![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ovogodišnji najveći svetski sajam interaktivne zabave bio je pravo mesto za premijerno predstavljanje brojnih proizvoda Specijalno za „Svet kompjutera” iz Kelna
Međutim, opšti je utisak da je sajam ove godine bio skromniji nego pre, bar kada su u pitanju izgled i veličina štandova. Mahom su se rabili štandovi od prethodnih godina, uz neznatne izmene. Čak je i hostesa bilo manje nego ranije, što je neuobičajen potez, jer je poznato da kompjuteraši na ovakvim skupovima škljocaju fotoaparatima kao manijaci čim se pojavi bilo kakva ženska persona kostimirana kao junakinja neke igre. Pretpostavlja se da je sve ovo posledica smanjenja budžeta svih izlagača usled ekonomske krize. S druge strane, značaj GamesComa ogleda se i u tome što je nekolicina izlagača izabrala da upravo na njemu premijerno predstavi nove proizvode. Tako je Sony najavio Playstation 3 Slim, manju i jeftiniju verziju svoje poznate konzole nove generacije, koja se od 1. septembra nalazi u prodaji širom sveta. Slim je za 33 odsto manji, 36 odsto lakši i troši 34 odsto manje struje od klasične trojke, a ima upgradeable hard od 120 gigabajta. U Evropi će koštati 299 evra, čime ovaj uređaj izuzetnog kvaliteta naglo postaje dostupniji i široj gejmerskoj populaciji čak i u našoj zemlji. Ne treba zaboraviti da je to, između ostalog, i Blu-ray plejer, pa je cena od 299 evra tim pre vrlo prihvatljiva. Još se ne zna koliko će Slim koštati u domaćim prodavnicama, ali ako naši trgovci budu po običaju kratkovido nezajažljivi, svi imamo rodbinu i prijatelje po Evropi, pa nije problem doći do konzole i po ceni od 299 evra. Sem toga, najava nove konzole je u prethodnih nedelju dana izazvala drastičan pad cena klasičnih trojki od 80 i 160 GB. Sonyjev potez nesumnjivo pogađa Microsoft i utiče na strategiju oko njegovog Xboxa 360, pa su novinari s pravom očekivali da na Microsoftovoj konferenciji za novinare, održanoj dan posle Sonyjeve, bude objavljena neka podjednako važna odluka u vezi sa Xboxom. Umesto toga, pojavio se uvek raspoloženi Piter Molino i najavio Fable III. Poslovično entuzijastičan po pitanju „revolucionarnog preokreta u konceptu igranja koji će iz temelja promeniti industriju”, čemu teži već više od jedne decenije, Molino je izneo malo konkretnih detalja. Igrač će preuzeti ulogu potomka junaka Fablea II i u početnom stadijumu igre treba da dâ sve od sebe da bi svrgnuo s vlasti tiranina koji trenutno vlada Albionom. U toj težnji igrač će praviti koalicije i davati obećanja koja će kasnije, kada se domogne prestola, morati da održi i opravda. Molino je, po sopstvenom priznanju, bio inspirisan Obamom u vezi s ovim konceptom igre. Svet Albiona će se promeniti u Fableu III, naginjući steampunku: svuda će biti mehanizama, ventila, klipova, curenja ulja itd. Industrijska revolucija potisnula je magična bića Albiona na ivicu šume i pod zemlju, čime ona, naravno, nisu naročito oduševljena. Iako će se u kasnijem stadijumu igre naći na poziciji vladara Albiona, igrač će i dalje moći da istražuje svet igre kao i ranije. Activision Blizzard Blizzardovim štandom je ove godine očekivano dominirao Diablo III. Posetioci su imali prilike da ga malo odigraju, doduše nakon podužeg čekanja u pozamašnom redu. Pošto se GamesCom poklopio sa Blizzconom, više detalja o Diablu i ostalim Blizzardovim igrama možete naći u izveštaju o Blizzconu, nekoliko stranica iza ovog teksta. Što se Activision dela kompanije tiče, tri stvari su privlačile najviše pažnje – Guitar Hero 5, DJ Hero i Modern Warfare 2. Guitar Hero 5 je, poput prethodnika Guitar Hero World Tour, orijentisan na sviranje benda sačinjenog načelno od gitare, bas-gitare, bubnjeva i vokala. Međutim, u GH5 moguća je kombinacija bilo kojih instrumenata, u zavisnosti od toga šta je igračima na raspolaganju u datom trenutku. Takođe, omogućeni su i promenljivi nivoi težine, drop-in/drop-out učešće u svirci, različiti kooperativni i takmičarski modovi, a na raspolaganju je 85 pesama 83 izvođača. I dok je skoro svako bar jednom u samoći svoje sobe mahao šakom po vazduhu oponašajući sviranje gitare, verovatno je samo mali broj ljudi zamišljao da se igra DJ-a i maltretira ploče slušajući neku pesmu. Zato će DJ Hero većini igrača biti potpuno novo iskustvo. Prikaz na ekranu je uobičajen – notna staza kojom se spuštaju obojene „note”, a svakoj odgovara istovetno obojeni taster na kontroleru u obliku DJ turntablea. Stvari dodatno komplikuju fejdovanje i skrečovanje tokom pesama, što zahteva dobru koordinaciju i navikavanje prstiju na drugačije komande. Modern Warfare 2, koji treba da se pojavi u novembru ove godine, šesti je nastavak u serijalu Call of Duty. U Kelnu je prikazan co-op mod koji je Infinity Ward u prvi mah pokušao da izbegne (o čemu smo pisali u Bonus levelu u junskom „Svetu kompjutera”), ali su reakcije igrača očigledno bile toliko žestoke da su se programeri brže-bolje predomislili. Special Ops je mod koncipiran slično kao Mile High Club iz CoD4: Modern Warfare. Misije u njemu odvijaju se na lokacijama iz kampanje i imaju veze sa glavnim tokom scenarija kampanje. Special Ops omogućava kooperativnu igru dva igrača na zasebnim računarima, lokalno ili online, ili na istom računaru uz pomoć split-screena. Bethesda Softworks Iskoristivši ponovo prošlogodišnji kontejnerski dizajn štanda, koji je tada bio u duhu Fallouta 3, Bethesdini ljudi su za ovu priliku premazali Vault Boya logotipima Weta i Brinka. Bio je to i jedan od retkih ovogodišnjih štandova čije je osoblje bilo kostimirano i našminkano u duhu igara koje su predstavljane.
Electronic Arts Po običaju, Electronic Arts je dominirao na GamesComu. Softverski gigant predstavio je mnoštvo igara: Battlefield: Bad Company 2, Dante’s Inferno, Dragon Age: Origins, Army of Two: The 40th Day, Mass Effect 2, The Saboteur, All Points Bulletin, Star Wars: The Old Republic, FIFA 10, The Sims 3: World Adventures, Need for Speed: Shift itd. Povodom Brutal Legenda „egzekjutivsi” Electronic Artsa doveli su Tima Šejfera (sa kojim su se oduševljeni geekovi slikali kad god bi neoprezno izašao među ljude), a povodom Command & Conquera 4 prisutan je bio i Kejn himself, odnosno Džo Kučan (sa kojim su se geekovi podjednako oduševljeno slikali čim ga spaze).
Focus Home Francuski Focus Home Interactive je u Kelnu prikazivao Blood Bowl, igru koju imamo opisanu u ovom broju, verziju TrackManije za Wii i Runaway: A Twist of Fate, najnoviji i navodno završni nastavak avanturističkog serijala koji se taman ustoličio među igračima zanimljivom pričom, domišljatim zadacima i izuzetno lepom grafikom. Španski studio Pendulo je u međuvremenu preradio engine, omogućivši time višu rezoluciju i veću detaljnost likova. Novost je i to što će igrač moći da upravlja i Đinom Timings, a ne samo Brajanom Baskom kao do sada. Runaway bi trebalo da se pojavi do kraja godine. Namco Bandai
Pored Star Treka Online, pažnju nam je privukao i Tekken 6, najnoviji nastavak znamenitog borilačkog serijala. Igračima će na raspolaganju biti čak 40 likova u standardnim Arcade i Versus modovima. Od toga su njih šest potpuno novi likovi. Nažalost, u ovoj tabačini moći će da uživaju samo vlasnici konzola, ali ne i PC-a. Dead to Rights: Retribution je rimejk igre iz 2002. godine koja se u PC verziji pojavila 2004. godine. Pojednostavljena varijanta pucačine u stilu Maxa Paynea sa dodatkom borilačkih elemenata i komandovanja K-9 policijskim psom po imenu Shadow izgleda simpatično, mada pomalo nedovršeno. Nadajmo se tome da će do izlaska igre, najavljenog za 2010. godinu, sve biti upeglano kako treba. NCsoft
Guild Wars 2 odvija se u svetu Tirije, 250 godina nakon prve igre. Dolazi do buđenja moćnih drevnih zmajeva koji bezumno ruše sve pred sobom poput zemljotresa ili vulkanske erupcije. Nasuprot njima je pet rasa, od kojih igrač može da izabere svoju. To su ljudi, Charr, Norn i Asura, koje smo viđali u prvobitnom Gulid Warsu i ekspanzijama, a pridružuje im se potpuno nova rasa Sylvari. U pitanju su biljna stvorenja koja je teško uklopiti u uobičajene čovekolike kalupe. Sylvari su potpuno zaseban entitet i nemaju mnogo toga zajedničkog sa ostalim rasama Tirije, izuzev želje da proteraju zmajeve koji razaraju njihov svet. I unutar njihove rase postoje različite frakcije, što celu priču čini zanimljivijom. Oružje i oklopi Sylvarija su organskog porekla kao i njihovi vlasnici, a zasnovani su na korenju i lišću. Predstavnici razvojnog tima koji su razgovarali sa novinarima na GamesComu nisu mogli da daju mnogo podataka o samoj igri, tako da je ovo sve što se zasad zna. Još jedan zanimljiv podatak je da će u GW2 biti i podvodnih oblasti koje će igrači moći da istražuju. Pored Guild Warsa 2, NCsoft je posvetio dosta pažnje i Aionu, koji samo što se nije pojavio. Pošto smo Aion detaljno predstavili u prošlom broju, nema potrebe da se ponovo bavimo njime. Ubisoft
Od ostalih Ubisoftovih igara bilo je zanimljivo videti Assassin’s Creed II, Red Steel II za Wii, R.U.S.E, o kome smo već pisali u „Svetu kompjutera”, i Silent Hunter 5, koji se pravi ekskluzivno za PC i koji unosi velike izmene u serijal: izvođenje u prvom licu koje omogućava šetnju kroz celu podmornicu i uživljavanje u ulogu nemačkog kapetana koji obilazi sve članove svoje posade i komunicira sa njima. Perspektiva prvog lica omogućiće igračima da osete svu tenziju boravka u skučenom prostoru pod vodom dok saveznički razarači protresaju podmornicu dubinskim bombama, onako kako smo to mogli da vidimo u filmu i seriji „Das Boot”. • • • Prvi kelnski GamesCom, iznikao poput feniksa na pepelu Games Conventiona, pokazao je da se industrija igara nezadrživo razvija i raste, uprkos krizi na svetskom nivou i još prisutnom „lutanju” većine proizvođača po pitanju platformi i ciljnih grupa. Premda su se next-gen konzole ustoličile na neprikosnovenom prvom mestu, PC tržište se ipak postepeno oporavlja nakon dvogodišnje krize i guranja u zapećak. Potpuno je jasno i to da su „karaoke nove generacije” u vidu raznoraznih Band/Hero muzičkih kombinacija prerasle u vrlo konkretnu podindustriju i izvor nezapamćeno dobre zarade za sve one koji učestvuju u takvim poduhvatima, uključujući tu i bendove/muzičke izdavače koji se tako nečemu ni u snu nisu nadali, ali se sa mačjom okretnošću prilagođavaju novom tržištu. Srećom, to ne ometa razvoj „pravovernih” gejmerskih ostvarenja u kojima ćemo uživati narednih godina. Nenad VASOVIĆ |
![]()
![]()
![]()
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |