![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Priča govori o svetu gde magija proističe iz supstance po imenu etar. Zavisno od vrste etra koji koriste pri stvaranju magije na ovom svetu postoje četiri naroda čije se čarolije dele na četiri škole: Haoti koriste etar haosa, Kineti etar pokreta, Sinteti etar sinteze i Vitali etar vitalnosti. Svakih hiljadu godina ova četiri etra se sjedinjuju i počinje da teče beli etar. Zbog ogromne energije koju sadrži beli etar, sve četiri strane koriste ovaj događaj u pokušaju da postanu gospodari etra i zavladaju svetom. Nažalost, neinventivna priča ujedno je slaba tačka ove inače odlične igre. Etherlords je vešta kombinacija ideja iz mnogih popularnih igara ovog žanra. Iako su svi objekti trodimenzionalni, mapa sveta veoma podeća na Disciples ili Lords of Magic, a u toku vizuelno impresivnih borbi koristi se koncept posuđen od Magic: The Gatheringa. Iako podseća na mnoge ranije naslove, Etherlords je sasvim jedinstvena igra i potrebno je vreme da bi se naučile osnove. To je još jedna u nizu novih igara koje kao da su namerno pravljene bez opsežnog tutorijala, već se polazi od pretpostavke da ćete se oslanjati na štampani priručnik koji se dobija uz originalni primerak igre (u slučaju Etherlordsa, „težak” nekih 300 strana). Etherlords nudi deset nezavisnih misija, direktni duel i dve kampanje. Na strani dobra vodićete Vitale i Kinete, a u službi zla na raspolaganju su vam Sinteti i Haoti. Kineti se, kao što im ime govori, oslanjaju na brzinu tako da su im čarolije (a samim tim i stvorenja) iz domena vode i vazduha. Spadaju u najmoćnije u igri, ali troše najviše etra. Vitali su u tesnoj vezi sa prirodom, vladaju šumama i močvarama i skoro da su sušta suprotnost Kinetima. Oslanjaju se na slabe magije i stvorenja, ali zbog niske potrošnje etra mogu da ih koriste često i u velikom broju. Varvarsku hordu Haota čine orkovi, koboldi i slična „miroljubiva” bića koja se oslanjaju na razorne magije. Poslednja rasa su Sinteti, mešavina nekromansera i kiborga. Njihove jedinice su najbizarije i kombinuju delove tela drugih stvorenja sa mehaničkim dodacima. Svaka strana ima dvorac koji predstavlja centar moći. Ako ga izgubite, igra je gotova. U njemu regrutujete tj. prizivate heroje da se bore za vas i možete da kupujete nove magije. Krećući se po mapi heroji sakupljaju osam glavnih resursa i osvajaju bitne lokacije. Dok se većina sličnih igara zasniva na bitakama manjih ili većih armija, srce Etherlordsa predstavljaju dueli heroja. Svaki heroj ulazi u bitku naoružan samo svojom hrabrošću i arsenalom od petnaest čarolija. To mogu biti magije koje direktno nanose štetu protivniku ili čarolije za prizivanje raznih bića. Slično kartama u Magic: The Gatheringu, na početku poteza svaki heroj dobija nasumičnim izborom šest od svojih petnaest magija. Magije koristite u odvojenim potezima za napad i odbranu pa se zapravo jedan potez za oba heroja sastoji iz četiri dela. Ovo ne smeta dinamici igre jer su efekti pri upotrebi magija prava vizuelna poslastica, ali nakon nekog vremena poželećete da je sve malo brže. Naravno, nakon svake bitke vaši heroji stiču iskustvo i vremenom unapređuju postojeće i dobijaju nove, jedinstvene karakteristike. Igru usporava i kretanje heroja po mapi sveta. Ne možete ih pomerati korak po korak u okviru svog poteza kao što je uobičajeno, već im zadajete odredište a oni se pomeraju kada pritisnete „End Turn”. U praksi to stvara probleme. Recimo, imate heroja desetog nivoa kome ste razvijali pokretljivost da bi bio brži na mapi, a na njegovom putu preko pola ekrana stoji mali pacov. Nije problem u tome što će vaš heroj oduvati slabašnog neprijatelja, već što će se pomeriti samo ta dva koraka do pomenutog pacova. Stvari postaju još gore kada imate više heroja i svakog pošaljete u borbu. Pošto će prva borba početi tek kada pritisnete „End Turn”, nema snimanja pozicije između bitaka. Zamislite frustraciju kada tek u petoj ili šestoj bici izgubite glavnog heroja, pa morate ponovo da učitate poziciju... Etherlords je veoma lepa, ali i čudna igra. Pri njenom pravljenju dizajneri nisu obraćali pažnju na konvencije koje vladaju među poteznim strategijama. Tako smo dobili tehnički gotovo savršenu igru koja će, nažalost, odvratiti igrače koji nisu spremni da joj posvete više sati i njome ovladaju. Ipak, ne treba olako dići ruke od Etherlordsa – kada pohvatate konce, uvidećete da to nije samo optički zanimljiva igra. Dragan KOSOVAC | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |