Od ovolikog „duvanja” na kraju nije ispalo ništa. Tržišnu premijeru igre ispratila su dva mala skandala. Prvi se sveo na konflikt razvojnog tima Brat Designs i izdavača CDV, uzrokovan navodnim modifikacijama igre od strane CDV-a koje autori nisu odobrili. Ova nesuglasica se pretvorila u žučni sukob, pogotovo kada su u igračkim glasilima počele da pljušte negativne recenzije igre. Tvrdnju autora da je izdavač pustio beta verziju igre u kojoj je izmenio skriptove misija verovatno će rešavati nadležni sud u Nemačkoj... Drugi problem je bio podjednako ozbiljan: korišćenje novog tipa zaštite (Starforce 3) je, pored „nelegalnih” korisnika, omelo i nezanemarljiv broj kupaca originala čiji CD/DVD drajvovi nisu kompatibilni s njom. Sve u svemu, prilično težak start za igru koja je mnogo obećavala, a malo ispunila. Premisa igre je možda najmanje uspela. Oblanda o intergalaktičkom ratu čovečanstva i tuđinaca poznatih kao Breed, koji diverzijom uspevaju da namame oružane snage Zemlje i na prevaru izvrše invaziju naše planete na papiru zvuči dobro. Ali, kada shvatite da su te oružane snage predstavljene jednim malim desantnim brodom (Darwin), da u toku jedne standardne misije iz čista mira dobijete obaveštenje „Zemlja je osvojena!” i da brifinzi i naracija nemaju veze s mozgom, shvatićete da se priča sastoji od prostih nabacanih pojmova, uz potpuno odsustvo emocionalnog angažmana i koherentnosti. Zaplet Breeda po strukturi najviše podseća na pismeni sastav učenika trećeg razreda osnovne škole: „Eto, mi smo došli da spasemo koloniju! Bum, tras, rakete! Sve smo ih ubili. Neee! Zemlja je osvojena. Oslobodimo je. Onda ćemo mi uzeti bombarder, pa ćete videti! Da, gotovi ste! Srbijaaaa!” Šuplje i gluplje ne mož’ biti. Dizajn misija je podjednako poražavajuć. Sem nemaštovitih ciljeva (idi tamo i uništi to / downloaduj ovo / spasi onog), njihova struktura i skript uredno pucaju po šavovima. Često se desi da waypoint pokazuje u određenom smeru, ali se do cilja dolazi potpuno zaobilaznim putem. Dolazak do cilja u određenom broju slučajeva ne proizvodi efekat jer se iz nekog razloga skript nije aktivirao što znači da nećete dobiti feedback komande i instrukcije za dalje (jedini lek je restart). A tu je i bejbi-siting tima koji vodite u akciju... Od Daikatane nismo videli gori timski AI! Saborci, grubo podeljeni na klase po oružju koje u početku nose (snajperista, običan vojnik-grunt, inženjerac, teškaš...), u teoriji će slušati vaša naređenja za praćenje, formacije, napad i raspored, ali to u praksi neće funkcionisati. Kao prvo, u borbi su potpuno neefikasni. Pucaju samo u najbliže protivnike, uleću vam u liniju vatre i ne sklanjaju se od opasnosti. Ovo poslednje je ujedno i najveći problem: u gomili misija protivnici će vam biti artiljerija na brdima ili tenkovi u daljini koji će vas ritmički polivati plazma granatama, dok će vaši dummies stajati kao zakucani i dozivati u pomoć! Pri štrapaciranju po iole težem terenu, redovno će se gubiti i zaglavljivati između prepreka, što u kombinaciji s ignorisanjem opasnosti može da vas za tili čas dovede do „Game Overa” (Ne misliš valjda na Aškovićevu emisiju? – pit. ur.). Jedina isplativa taktika jeste da im na samom početku naredite da stoje gde jesu i da misiju pređete sami! Retka svetla tačka igre jeste korišćenje mnogobrojnih vozila koja su vam na raspolaganju u određenom broju misija. Tenkovi, lovci-bombarderi, bagiji i ostali ponekad vam mogu znatno olakšati neke deonice, uz dozu zabave koja jako odudara od ostatka igre. Što se tiče audio-vizuelnih odlika igre, Breed sledi sopstveni kurs protivrečne zbrke: iako za grafiku možemo reći da je na nekim mestima i natprosečna, za iritantnu muziku, blede zvučne efekte i užasnu naraciju imamo samo pogrde. Cela stvar je hardverski mnogo zahtevnija nego što izgled sugeriše, što svedoči o odsustvu optimizacije i ide u prilog tezi o beta verziji. Miodrag KUZMANOVIĆ | |||||||||||||
|
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |