TEST PLAY<>
072002<><>

Neverwinter Nights

Jedna od igara koja se najviše iščekivala ove godine svakako je Neverwinter Nights, RPG naslov kompanije „BioWare”. Nakon pet godina intenzivnog razvoja, ekipa programera koja nam je podarila Baldur’s Gate izdala je još jedan sjajan naslov o kome će se, po svemu sudeći, pričati još dugo vremena. Zapravo, u jednom trenutku možete pomisliti kako je Neverwinter igra koja vam je apsolutno dovoljna, jer kad jednom kročite u njen svet, teško da ćete krenuti ka bilo kojem drugom naslovu.

Ma koliko kompleksna bila, uz priličnu dužinu trajanja i veliki broj zadataka, igra poseduje dosta jednostavan upravljački sistem, mnogo lakši nego u drugim RPG naslovima, koji sigurno neće odbiti okorele igrače, a privući će veliki broj početnika u ovom žanru.

Neverwinter Nights se zasniva na najnovijim Dungeons & Dragons pravilima (treće izdanje), što ukratko znači da se vaš karakter može razvijati mnogo više nego ranije. Sada svaka klasa može da radi praktično sve akcije, ali po cenu nešto dužeg „učenja”. Ako vam se klasa koju posedujete ne dopada, možete je lako zameniti kada dostignete sledeći nivo iskustva.

Iako se na početku čini da je Neverwinter akcioni RPG poput nešto novijeg Dungeon Siegea, nije tako. U pitanju je klasični RPG sa dosta zadataka, kompleksnim razvijanjem lika i slično. To ne znači da je igra u bilo kom trenutku dosadna. Sve se, ako to poželite, odvija relativno brzo, a može se i maksimalno usporiti čestim pauziranjem kako biste se, na primer, što bolje pripremili napad. Diskusije sa drugim likovima su prilično obimne, i moraju se do kraja ispoštovati kako biste saznali nove i bitne informacije za dalji tok igre. Pored glavnih zadataka, veliki je broj i sporednih ciljeva koje možete završiti kako biste prikupili nove iskustvene poene, dobili zanimljive predmete ili oružja.

Interfejs u igri je nešto do sada neviđeno. U globalu, sastoji se od tri dela. Tu je kontrolni meni koji dobijate desnim klikom na bilo šta na ekranu. Potom, deo sa prečicama do određenih magija ili radnji, u donjem delu ekrana, a u gornjem desnom uglu je prostor sa mapom, inventarom, dnevnikom i slično. Meni koji se dobija klikom na desni taster kružno je organizovan i poseduje veliki broj podnivoa. U teoriji, možete pristupiti komplikovanim magijama u roku od dve sekunde triput kliknuvši na određene ikonice, ali možete i memorisati u donjem delu ekrana do 24 različite prečice za što bolju kontrolu igre.

Veliki broj igrača pomalo će se razočarati što u Neverwinter Nights nema osnivanja sopstvene družine s kojom biste krenuli u pohode. Izvesno igranje u grupi postoji kada stvorite neko čudovište ili vam se neki lik pridruži na izvesno vreme. Možda će neki igrači i biti radosni što ne moraju da kontrolišu šest karaktera usred napete scene, premda to uz ovako dobru kontrolu svakako ne bi bio problem.

Smrt glavnog junaka ne predstavlja preveliku tragediju, jer postoji nekoliko izlaza iz te situacije. Jedna je da pozovete sveštenika koji će ga oživeti, druga je oživljavanje po cenu zlata ili iskustva a treća, i najprostija, jeste prosto učitavanje stare pozicije.

Neverwinter Nights izgleda prilično dobro za jedan RPG naslov. Specijalni efekti magija, senke, naoružanje koje stvara raznolike svetlosne igre, kazuju da je sa grafičkog aspekta ovom naslovu posvećeno prilično pažnje. Realne senke još jedan su dodatak grafici. Videćete svoju senku koja poigrava na zidu ako prolazite pored vatre, obavija se oko stuba i slično. Modeli likova su nešto lošije urađeni, ali je interesantno što će svaki predmet koji pokupite ostati vidljiv, u slučaju da ga nosite ili držite u rukama.

Igra je na XP1800+ procesoru i GeForce3 kartici radila odlično, uz 64 MB teksture i u rezoluciji od 1024x768. Testa radi, igru smo isprobali i na Celeron 600 MHz konfiguraciji, sa 128 MB RAM-a i GeForce2 karticom, i ni tu nije bilo problema. Doduše, ne sa teksturama od 64 MB i u najvišoj rezoluciji, ali je u 800x600 igranje bilo sasvim moguće.

Kada vam, nakon 60 do 80 časova aktivnog igranja igre, kvalitetni video zapis kaže kako ste uspešno okončali Neverwinter Nights, prava zabava tek počinje. Možete krenuti igru ispočetka sa drugim karakterom ili pokrenuti Aurora Toolset. U pitanju je alat za pravljenje ličnog RPG sveta, koji „BioWare” distrubutira uz igru. Uz Auroru bićete u prilici da stvarate svoje nivoe, zadatke, postavljate zamke, postavljate predmete i radite bukvalno sve ono šta bi jedan gamemaster trebalo da radi, i šta jednom tvorcu RPG zadataka treba.

Milan ĐUKIĆ

 
Neverwinter Nights
Šta mislite o ovom tekstu?
Warcraft III: The Reign of Chaos
F1 2002 vs Grand Prix 4
Gore: Ultimate Soldier
Age of Wonders: The Wizard's Throne
Legion
Cultures 2: The Gates of Asgard
Project Earth
Peter Pan: Adventures in Never Land
Navy Seals
Team Factor
Raystorm
Die Hard: Nakatomi Plaza
Jazz and Faust
Bioscopia
Soldier of Fortune II: Double Helix
Simon the Sorcerer 3D

MINIMUM:
Pentium/600 MHz, 128 MB RAM-a, D3D 16 MB
OPTIMUM:
Pentium/1400 MHz, 256 MB RAM-a, D3D 32 MB

93
Home / Novi brojArhiva  •  Opisi igaraKorak po korakŠta dalje?NetgamesOpšte teme  •  Svet kompjutera
Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • RedakcijaKontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English
SKWeb 3.22
Opisi igara
Netgames
Opšte teme
Test Fun
Korak po korak
Šta dalje
Svet kompjutera



Naslovna stranaPrethodni brojeviOpšte informacijeKontaktOglašavanjePomoćInfo in English

Svet kompjutera