Prosečan kućni računar najveći deo vremena ne radi ništa. I kada ste kod kuće, samo jedan deo tog vremena se zaista nešto izvršava na njemu, a sigurni smo da ga uredno isključujete kada niste kod kuće. Zar vam se ne čini da skupo plaćeni hardver tako ostaje neiskorišćen? Bilo bi idealno kada bi kompjuter radio još neke stvari i tako zamenio neke od kućnih uređaja. U mnogim domovima on je već postao zamena za muzičke i video plejere, ali zašto se zaustaviti na tome. Odgovarajući softver može da napravi čuda. Recimo, zašto ga ne bismo koristili kao telefonsku sekretaricu?Računar kao telefonska sekretarica PC 2 Answering Machine je program koji će uspešno emulirati pravu telefonsku sekretaricu koja se priključuje na telefon. Cena ovog softvera je čak i nešto niža od cene najjeftinije sekretarice koja može da se kupi kod nas, a na razliku u funkcionalnosti ne treba trošiti reči. Ipak, pre nego što se odlučite za kupovinu ovog programa, reći ćemo vam neke dobre i loše vesti. Dobra vest je to što program radi na svim centralama (provereno radi i na najstarijoj centrali u Beogradu), a loša je što će vam, ukoliko nemate novu digitalnu centralu sa uključenim dodatnim servisima i stalni pristup Internetu, na raspolaganju biti samo osnovne opcije programa. Pod osnovnim opcijama podrazumevamo primanje poziva, njihovo memorisanje i mogućnost kasnijeg pregleda i brisanja. To je otprilike ono što radi i klasična telefonska sekretarica. Takođe, da bi funkcionisanje programa imalo smisla, neophodno je da računar bude uključen kada niste kod kuće. Ukoliko ste srećnik sa dobrom centralom i nekim vidom permanentne Internet konekcije, mogućnosti programa se višestruko povećavaju. Pored osnovnog primanja poruka, ukoliko ste se kod Telekoma pretplatili na „Caller ID” uslugu, moći ćete da vidite s kojih telefonskih brojeva su bili pozivi. A ako te brojeve imate u svom adresaru, umesto broja na ekranu će se (kao na mobilnim telefonima) ispisati ime pozivaoca ili čak i njegova slika. U slučaju da očekujete važan poziv, a nalazite se negde gde imate pristup nekom drugom računaru, odmah nakon snimanja poruke, program može da vam pošalje e-mail sa informacijama o tome ko je i kada zvao i ostavio poruku. Osim osnovnih pozdravnih poruka koje će sekretarica izdeklamovati kada se „javi” na nečiji poziv, dozvoljeno je i snimanje vaših personalizovanih pozdrava. Tačnije rečeno, kao pozdrav može da se ubaci bilo koji zvučni zapis u WAV formatu. I snimljene poruke se upisuju u WAV formatu, a na korisniku je da odabere kvalitet zvučnog zapisa u odnosu na prostor na disku koji želi da odvoji za poruke. Podešavanja uključivanja sekretarice su veoma jednostavna. Potrebno je samo da se definiše posle kog zvona će se ona aktivirati, kao i kada će da se isključi snimanje poruke. U neregistrovanoj verziji ovo drugo neće biti problem pošto je maksimalna dužina poruke ograničena na dvadeset sekundi. S druge strane, programu se može naložiti da posle određenog perioda tišine automatski isključuje vezu. Pri tom, može da se odseče kraj video-zapisa sa tišinom kako bi snimljeni fajl bio još manji. Ako ste lepo organizovali adresar, primljene poruke možete da sortirate prema definisanim kategorijama, a na osnovnom ekranu uvek možete da vidite do deset poslednjih snimljenih poruka. Svidela nam se i opcija da generisani računarski glas pročita koje su sve poruke pristigle dok je program bio uključen. Ako vas neka od tih poruka zainteresuje, dvoklikom na nju možete da čujete njen sadržaj. Važnim porukama možete da dodelite komentare ili da, direktno iz programa, pozovete brojeve s kojih su ostavljene (po dobijanju veze prebacujete se na telefonski aparat kako biste ostvarili klasičnu komunikaciju glasom). Ne smemo da zaboravimo ni mogućnost pretrage poruka, ignorisanje poziva (nepodizanje slušalice ako imate aktiviran „Caller ID”, a telefonski broj s kojeg se zove je stavljen na crnu listu), udaljeni pristup programu preko telefona, uz unošenje posebne šifre kako bi se čule pristigle poruke itd. U toku rada s programom naišli smo samo na jedan problem. Obavezno prilikom instalacije programa isključite opciju „Run the kernel as a service” jer vam se može desiti da ne uspete da podignete Windows (nama se to dogodilo na dva računara na kojima je program testiran). Rešenje u tom slučaju je podizanje Windowsa u Safe modu, startovanje programa, isključivanje ove opcije i restartovanje sistema. Ako zanemarimo ovu neprijatnost, PC 2 Answering Machine se pokazao kao veoma upotrebljiv program. Čak i na prastarim analognim centralama on ima upotrebnu vrednost, ali za prikaz u punom sjaju ipak mu je neophodna nova digitalna linija. |