![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Proteklih nekoliko godina kompjuterske simulacije obradile su gotovo sve zamislive oblike iole uzbudljivih ljudskih aktivnosti. Bukvalno, stotinu igara sa Tycoon sufiksom manje ili više uspešno su preslikale svaku preduzimačku delatnost na makro ili mikro ekonomskom planu, ustoličivši žanr na mestu suverenog vladara top listi. Začudo, glavni pokretač cele gungule nije bio ekonomski baziran (u smislu ovladavanja bilo kakvim tržištem): The Sims su za svet upravljačkih simulacija učinili gotovo isto što i Diablo za nekada posustali FRP&RPG, usmerivši interesovanje širokog auditorijuma na mirnu, ekonomsko-socijalnu kombinatoriku. First person shooteri i real-time strategije od tada su na delimičnom leru. Sledeći isti kurs, autorima Partnersa ne može se osporiti da su imali sjajnu ideju: obraditi intrigantan svet hot-shot advokature odeven u ruho Simsa na papiru izgleda kao pun pogodak. Da u toku izrade nisu delimično ili potpuno pobrkali lončiće, ovo je moglo da ispadne jedno od najprijatnijih iznenađenja još od vremena Theme Hospitala. Ali nije. Za početak, valja reći da mehanika igre i kompletan tehnički layer predstavlja fotokopirani i donekle modifikovani engine Simsa. Ne znamo kakav aranžman programeri iz „Monte Cristoa” imaju sa „Maxisom” (da li ga uopšte imaju, obzirom da na oficijalnoj web stranici nema ni reči o „intelektualnom uzoru”?), ali ovolika količina preslikanih elemenata zaista miriše na skandal pravne prirode. Raspored tastera, način za interakciju sa osobama i predmetima, motivacije, karakteristike i potrebe protagonista, kupovina nameštaja, robe i rekvizita izvedena je potpuno identično. Sistem je donekle proširen malo detaljnijim opcijama za monitoring likova kojima rukovodite, proširenom bazom potreba i individualnih karakteristika, kao i dodatnim mogućnostima za praćenje i komparaciju međusobnih odnosa. Osnovna zamerka koja sleduje Partnersima svodi se na krajnje naopak sistem ciljeva i metoda za njihovo postizanje. Bilo da se radi o jednoj od tri skriptovane kampanje ili „slobodoručnom” modu, za osnovni zadatak ćete retko imati nešto što se tiče esencije poslova kojima se bavi advokatska kancelarija. Od vas će se najčešće tražiti zadovoljavanje emocionalno/ekonomskih potreba vaših predefinisanih likova, bez ikakve opipljive veze sa poslovima pravne prirode. Autori su otišli toliko daleko da su učešće u sudskim sporovima napravili kao sasvim sporednu dekoraciju: u određenom (skriptovanom) momentu vaša kacelarija dobija ponudu za slučaj; vi je prihvatite ili odbijete, dodelivši joj jednog od raspoloživih advokata posle čega se sve odvija automatski, a rezultat vam se servira kako pop-up prozor sa rezultatom i procentom porotnika koje ste uspeli da pridobijete. Ni traga bilo kakvoj opciji vezanoj za taktiku, strategiju ili makar intonaciju završne reči: celokupan uspeh u parnici rezultiran je stepenom zadovoljenih potreba za društvom, sportom i seksom vašeg advokata! Profilisanost vaših likova takođe nema nikakve veze sa samim poslom, jer sve karakteristike igraju ulogu isključivo u međusobnim odnosima, bez ikakvog uticaja na uspeh ili neuspeh u sporovima (takođe, ne postoji ni banalnost koja se tiče specijalizacije advokata za određenu vrstu sporova, a vaši likovi se podjednako dobro snalaze u građanskim parnicama i suđenjima za višestruko ubistvo). Bitno je da su stavili akcenat na muvanje u kancelarijama! Očigledno je da su autori išli na seljačku varijantu preslikanu iz holivudskih sapunica. Najveća izmena u odnosu na Simse tiče se pravog 3D enginea koji pokreće igru i koji dozvoljava proizvoljni zum i pogled na vaše pulene iz bilo kojeg ugla ili perspektive. Odsustvo mrtvih uglova i bolja animacija likova pri raznim aktivnostima je jedini elemenat koji izdvaja Partnere iz statusa loše kopirane papazjanije, ali mu ne pomaže da ostvari iole opipljiviji pozitivni predznak. Šteta za dobru ideju. Miodrag KUZMANOVIĆ | |||||||||||||
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |