AKTUELNOSTI<>
092009<><>

Blizzcon 2009

Blizzvesti za sve ukuse

Anaheim Convention Center, tradicionalno poprište Blizzcona, ugostio je 21. i 22. avgusta ove godine više od 20.000 fanova Blizzardovih igara. Kao i prethodni skupovi, i četvrti Blizzcon doneo je pregršt novosti i potvrde vesti koje su „procurile” tokom nedelja pre samog događaja. Nova ekspanzija za World of Warcraft, nova klasa za Diablo III, nova Kerrigan, novi Battle.net i gotovo kompletna kampanja Wings of Liberty za Starcraft II. Zatim, neizbežna takmičenja za najbolji ples iz WoW-a i kostim iz bilo koje Blizzardove igre. Naravno, održani su i turniri u Starcraftu, Warcraftu III i WoW 3v3 arena mečevima, svaki sa nagradnim fondom od 25.000 dolara, a manifestacija je završena koncertom Ozija Ozborna.

Prolog

Glasine su ove godine počele da se zahuktavaju još početkom jula. Već nekoliko godina bukvalno je nemoguće da neki studio „iznenadi” publiku bilo kojim novim naslovom jer, svesni da je licenciranje bilo kog proizvoda u SAD javna informacija, gikovi pomno prate patentni zavod. Kada je Blizzard početkom jula zaštitio naziv Cataclysm, krenula je nezadrživa bujica nagađanja: Maelstrom, nage, goblini, Kezan, Sargeras... Svako je imao svoju ideju šta se krije iza novog naslova, mada su svi bili ubeđeni u to da se radi o novoj ekspanziji za WoW. (Slično tome, EA je krajem avgusta obnovio sopstvene licence za serijale Wing Commander, Dungeon Keeper, Populous, Theme Park i Road Rash).

Sledeći korak u otključavanju misterije načinjen je nekoliko nedelja kasnije, data miningom tada nove verzije igre sa javnih test servera. Tom prilikom otkrivene su nove maske za Hallow’s End ingame festival – worgeni i goblini, kao i to da postojeći modeli goblina imaju loot-animaciju, specifičnu samo za modele kojima igrači mogu da upravljaju.

Još jedna vest je krajem jula obradovala igrače WoW-a, kada je objavljeno da će režiser igranog filma sa Warcraft tematikom (zvanično najavljenog na prošlom Blizzconu) biti slavni Sem Rejmi. Da li to znači da će legendarni Brus Kembel imati malu ulogu i u ovom filmu, ostaje da se vidi, ali je premijera filma sa radnim nazivom „Warcraft” (kao i četvrtog „Spider-Mana”, takođe u Rejmijevoj režiji) predviđena za 2011. godinu.

Naredni veliki korak bio je implementacija 3.2 patcha 4. i 5. avgusta. Kao brojni patchevi pre njega, i Call of the Crusade je za mnoge igrače bio novi razlog da se po ko zna koji put demonstrativno zakunu da dižu ruke od WoW-a, kao i za druge da mu se vrate. Ingame, Argent Crusade nastavlja pripremanje igrača za napad na Arthasovu Icecrown citadelu. Tako smo dobili novi raid sa pet boss encountera i novu instancu za pet igrača sa tri borbe. Ubačen je i novi battleground maksimalne veličine (40v40 igrača), Isle of Conquest, kombinacija borbe sa ratnim mašinama, sakupljanja resursa i eliminacije protivničkog generala. Patch je doneo i nova doterivanja skoro svake klase, istina nekih više nekih manje, sve profesije dobile su nove recepte i fukncionalnost, otklonjeno je još jedno malo more bagova i po ko zna koji put učinjeni su koraci ka tome da Wintergrasp postane igriv.

Kataklizma?

 
Novi expansion pack za World of Warcraft nosi naslov Cataclysm. Dok smo se hrabro borili protiv legija mrskih nam neprijatelja po Outlandu i Northrendu, stari neprijatelj je spavao u Deepholmu, domenu zemlje u elementarnoj ravni, i lečio rane od svog poslednjeg napada na Azeroth. Deathwing je sada počeo da se budi, što je izazvalo potrese koji će zauvek izmeniti lice Azerotha.

Za razliku od prve dve ekspanzije, Cataclysm zaista menja iz korena i igrački svet i samu igru. Ovo je prva ekspanzija koja ne donosi novi kontinent već je sedam novih zona smešteno u Kalimdor i Istočna kraljevstva. Takođe, posledice Deathwingovog buđenja toliko su katastrofalne da je svaka stara zona izmenjena – što geografski, što klimatski, što tematski. Mnoge stare zone sada imaju segmente za igrače iznad 80-tog nivoa. Pošto je ceo stari svet ponovo modeliran, u Cataclysmu će biti dozvoljeno letenje u Azerothu, a za podvodni deo igre će postojati novi, podvodni mountovi.

Nivoi, talenti, rase, klase...

Napredovanje do novog maksimuma, 85. nivoa, trebalo bi da bude mnogo komplikovanije nego do osamdesetog, ali i da mnogo više nagrađuje igrače. Cataclysm obećava promene u mehanici talenata, načinu igre pojedinih klasa i, shodno svemu tome, karakteristikama predmeta koje te klase nose. Talenti će biti potpuno redizajnirani u takozvani Mastery sistem, kroz koji će igrači birati važne, aktivne talente, a pasivni bonusi će se otključavati automatski što dublje zalazite u određenu specijalizaciju. Takođe, smišljen je novi način individualizacije karaktera putem mehanike krštene kao „Path of the Titans”. Slično talent buildu, igrač će moći da bira između (zasad) šest pravaca za modifikovanje svojih veština. Svaka staza karakteriše se takozvanim Ancient Glyphovima, koji se ne dobijaju inskripcijom kao standardni glifovi, već novom sekundarnom veštinom – arheologijom. Kao kuvanje ili pecanje, arheologija će biti dostupna svima i zasnivaće se na sakupljanju i korišćenju starih artefakata koji su kataklizmom izbačeni na površinu. Kao da napredovanje likova nije dovoljno, ekspanzija će doneti sistem za „levelovanje gilda”. Akcije svih članova gilda u toku jednog dana igre vrednovaće se određenom količinom poena, vrednosti deset najvrednijih članova gilda će se zbrajati i pomagati gildu da napreduje i omogući brojne opcije za lakši život u Azerothu, od jeftinije opravke i masovnog resurrecta nakon wipea do nabavke novih recepata dostupnih samo kroz ovaj sistem.

Cataclysm donosi nove rasno-klasne kombinacije koje ranije nisu bile dostupne. Tako, ljudi i undeadovi mogu da budu hunteri, orkovi i night elfovi da budu magovi, trolovi druidi, gnomovi priestovi, a blood elfovi warriori. Dwarfovi će moći da budu magovi i šamani, a taureni će moći da prate put priestova i paladina. Najviše interesovanja izazvale su dve nove rase. Goblini sa Kezana će se priključiti Hordi, a Alijansa će u svoje redove primiti žitelje Gilneasa koji se transformišu u worgene. Svaka nova rasa dobiće sopstvenu oveću početnu zonu za levelovanje do petnaestog nivoa, kroz koju će se pratiti priča o njihovom pridruživanju svojoj frakciji. Ovo će koristiti sistem faziranja zona uveden u WotLK-u, što znači da će se zone progresivno menjati kako se priča bude odmotavala. Goblini će moći da budu sve sem druida i paladina, a worgeni sve sem šamana i paladina.

Gde je u svemu tome phat lewt? Cataclysm od početka najavljuje četiri raida (sa novim legendary itemom za magijske klase) i šest dungeona za pet igrača, a stare početne instance Deadmines i Shadowfang Keep dobiće opciju za igranje na heroic težini (balansirano za lvl 85). Iako se Cataclysm sprema tek za kraj sledeće ili čak početak 2011. godine, već nas čeka mnogo toga. Otkriveni su planovi za citadelu Icecrown. Pored četvorospratne raid instance sa dvanaest bossova, u citadeli će biti i instanca za grupu od pet igrača sa osam bossova. Takođe, planiraju se nove promene interfejsa i nekih opcija u igri. U razvoju je „cross-realm LFG sistem”, koji bi trebalo dodatno da olakša nalaženje društva za čišćenje dungeona.

Rukama protivu Pakla

Najveće iznenađenje na ovogodišnjem Blizzconu bilo je to da će nova, četvrta klasa u Diablu III biti – monk (iako je i ovo procurilo preko korejske verzije zvaničnog sajta nekoliko sati pre zvanične prezentacije). Klasa koju dizajneri opisuju kao svetog pravoslavnog isposnika koji je na Dalekom istoku postao majstor borilačkih veština u praksi se igra kao kombinacija assasinke iz D2, roguea iz WoW-a i lika iz borilačke igre. Monk je zamišljen kao krhki borac prsa u prsa koji svojom brzinom nadoknađuje nedostatak sposobnosti da upija protivničke udarce. Dizajneri opisuju tipičnu borbu protiv monka kao scenu iz „Kill Billa”: pritrčite, izvedete kombinaciju udaraca, udaljite se i gledate kako kroz pet sekundi vaš neprijatelj strada od posledica tehnike eksplodirajućeg dlana, napada sa sedam strana ili Puta hiljadu pesnica. Monk ima opciju da se bori koristeći borbene štapove (drugačije od magijskih, koje koriste Wizzard ili Witch Doctor), pesnice ili kandže, ponovo kao assasin iz prethodnog dela. Tri smera talenata dele se na tehnike za direktne udarce, zatim na poteze koji slabe protivnike i prave dammage-over-time efekat i, na kraju, defanzivne veštine koje mu omogućuju da skreće nepijateljske projektile, izbegava udarce ili da postane potpuno imun na napade.

U verziji Diabla III koju su posetioci mogli da igraju na Blizzconu, mogle su da se primene brojne promene od ranijeg builda. Lični inventar lika ponovo je izveden kao u ranijim delovima, ali diznajneri su objasnili kako će stash, odnosno škrinja za čuvanje svog lepog plena koji sakupljate tamaneći horde demona, biti višestruko veća nego u D2, da će jedan igrač imati jedinstvenu škrinju za sve sopstvene likove, tako da će razmena predmeta između njih biti krajnje jednostavna.

Na Blizzconu nije bilo runa, jer je sistem i dalje u razvoju, pa iz Blizzarda nisu hteli da predstave nešto čime još nisu zadovoljni. Kada su Krisa Mecena, koji je držao prezentaciju monka, pitali iz publike koja će biti poslednja, peta klasa u Diablu III, on je odgovorio da za to još ima vremena, možda sledeće godine. Ovo nam govori da se Blizzard nimalo ne žuri sa Diablom III i da možemo da budemo presrećni ako ga vidimo 2011. godine (mada je trenutno 2012. godina verovatnija).

Na krilima slobode

 
Kada smo kod igara koje nikako da dočekamo, za ljude koji nestrpljivo iščekuju dolazak StarCrafta II poslednji meseci nisu bili najsrećniji, pre svega zbog zvanične izjave da nema teorije da se igra pojavi krajem ove, odnosno početkom sledeće godine zbog toga što je opovrgnuta glasina da će biti moguće kooperativno igranje single player kampanje, a na kraju i zbog toga što i dalje nema na vidiku datuma kada će početi otvoreno beta testiranje. Navodno, kada beta testing počne, zvanično objavljivanje prvog poglavlja StarCrafta II bilo bi kroz tri ili četiri meseca. Kada će to biti, zna samo neko u Irvinu. Za starkraftaše ove godine količinski nije bilo mnogo toga u šta bi mogli da zarone svoje strateške zube, ali kvalitet samih informacija i dalje se ne može poreći.

Ove godine je naglasak stavljen pre svega na single player kampanju kojom će StarCraft II otpočeti – terranski Wings of Liberty. Svi koji su imali prilike da zaigraju kampanju mogli su da osveže svoje uverenje da u Blizzardu rade ljudi koji su među najboljim pripovedačima u igračkoj industriji. Misije variraju od klasičnih bitaka do praćenja evakuacionog konvoja do vremenski ograničene trke kroz boljno polje do cilja. Specifične misije takođe zahtevaju od igrača da obraća pažnju na dinamičku okolinu, gde jake oluje ili tok lave mogu učiniti određeni deo mape privremeno nedostupnim, odnosno učiniti da izgubite sve jedinice u tom delu mape kada se „nepogoda” javi. Prikazani su sekundarni zadaci u okviru misija. U ulozi Džima Rejnora na komandnom brodu Hyperion trošite resurse stečene obavljanjem misija na unapređivanje svog plaćeničkog odreda. U pojedinim misijama izvršavanjem specijalnih zadataka možete da otključate određena unapređenja bez plaćanja, a te resurse kasnije upotrebite za nešto drugo.

Prikazani su prvi put i „zahtevniji” nivoi kompjuterskog protivnika, koji će namučiti i prave profesionalce. Programeri priznaju da na jačim nivoma AI vara, odnosno da unapred zna gde se nalazite, pa čak i u kom smeru razvijate jedinice.

Najavljene su i brojne promene za Battle.net oko Starcrafta II. Zahtevaće online registraciju, pa čak i vezu sa Battle.netom za pojedine opcije u singleplayer modu igranja(!). Pominju se i opcije za kontakt sa igračima u ostalim Blizzardovim igrama koji su trenutno na Battle.netu, odnosno igrač SC2 moći će da priča sa igračima Diabla i WoW-a. Za kraj, Blizzard je odlučio da krene u smeru animiranih filmova i doda malo „geek star powera” StarCraftu II. Hard core fanovi SC-a znaju da je u originalnoj igri glas Sari Kerigan davala Glinis Token (koja je radila i na oba Diabla), no za StarCraft II je angažovana Triša Helfer (poznatija kao Šestica u „Battlestar Galactici”). Glasove Džimu Rejnoru i Arkturusu Mengsku i dalje će davati originalni glumci.

Dragan KOSOVAC

 
 AKTUELNOSTI
Blizzcon 2009
Šta mislite o ovom tekstu?

 DOMAĆA SCENA
Tekovine revolucije

 NA LICU MESTA
Games Com 2009
QuakeCon 2009

 JA, IGRAČ
Poslednja šansa
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera