![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||||
1. Romansburg Početak igre zatiče te u vozu. Idi do zadnjeg kupea i popričaj sa Hansom o svim temama koje su ti dostupne u beležnici. Izađi iz vagona i ispred lokomotive razgovaraj s Oskarom. Treba da naviješ voz. Dobro poznati mehanizam za navijanje nalazi se levo, u neposrednoj blizini. Dakle, kao i puno puta do sada, okreni točak, a zatim povuci ručicu. Kada se postupak navijanja okonča, još jednom okreni točak. Ponovo razgovaraj s Oskarom. Saznaćeš da je voz spreman za polazak, ali da su zalihe uglja iscrpljene. Prema tome, moraš naći način da napuniš tovarni vagon ugljem. Vrati se jednu lokaciju nazad i pogledaj kontrolnu tablu trakastog transportera. Povuci polugu. Traka se spušta, ali ugalj ne ide. Uđi u staničnu zgradu i popričaj s pukovnikom Gupačevim o svemu. Izađi iz stanice, idi nagore i pokušaj da otvoriš kapiju na vrhu stepeništa. Potreban ti je ključ. Vrati se do pukovnika i on će ti reći da ga je izgubio. Ponovo idi do kontrolne table pretovarne trake i pogledaj preko ograde. Videćeš devojčicu s balonom (Malka). Razgovaraj s njom. Ona je pronašla ključ od kapije, ali zauzvrat želi neki slatkiš. Još jednom uđi u stanicu. Pogledaj tezgu desno od pukovnika i pokupi ključić. Sada obrati pažnju na tri automata za slatkiše koji stoje na kraju pulta. Ključićem otvori fioku krajnjeg desnog automata i pokupi sitninu. Klikni novčićima na automate i oni će se pojaviti u gornjem delu ekrana. Uzmi drugi novčić sleva (50 kopejki), ubaci ga u slot srednjeg automata i okreni ručicu. Dobićeš bombonu u obliku ribe. Na isti način iskoristi peti novčić sleva (glava jelena) na levom automatu i pokupi čokoladice. Vrati se do Malke i baci čokoladice preko ograde. Dobićeš ključ koji otključava glavnu kapiju. Siđi niz stepenice i ponovo popričaj s Malkom. Idi levo i pogledaj mehanizam za utovar uglja. Povuci ručicu. Očigledno je da nema goriva u motoru. Pokupi kanticu koja leži s leve strane. Nastavi levo ispod železničkog mosta i idi do lokacije s drvenom kapijom. Malo dalje videćeš čoveka kako lepi plakate na ogradu. Pokucaj na mala vrata na kapiji. Pojaviće se Ivan. Razgovaraj s njim o svemu. Nakon dijaloga idi levo i pogledaj poster koji je čovek lepio. Povuci zacepljeni gornji levi kraj i ukazaće se otvor u ogradi. Prođi i uđi u dvorište. Priđi kontejneru i oslobodi rezu. Pas će istrčati, a Ivan će pojuriti za njim. Iskoristi momenat, priđi buretu i uzmi kanticu s gorivom koja stoji na njemu. Izađi iz dvorišta kroz otvor na ogradi i vrati se do mehanizma za utovar uglja. Sipaj gorivo u motor i pokreni ga. Popni se stepenicama do platforme i na kontrolnoj tabli transportne trake povuci ručicu. Ugalj je utovaren. Međutim, pojaviće se Oskar i doneti lošu vest – Hans Voralberg je nestao! Razgovaraj s Malkom i ona će ti reći da je Hans ušao u gostionicu. Uđi u Sirkosov kabare i tamo ćeš zateći Hansa kako zuri u svoj davnašnji izum, četiri mehanička konja. Kada se on onesvesti, ponovo ćeš se naći u vozu. Pogledaj ga i shvatićeš da je u lošem zdravstvenom stanju. Vrati se do gostionice i razgovaraj s vlasnikom (Sirkos). On će ti reći da monasi iz obližnjeg manastira mogu da povrate Hansa. Ponovo popričaj s Malkom, stavljajući ovoga puta akcenat na manastir i ono što se dogodilo s njenom majkom. Vrati se do Sirkosa i raspitaj se o platnenim pokrivkama. Saznaćeš da je Malka jedina koja ima ovlašćenje da ih deli. Zato zamoli Malku da ti da parče platna, ali ona će ti umesto toga dati žeton. Prođi pored ograde Ivanovog dvorišta i nastavi levo. Kada stigneš do mosta, pogledaj kutiju s mehanizmom. Ubaci žeton u prorez, povuci ručicu i pokupi platno. Pređi most i kreni ka manastiru. Kejt će tada konstatovati da joj je previše hladno i odbiti da nastavi dalje. Vrati se do stanice i pitaj pukovnika da li ima topliju odeću. On će izvući pokretne merdevine. Popni se na tavan i pokupi zimsku jaknu i pantalone. Idi do kupea u kojem leži Hans i spusti platno na njegovo lice da bi dobio otisak. Uđi u toalet i Kejt će se automatski presvući. Sada se vrati do drvenog mosta i kreni stazom prema manastiru. U podnožju povuci konopac. Zvono će zazvoniti, ali te monah neće pustiti da se popneš. Nastavi stazom dok ne dođeš do jezerceta na čijoj obali sveštenik pere veš. Razgovaraj s njim i shvatićeš da je ženama zabranjen pristup u manastir. Primetićeš, takođe, da je sveštenik fasciniran pticama. Idi u grad i poseti pukovnika. Upitaj ga da li prodaje lovačke pištaljke za prizivanje ptica. Dobićeš tri pištaljke. Vrati se do sveštenika i daj mu srebrnu pištaljku. Kada on ode, pokupi odoru i presvuci se. U podnožju manastira ponovo zazvoni. Lift će se spustiti.
Kada to uradiš, na samom vrhu biblioteke otvoriće se prozor. Idi do njega i videćeš da on gleda na železničku stanicu. Otvori svoj inventar, i to onaj segment u kojem su smešteni dokumenti. Pored pergamenta videćeš staklenu pločicu na kojoj je ugraviran mamut. Uzmi je i postavi preko prozorskog okna. Sada obrati pažnju na četiri panela koji simbolizuju doba dana. Pritisni ih počevši od onog koji simbolizuje noć, i to u smeru kazaljke na satu odnosno donji, levi, gornji i desni. Na susednoj lokaciji pojaviće se silueta mamuta. Idi desno i pogledaj rozetu koja se poklapa sa mamutovim okom. Pritisni taster i polica će se povući otkrivajući tajnu pregradu. Pokupi i pročitaj dnevnik starog monaha. Takođe, uzmi relikviju plemena Jukol (ritualni svećnjak). Izađi iz biblioteke i uputi se prema manastirskom liftu. Usput ćeš naići na baštenska kolica. Pogledaj ih i uzmi makaze za orezivanje biljaka. Vrati se u dvorište, a zatim kreni nagore i uđi u groblje. Pronađi grob monaha čije se ime pominje u dnevniku i makazama iseci lišće koje prekriva nadgrobni spomenik. Sada imaš sve što ti je potrebno da bi napravio sveću. Zato se vrati do ulaza u manastir (lokacija s liftom) i pogledaj mašinu koja se nalazi u levom delu ekrana. Postupak se sastoji od nekoliko koraka. Najpre otvori kalup ispod posude, uzmi jedan fitilj (nanizani su na lancu), ubaci ga u kalup i zatvori poklopac. Zatim povuci levu polugu koja je nalik na uzengiju da bi zagrejao vosak, ubaci u posudu lišće sa monahovog groba i otvori slavinicu da bi vosak iscureo. Kada se masa ohladi, ponovo otvori kalup i pokupi gotovu sveću. Uzmi šibice. Uđi u Hansovu sobu. Na sto najpre stavi jukolski svećnjak, u njega ubaci sveću, a zatim je zapali. Opojni dim će probuditi starca. Idi do manastirske kapele, uđi u oltarski prostor i pokupi ključ. Vrati se do ulaza u kapelu i otključaj rešetkastu kapiju. Povuci konopac i zvona će zazvoniti. Sada brzo idi do groblja i gurni mrtvački sanduk tako da stane naspram pukotine u zidu. Vrati se po Hansa i uslediće beg iz manastira.
Sledi iznenađenje – voz je krenuo bez tebe. Moraš, dakle, pronaći alternativni način prevoza. Povuci polugu u blizini stepeništa i pojaviće se šinsko vozilo nalik na dresinu. Uđi u njega, ali nećeš daleko stići. Popričaj s pukovnikom u staničnoj zgradi, a zatim i s Malkom ispod železničkog mosta. Idi do Ivanovog dvorišta i tamo ćeš zateći Jukija. Ponudi mu bombonu u obliku ribe i on će postati tvoj nerazdvojni saputnik. Na obližnjem stolu naći ćeš stare novine. Na osnovu njih shvatićeš šta se dogodilo s vozom – Hans i Oskar su kidnapovani! Vrati se nazad do stanice i klikni na šinsko vozilo. 2. The Frozen North Železnička nesreća ostavlja te s druge strane srušenog mosta. Dakle, moraš naći zaobilazan način da stigneš do voza. Kreni desno stazom kroz šumu. U jednom trenutku proći ćeš pored gomile kamenja. Pogledaj je i ugledaćeš smrznutu ribu. Nastavi dalje sve dok ne dođeš do obale reke. Juki će tada preplašiti dabra koji pokušava da pregrize stablo. Idi levo i na susednoj lokaciji pokupi granje. Vrati se do gomile kamenja, grančice spusti na zemlju i zapali ih šibicama. Zaleđena riba će se otopiti. Uzmi je i odnesi Jukiju. Dok se on bude sladio ribom, dabar će se vratiti, pregristi stablo i napraviti most preko reke. Pređi preko i nastavi stazom desno. Prođi pored oštećenog visećeg mosta i ubrzo ćeš se naći ispred napuštene brvnare. Uđi unutra. Pogledaj policu iznad kamina i pokupi sledeće predmete: rusku drvenu lutku (babušku), malu sekiru i vodič za ribolovce. Pogledaj vodič i u njemu ćeš naći informacije o narandžastom lososu. Otvori vrata i pokušaj da izađeš iz kuće. Iznenada će se pojaviti veliki grizli. Moraš da ga se otarasiš na neki način. Na kuhinjskom pultu naći ćeš korpu. Uzmi je. Izađi iz brvnare kroz druga vrata. Siđi niz stepenište i videćeš pribor za pecanje. Sada je potrebno da uloviš narandžastog lososa. Uzmi pecaljku, otvori kutiju sa mamcima i uzmi najmanji (zeleni, u gornjem desnom uglu). S obzirom na to da losos, prema vodiču, voli mračna staništa, zabaci mamac u pravcu osenčenog dela potoka, prema senci koju pravi deblo koje štrči iz vode. Ako si to pravilno uradio, ulovićeš narandžasti primerak. U suprotnom, običnog lososa daj Jukiju da ga smaže, a ti ponovi postupak. Kada ti se u inventaru nađe riba koju tražiš, vrati se u kuću, priđi levom prozoru i pogledaj kroz njega. Sačekaj da se pojavi grizli, a onda mu baci „narandžasti obrok”. Medved će otići, a ti ćeš moći da izađeš napolje.
Na analogni način najpre isključi taster ’A’, uključi taster ’B’, a prekidače ’1’, ’2’ i ’3’ redom postavi u položaje dole, gore i gore. Na displeju ćeš dobiti druge dve cife – 2 i 8. Sada se vrati do radarske stanice. Uključi radarski displej. Aktivan je prvi kvadrant. Videćeš kako radar očitava nešto u blizini. To je Borisova letelica. Uključi primopredajnik (uređaj sa osam tastera) i pomoću gornja četiri upiši traženu frekvenciju (0328). Klikni na mikrofon u levom delu ekrana i Kejt će se obratiti Borisu kroz slušalice. Vrati se do aviona i razgovaraj s Borisom. Zamoli ga da ti pomogne da dođeš do voza i on će ti predložiti da iskoristiš katapult-sedište u kokpitu letelice. Međutim, potrebno je da uneseš tačne koordinate. U tome će ti pomoći radar. Vrati se do njega i popni se na toranj. Okreni ručicu samo jednom. Antena će zauzeti novi položaj. Siđi dole i pogledaj displej. Radar sada „hvata” donji desni kvadrant i nešto u daljini (voz). Koordinate tačke koja svetli mogu se očitati sa koordinatnog sistema na obodu displeja. One su 80/17. Ponovo idi do Borisove letelice i pogledaj komandnu tablu. Unesi koordinate 80 i 17 preko tastera u levom delu table, a zatim pritisni velki kružni taster. Bićeš katapultiran. Nalaziš se neposredno ispred voza. Idi napred i videćeš kako nešto viri iz snega. To je Oskar. Izvuci ga napolje i on će se požaliti da je zarđao. Uđi u putnički vagon i prođi do Hansovog kupea. Pokupi planove voza i kanticu s uljem sa poda. Idi do Oskara i naulji ga. On će ti reći da se vratiš u kupe jer voz treba da krene. Međutim, nešto će poći naopako – oštećeni most onemogućava pokretanje voza. Oskar će te pozvati da dođeš do lokomotive i reći da moraš da otkačiš putnički vagon da bi ostatak kompozicije mogao da nastavi dalje. Vrati se u vagon i u srednjem kupeu, tamo gde je nekada stajalo postolje za mehaničke cilindre, videćeš poklopac u podu. Pozovi Oskara telefonom i on će otvoriti poklopac. Pogledaj spojnicu. Ona ima pet osovina i pet pripadajućih tastera. Najpre klikni na srednji, a zatim na gornji i donji taster. Voz će nastaviti putovanje. 3. Youkol Village Lokomotiva sa teretnim vagonom zaustaviće se na ulazu u jukolsko selo. Juki će po običaju negde pobeći. Prođi s druge strane lokomotive i kreni prema zavejanoj poljani. Naići ćeš na Igora. Razgovaraj s njim i on će ti reći da se boji zlih duhova čiji se glasovi neprestano čuju. Idi desno i naći ćeš se ispred velikog totema. Jedan pogled na totem razrešiće misteriju: glasovi koji se čuju zapravo predstavljaju huk vetra kroz otvor u totemu. Pokušaj da se popneš uz ledenu strminu. Bez uspeha. Pogledaj motorne sanke, tačnije tašnu na zadnjem sedištu. Pokupi ćebe. Zapuši usta totema pomoću njega, a onda se vrati do Igora. Zadovoljan što više nema duhova, on će otići. Na mestu gde su bile parkirane motorne sanke naći ćeš krampone za čizme. Navuci ih i popni se uz strminu. Na vrhu će te napasti Ivan. Povuci se desno, prema kraju ekrana. Razgovaraj s Ivanom sve dok on više ne bude želeo da odgovara na tvoja pitanja. Pokušaj da pogledaš obližnje sanke, ali ti Ivan neće dozvoliti. Pozovi Oskara telefonom. Kada Ivan okrene glavu, brzo priđi sankama, uzmi nož i preseci konopac koji drži sanke. Sledi duga scena nakon koje ćeš se naći u kolibi u selu. Ispred kolibe popričaj s poglavicom. Nakon razgovora okreni se nadesno i zaviri u obližnju korpu. Uzmi par jelenskih rogova. Nastavi desno, prođi pored bubnjeva koje pokreće voda i skreni dole levo. Na zemlji pored ograde ćeš ugledati „vruće mesto”. Pogledaj šta se tu nalazi i naći ćeš kožnu traku. Kejt će automatski napraviti praćku. Sada se vrati do lokacije sa bubnjevima i priđi im što bliže možeš. Obrati pažnju na zastavu koja se nalazi iznad njih. Klikni praćkom na ledeni stalaktit levo od zastave i Kejt će pokupiti kamenčić sa zemlje i uspešno ispaliti hitac. Bubnjevi će stati. Prođi ispod njih i uđi u šamanovu kolibu. Pogledaj Hansa koji je ponovo u nesvesti, a zatim popričaj sa ženom. Ona će ti reći da moraš ući u svet snova da bi pomogao starom prijatelju. Za to ti je potreban plod posebnog drveta. Pre nego što izađeš iz kolibe, pokupi dva predmeta: ritualnu masku koja visi na desnom zidu i molitveni točak (cilindar) sa stola. Idi do mesta na kojem si pronašao kožnu traku i nastavi levo. Naći ćeš se pored čekrka za izvlačenje vode. Uzmi čuturicu, zakači je za kuku i okreni ručicu. Ona će se napuniti vodom. Podigni je gore i uzmi. Pokupi i zapušač. Prošetaj još malo po selu i naići ćeš na obor u kojem je zatvoren Juki. Priđi kapiji, pogledaj šta se nalazi na zemlji i uzmi riblju kost. Sada idi do železničkog perona, idi levo, pređi preko mosta i uputi se prema pećini koju vidiš u daljini. Na ulazu u pećinu put se grana u dva pravca. Idi levo. U dnu pećine vidi se smrznuti mamut. Bolje pogledaj zid pri dnu i videćeš da je mali leming napravio tunele u ledu. Iza ledenog lavirinta rastu crvene bobice, a to su plodovi koji su ti potrebni. Dakle, moraš naterati leminga da ti ih donese. Šema tunela prikazana je na sledećoj slici:
Ponovo se nalaziš u Valadilenu, ali u Hansovim snovima. Lokacije iz prve igre dobro su poznate. Zato uđi u pećinu i pokupi lutku mamuta, kao što si to već jednom učinio u stvarnosti. Vrati se putem do ulaza u park i srešćeš Anu Voralberg u obličju devojčice. Razgovaraj s njom. Poznatim putem idi do ulaza u fabriku, a zatim uđi u kuću koja je u prvoj Syberiji bila zaključana. Pogledaj zaustavljeni časovnik. Popni se stepenicama do ulaza na tavan, ali ćeš naići na zaključana vrata. Siđi dole, uđi u dnevnu sobu i popričaj sa starim gospodinom Voralbergom, ocem Hansa i Ane. Nimalo prijateljski razgovor završiće se konstatacijom da on mora da ode u obilazak fabrike. Vrati se u park i upitaj Anu kada njen otac obično ide na posao. Ona će ti reći da je to uvek u 7:15 h. Idi do kuće Voralbergovih i pogledaj časovnik u predsoblju koji ne radi. Najpre moraš da ga pokreneš. Časovnik pokazuje 2:45 h. Iznad klatna nalaze se dva prekidača: levi pomera vreme za pola sata unapred, a desni za petnaest minuta. Koristeći ta dva prekidača, postavi vreme na 2:45 (marker treba da bude blizu rimskog broja III). Zavrti dva automatona tako da oni podignu čekiće uvis, a zatim klikni na klatno. Časovnik je pokrenut. Povuci desni teg. Vreme će početi brzo da protiče. Sada pomoću dva prekidača postavi vreme na 7:15 (marker treba da bude malo desno od broja VII). Potom klikni na zvonce i časovnik će početi da zvoni. Gospodin Voralberg će izaći iz kuće, ali će na stolu u dnevnoj sobi ostaviti ključić. Uzmi ga i njime otključaj tavanska vrata. Tamo ćeš zateći malog Hansa. Razgovaraj s njim i pokaži mu lutku mamuta. Klikni na radni sto i vratićeš se u stvarnost. Pre nego što izađeš iz šamankine kolibe dodirni kružnu amajliju na kojoj vise tri pera. Čućeš Hansov glas. Kad god dotakneš amajliju, Hans će ti se obratiti jednom rečenicom koju si čuo u snovima. Naročito obrati pažnju na ono što govori o Oskaru. Izađi iz kolibe. Idi do železničkog perona, pređi preko mosta levo, ali umesto prema pećini kreni prema dole. Popni se uz merdevine, idi s leva nadesno i doći ćeš do ogromnog čekrka koji stoji tačno iznad pruge. Nastavi levo, siđi niz stepenice i kreni nadole. Naći ćeš se na izlazu iz podzemnog sela. Prođi pored dvojice seljana i idi do lokomotive. Pokušaj da podigneš kuku s konopcem i da je zakačiš za alku. Nema šanse – preteška je! Vrati se do seljana i zamoli ih za pomoć. Iako govore nepoznatim jezikom, shvatićeš da se boje metalnog čoveka, tačnije Oskara. Uđi u lokomotivu i nagovori „limenka” da stavi ritualnu masku na glavu. Ponovo razgovaraj sa seljanima i oni će ovoga puta priteći u pomoć. Kuka je zakačena za alku. Pogledaj je i zategni konopac pomoću zatege. Sada se vrati do velikog čekrka i povuci desnu polugu. Voz će biti uvučen u pećinu, koja predstavlja njegovo konačno odredište. Idi do perona i uđi u lokomotivu. Razgovaraj s Oskarom o svim temama. On će shvatiti šta mu je činiti, pozdraviti se s tobom i otići. Idi do šamankine kolibe. Na krevetu ćeš zateći Oskara, a iznad njega Hansa, okačenog o konopce. Pogledaj Oskarov grudni koš. Njegovo mehaničko srce ima dvanaest tastera kao i časovnik. Seti se Hansovog oca i vremena njegovog odlaska na posao – 7:15. Zato pritisni najpre taster koji odgovara broju 7, a onda onaj koji odgovara broju 3. Srce će se delimično otvoriti. Sada klikni na tastere 6, 9, 12 i 3, i pojaviće se krstasti ključ. Uzmi ga i uslediće animacija.
Došlo je vreme za polazak. Idi do kolibe u kojoj si počeo avanturu u jukolskom selu i kreni levo prema doku. Tamo će te sačekati poglavica. Razgovaraj s njim. Popni se u barku, ali će te Hans upozoriti da si zaboravio na Jukija. Zato se vrati do obora i oslobodi rezu na kapiji. Pas će istrčati. Vrati se u barku i ona će isploviti. Posle kraćeg putovanja barka će udariti o ledeni breg i stati. Siđi s nje, idi dva puta napred i pokupi kljovu. Nastavi levo i videćeš kako se brodski lenger zakačio za santu. Oslobodi lenger koristeći kljovu. Kreni nazad prema barci, ali ćeš videti Ivana kako podiže lift. Ostao si zarobljen na ledenom bregu. Nastavi da ideš levo, a zatim nadole sve dok ne dođeš do grupe kraljevskih pingvina koji su se smestili na jednom ispupčenju u ledu. Idi gore levo prema drugom jatu ptica i na sledećoj lokaciji videćeš gnezdo sa dva jajeta. Uzmi lutku babušku i stavi je u gnezdo. Pingvini će se okupiti oko njega, oslobađajući prilaz „doku” koji je formirao led. Idi tamo i zakorači na njega. Pojaviće se pukotina. Upotrebi kljovu da proširiš pukotinu. Parče leda će se odvojiti od sante i doneti te pravo do vrata u potpalublju barke. Povuci polugu da bi spustio konopac. Doguraj bure ispod njega tako da možeš da ga dohvatiš. Otvori vrata i naći ćeš se u kabini. Popričaj s Hansom, a zatim se popni uz merdevine koje stoje pored njega. Pokupi kuku. Vrati se u tovarni prostor i popni se na bure. Kuku postavi u ležište, a nakon toga omču konopca prebaci preko kuke. Siđi s bureta. Idi nadole i pogledaj desni crtež na zidu barke. Prvi simbolizuje jukolskog ratnika kako jaše mamuta, a pored njega su nacrtani nekakvi simboli u dva reda: zvezda, tačka i zvezda u gornjem redu i tačka, prazan prostor i zvezda u donjem redu. Ovo je bitna informacija. Povuci polugu pored bureta i barka će se osloboditi kako ledenog brega tako i Ivana. 4. Syberia Konačno, pred tobom je mitsko ostrvo Sibir. Siđi s barke i idi desno. Popni se uz merdevine. Dotakni telo davno umrlog jukolskog stražara i pokupi njegov talisman. Videćeš da su na njemu upisani simboli u dva koncentrična kruga. Siđi dole i uputi se levo niz stepenice. U dnu ekrana nalazi se kovčeg. S njegovog poklopca pokupi tri kamene pločice sa simbolima. Kreni nagore i čim pređeš na sledeću lokaciju, pogledaj rastinje desno od sebe. U travi ćeš naći četvrtu pločicu. Uzberi ljubičasti cvet. Vrati se na barku i uđi u potpalublje. Daj Jukiju da omiriše cvet. On će se probuditi i izleteti napolje. Vrati se do mesta gde si našao četvrtu pločicu (Juki će te pratiti) i nastavi dalje. Doći ćeš do zatvorene kapije. Povuci polugu i kavez će se spustiti. Juki će uskočiti u njega i pokrenuti mehanizam. Kapija će se podići, a Hans će proći dalje. Kreni za njim. Popni se uz stepenice i ubrzo ćeš se naći na platformi na kojoj se nalazi neobičan uređaj. Pogledaj mozaik ispod njega. Pokupi petu i poslednju pločicu. Mozaik je po obodu oštećen na pet mesta koja se poklapaju sa pločicama koje imaš kod sebe. Na osnovu rasporeda crvenih simbola na talismanu rekonstruiši mozaik. Nakon toga zavrti točak na uređaju i iz džaka će iscureti malo peska. Ako si pločice pravilno rasporedio, u centru mozaika pojaviće se ključ. Uzmi ga. Dok to budeš radio, videćeš kako vetar nanosi pesak na jednu pločicu (simbol). Pogledaj je i primetićeš da je ona malo pomerena. Sada obrati pažnju na talisman odnosno unutrašnji set simbola bele boje. Videćeš da svakom crvenom odgovara jedan beli. Tebe zanima onaj beli simbol koji predstavlja par crvenom koji je pesak upravo obeležio. Zapamti njegov oblik. Popričaj s Hansom koji sedi na platformi i on će te zamoliti da odsviraš muziku mamuta. Idi levo i naći ćeš se ispred ogromnog instrumenta. Pogledaj kontrolnu tablu i upotrebi ključ pri njenom dnu. Vrata će se otvoriti i videćeš set simbola. Iako su obojeni crveno, to su zapravo simboli koji su na talismanu obojeni belo. Onaj koji tražiš je drugi sleva u poslednjem (petom) redu. Izvadi ključ iz donje ključaonice i ubaci ga u otvor ispod dotičnog simbola. Sada zavrti ručicu na točku na boku instrumenta i antena će se postaviti u pravi položaj. Ostaje ti još da kalibrišeš sam instrument. Pogledaj dve cevi koje imaju po tri otvora. Svaki otvor ima klapnu koja se može postaviti u tri položaja: zatvoreno, poluotvoreno i otvoreno. Na osnovu crteža mamuta koji si video u barci, klapne postavi u sledeće položaje: gornja cev – otvoreno (zvezda), poluotvoreno (tačka), otvoreno (zvezda); donja cev – poluotvoreno (tačka), zatvoreno (praznina), otvoreno (zvezda). I konačno, pre nego što povučeš bilo koju od dve poluge koje se nalaze sa desne strane, pripremi paklicu papirnih maramica. Slobodan MACEDONIĆ |
| ||||||||||||||
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |