Drugi dan Gamescoma protekao je u jurnjavi za kvalitetnim indie naslovima, uz nekoliko sitnih izleta u AAA mainstream. Britanski developer Coal Supper izložio je, verovatno najbizarniju igru na ovogodišnjem sajmu, Thank Goodness You’re Here! Inspirisana engleskim razglednicama iz druge polovine prošlog veka, koje su krasile specifične karikature, igra vas stavlja u ulogu tinejdžera koji udarcima i skakanjem pomaže i odmaže žiteljima engleskog gradića. Ako možete da zamislite kako bi izgledala igra koja meša uticaje "Monti Pajtona", gameplay motiva Binding of Isaac i starih albuma The Smithsa, to bi bila ova bizarnost. Možda morate da budete Englez da bi vam legla?
Harold Halibut, koga potpisuje indie tim Slow Bros, narativna je avantura izvedena u formi klasičnog point and click naslova iz devedesetih godina. U ulozi ste domara na svemirskom brodu sa kolonistima, koji je pre pedeset godina skrenuo s kursa i srušio se na vodenu planetu. Nakon pola veka, brod još nije potpuno popravljen, niti spreman da uzleti, a za dve nedelje ističe “lansirni prozor” u kome je povratak na Zemlju uopšte moguć. U priču se uključuju i vanzemaljci koji kao da su izašli iz filma “Shape of Water”, a tu su i kolonisti sa svojim tripovima, uvek spremni da odmognu Haroldu, dok mučenik pokušava da ih sve vrati kući. Gameplay se svodi na razgovore, uz minimalni broj zagonetki i glavolomstva.
Igra Quadroids delo je FABLOO Gamesa. Radi se o izuzetno originalnom puzzle platformeru, koji zahteva natprosečnu sposobnost simultanog korišćenja više moždanih jezgara. Naime, u igri kontrolišete četiri robota, od kojih je svaki smešten u sopstveni ekranski "quad". U zavisnosti od nivoa, imate zadatak da jednog ili više robota dovedete do cilja koji se nalazi na jednom od tih kvadova, ali je caka u tome da se svi roboti kreću istovremeno. Njihovo kretanje je automatsko, a vi kontrolišete skakanje uz pomoć dva bumpera i dva trigger tastera na gamepadu. Praktično, morate da istovremeno pazite na svu četvoricu i da ih koristite za zajedničko prevazilaženje problema. Igru je teško dočarati rečima, ali verujte nam, jedinstvena je i izuzetno zarazna.
The Talos Principle 2, koji se razvija u Croteamu uz podršku Devolver Digitala, prava je poslastica za ljubitelje prostornih zagonetki, nalik na one iz dve iteracije Valveovog Portala. Igra je raskošna i donosi gomilu novina, uključujući i nekoliko mogućih krajeva, kao i robotske kompanjone koji utiču na tok priče. Tereni Talosa 2 su prostraniji, a igra nam predstavlja nekoliko novih tipova puzzli, od kojih su neke sasvim ingeniozne. Predviđamo da će igra biti apsolutni hit kada krajem godine bude puštena u prodaju.
Galacticare je upravljačka simulacija intergalaktičke bolnice, koja po svim parametrima podseća na Two Point Hospital. Igra ima neobavezni karakter i vanzemaljce sa različitim tripovima i prohtevima, ali smo imali utisak da smo identičnu igru videli već sto puta. To, ipak, nismo saopštili u lice dobrim ljudima iz indie tima The Cult Games.
Corpse Keeper, delo kineskog Thermite Gamesa, na prvi pogled liči na drevni hit sa ZX Spectruma, Tir na Nog, koji su igrali vaši očevi i majke, kao i par dinosaurusa iz redakcije SK. Igrate kao nekromanser koji osvaja tamnice kontrolisanjem borbenih kostura u maniru 2D tabačine (sa hladnim oružjem i magijama). Pre odlaska u avanturu, vaše borce, razvrstane u nekoliko klasa, sastavljaćete iz kostiju i bio-materijala koji imate na lageru. Za igru odnedavno postoji demo na Steamu, pa predlažemo da je isprobate.
Na štandu Good Shepherd Entertainmenta videli smo kako izgleda Hellboy: Web of Wyrd, roguelike pucačko-tabačka igra u kojoj igrate kao Hellboy, junak istoimenog popularnog stripa Majka Minjole. Mlatićete protivnike iz trećeg lica, koristeći oružje i ubojitu desnicu, tamaneći demone i skupljati raznovrsne magijske resurse koji vas čine jačim. Igra ima specifičan, spori borbeni ritam, koji se neće svideti svakome, a u prodaji će se naći od 4. oktobra.
Australijski indie developer Catchweight Studio razvija igru Conscript, koja emituje snažne "Signalis vibracije", što će nekima biti dovoljan razlog za instant kupovinu. Igrate kao francuski vojnik tokom bitke kod Verdena, jurcajući po rovovima, tamaneći Nemce, trudeći se da uštedite municiju tako što ćete Švabu tući lopatom. Iako se, na prvi pogled, čini da će u igri biti natprirodnih elemenata, autor (igra je solo projekat) nas je uverio da ih nema i da su horori Velikog rata sasvim dovoljna podloga.
Forgive me Father 2 iz Fulqrum Publishinga je boomer shooter, baziran na Ktulu mitologiji. Igra je znatno bogatije producirana od prvog dela – osim što koristi Unreal Engine 5, ima daleko raskošnije nivoe, veći bestijarijum i veliki broj pucaljki, što klasično-balističkih, što natprirodnih.
Izometrijski RPG sa poteznom borbom New Arc Line, koga razvija češko-ukrajinski studio Dreamate Games, najbolje može da se opiše kao steampunk verzija Baldurs Gatea. Po sopstvenim rečima, autore je, pre svega, inspirisao klasični hit Arcanum: Of Steamworks and Magic Obscura. Preplitanje magije i tehnologije na koje možete da utičete i usmeravate razvoj igre u željenom smeru je lajtmotiv igre, na kojoj već nekoliko godina radi tim od pedeset ljudi. Na naše pitanje kako se nose sa BG3, koji je lestvicu kvaliteta podigao na neslućene visine, momci su reagovali sa puno entuzijazma, uveravajući nas da njihova igra ima mamutsku količinu sadržaja i veliki stepen nelinearnosti. Držimo im palčeve, jer stvar zaista izgleda moćno.