![]() | ![]() |
![]() |
| ![]() |
| ||||||||||
Iako može da se pohvali da je jedna od najuspešnijih igara sa „Star Trek” tematikom, originalna Armada je ostavila nekoliko neispunjenih želja, što kod ljubitelja RTS igara, što kod Star Trek fanova. Nakon Homeworlda, svima je bilo čudno zašto se igra u beskonačnim prostranstvima svemira odvija samo u jednoj ravni i ne koristi taktičke prednosti treće dimenzije, pogotovo kad se uzme u obzir da su svi objekti u igri bili trodimenzionalni. Nedostatak treće dimenzije bio je trn u oku i trekijima, jer je u filmu „Star Trek II: The Wrath of Khan” po prvi put viđena svemirska borba van horizontalne ravni. Kao i obično, trekiji su takođe želeli još veći broj rasa, brodova i uopšte više ikona „Star Trek” univerzuma. Programeri „Mad Doc Softwarea” su drugim delom Armade izašli u susret i jednoj i drugoj grupi obožavaoca, tako da je nastavak po svemu bolji od originala, ali zamerki i dalje ima. Radnja igre prati priču kroz tri kampanje. Prvo ćete stati na čelo Federacije ofanzivnom flotom i pokušati da potučete Borg kolektiv. Zatim vas čeka upravljanje klingonskim eskadronima koji moraju da odbiju iznenadni napad Kardasijanaca, a na kraju ćete preuzeti ulogu kolektivne svesti Borga da bi se spasili još jednog napada neumoljive Vrste 8472. Osim pomenute tri strane koje ćete voditi u toku kampanje, Kardasijanci, Vrsta 8372 i Romulanci su dostupni igračima u instant action i multiplayer modovima. Svaka strana raspolaže flotom od petnaestak brodova (od 18 brodova Federacije do 13 jedinica Vrste 8472) koji se dele na ratne i brodove za podršku. Ako se uračunaju i posebne jedinice „heroji”, Armada II ima preko sto klasa brodova. Pored modela viđenih u seriji i prethodnom delu, svaka strana je dobila nekoliko sveže dizajniranih jednica, a novost je da svi borbeni brodovi poseduju warp pogon za brže putovanje po mapi. Kao i u prvom delu većina brodova pored osnovnih ima i specijalne napade koji mogu da preokrenu tok bitke u vašu korist. Ovde dolazi do izražaja unapređenje veštačke inteligencije koja u originalnoj igri nije tako dobro baratala specijalima, dok ih sada veoma vešto koristi zahvaljujući podesivoj autonomnosti svake jedinice. Takođe, jedinice se veoma „pametno” razmeštaju u prostoru, pa sve i da ne koristite mogućnost trenutnog menjanja formacija kao u Homeworldu, nećete biti na velikom gubitku. U principu, iako je sada bojno polje trodimenzionalno, većina planeta, dilitijumskih meseca i maglina su raspoređeni u blizini centralne horizontalne ravni, pa nikada nećete praviti bazu daleko od nje. Z osa je dovoljno prostrana da možete da organizujete napad iz više smerova što vam ugodni interfejs i dva različita pogleda na bojno polje dodatno olakšavaju. Resursi su pretrpeli bitne promene. Tako pored dilitijuma, oficira i posade iz originala u Armadi II postoje i tri nova resursa, a ljudi za posade sada može da se regrutuju i sa planeta. Sa planeta sa takođe dobija i metal koji je potreban za izgradnju brodova i baza, a latinijum se dobija iz nove klase maglina. Pošto latinijum utisnut u zlato pravi omiljen zvuk za velike uši Ferengija, kod malih zelenih trgovaca ćete za isti moći da kupujete sve ostale resurse. Poslednji novi resurs je bio-materija koji isključivo koristi Vrsta 8472, a dobija se konverzijom metala, dilitijuma ili razgradnjom tuđih brodova i stanica. Još jedna specijalnost Vrste 8472 su mobilne stanice. Iako je ovo pleonazam (stanice su, je li, stacionarne ;-)) određena postrojenja Vrste 8472 stvarno su pokretna, slično građevinama Terrana u Starcraftu, što ih čini jednom od najfleksibilnijih strana u Armadi II. Kao svaka „Star Trek” igra, ni Armada II nije mogla da prođe bez slavnih glumaca. U filmovima tokom kampanja glasove Pikaru, Borgovskoj kraljici i Kancelaru Martoku dali su originalni glumci iz serija i filmova. Koliko su se u „Mad Docu” potrudili govori činjenica da bukvalno su sve ostale glasove u igri dali veterani „Star Trek” serija. Tako će najzagriženiji trekiji prepoznati Maksa Grodenčika (Rom iz „DS9”) kao Ferengija, Martu Heket (Seska iz „Voyagera”) i Džudi Djurand (glas kompjutera iz „Voyagera”). Kao i prvi deo, Armada II je daleko od savršene igre, ali definitivno nije podlegla čuvenom „Star Trek” prokletstvu. Iako ne koristi sve mogućnosti 3D izvođenja, igra i dalje odiše odličnom atmosferom. Treba je nabaviti. „Resistance is futile”. Dragan KOSOVAC | |||||||||||||
![]()
![]()
![]()
|
![]() | |
![]() | ![]() |
Home / Novi broj | Arhiva • Opisi igara | Korak po korak | Šta dalje? | Netgames | Opšte teme • Svet kompjutera Svet kompjutera Copyright © 1984-2018. Politika a.d. • Redakcija | Kontakt | Saradnja | Oglasi | Pretplata • Help • English | |
SKWeb 3.22 |