno on bio neprikosnoveni vladar. Google ne može sebi da dozvoli da za rezultate pretraga koje prikazuje koristi Twitter ili Facebook API funkcije da bi pristupio eksternim bazama podataka. Tu je i sve veća opasnost od konkurencije oličene u pretraživaču Bing, koji svoju šansu vidi upravo u predstavljanju inovativnih alata zasnovanih na Social Media konceptima.

Zato je važno uočiti to da Caffeine predstavlja samo tehnološku pretpostavku za čitav niz novih servisa koje je Google paralelno predstavio ili planira da implementira u skoroj budućnosti. Od Real Time Searcha i Social Searcha već integrisanih u rezultate pretrage do nedavno predstavljenih Google Buzza i PubSubHubbuba (www.youtube.com/watch?v=B5kHx0rGkec), ovi servisi su ništa drugo do latentan pokušaj da se kompletna Social Media komunikacija sa Twittera, Friendfeeda i sličnih platformi premesti pod sopstveno okrilje, a da se statički repozitorijumi osveže dinamičkim Social Media inputima, po mogućstvu iz sopstvenih resursa.

Sa stanovišta internet marketinga, Caffeine donosi kompletno nov set pravila i kriterijuma optimizacije. S jedne strane, to predstavlja veliki izazov, verovatno i glavobolju ponovne optimizacije postojećih sadržaja. Novi SERP-ovi sve više uključuju multimedijalne rezultate, news results, realtime search i social search, tako da od 10 listinga na prvoj stranici klasični rezultati dobijaju sve manje prostora, a samim tim i tradicionalni SEO pristup daje sve manje rezultata. Jasno je da ako želimo da se probijemo u to odabrano društvo, moraćemo mnogo više pažnje pokloniti upravo multimedijalnom prisustvu na Mreži, kao i Social Medijima u celini.

S druge strane, Caffeine je jasna šansa za sve one koji prepoznaju svrhu njegovog predstavljanja – da uz efikasno korišćenje novoustanovljenih pravila igre steknu veliku prednost u odnosu na konkurenciju integrišući na pravi način nove Google servise i ostale Social Media platforme u svoje buduće kampanje.

Dušan KNEŽEVIĆ

 
.rs
Televizija u novom ruhu
You Tube iz piratske ere
Nova pravila SEM optimizacije (2)
Šta mislite o ovom tekstu?
Internet i autorska prava
Akcija skeniranja starih brojeva „Sveta kompjutera”
WWW vodič
Home / Novi brojArhiva • Opšte temeInternetTest driveTest runPD kutakCeDetekaWWW vodič • Svet igara
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontaktSaradnjaOglasiPretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opšte teme
Internet
Test Drive
Test Run
PD kutak
CeDeteka
WWW vodič
Svet igara



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera