PRVI UTISCI
No More Room in Hell 2
Lidija ĐUŠIĆ RADENKOVIĆ
1. januar 2025.

Kada se 2011. godine pojavio prvi No More Room In Hell, staza kojom su autori planirali da ga pošalju bila je već prilično dobro utabana. 2008. godine pojavio se Left 4 Dead i postavio standarde co-op zombi pucačina iz prvog lica. L4D postao je svetski hit, a tome su kumovali (pored popularnosti zombija) prost, frenetičan i zarazan gameplay, koji vas je stavljao u ulogu jednog od četiri preživela u sveopštoj apokalipsi, sa ciljem da se kroz horde zombija probijete od tačke A do tačke B i sačuvate svoju, ali i glave svojih kolega. L4D bio je tako igriv da je i upad u sasvim random partiju, sa potpuno nepoznatim ljudima, garantovao izuzetnu zabavu. O kvalitetu L4D govori i činjenica da taj naslov i dan-danas (16 godina kasnije) ima solidnu bazu igrača.

Retko drljav Early Access nastavka kultne zombi FPS igre

No More Room in Hell je te, 2011. godine, igrao na malo drugačiju kartu. Dok ste u L4D bili ubistvena mašina kojoj su mogle da naškode samo horde i to ako zaostanete iza drugara, NMRiH je fokus stavljao na horor atmosferu i to ga je izdvojilo iz gomile, tako da danas ima vlastiti, mali kultni status.

Objava da Torn Banner Studios sprema No More Room In Hell 2. obradovala je sve fanove zombi tematike, naročito u FPS izvođenju. Kvalitet originalnog NMRiH, podigao je očekivanja od nastavka. Nažalost, ta očekivanja ovim Early Accessom nisu ispunjena. Srećom, ovo je ipak EA, tako da autori, ako poslušaju kritike gejmerske zajednice, imaju puno vremena da uočene probleme isprave. Puno izdanje igre najavljeno je za 2025. godinu, ali igra je trenutno u takvom stanju (radi se o verovatno najdrljavijem EA naslovu koji je autorka ovih redova imala priliku da iskusi), da ne bi iznenadilo da se dolazak verzije 1.0 pomeri za koji mesec... ili godinu.

Idemo redom. Ovo je co-op igra za osam igrača u kojoj preživljavate i obavljate zadatke na mapama. Trenutno postoji samo jedna mapa i tri junaka/klase. Igra vas baca na random mesto na mapi, prilično daleko od ostalih igrača i to je verovatno fora, jer ćete morati da se snalazite sami dok se ne približite centru mape i tamo sretnete sa ostalim igračima. U aktuelnom stanju NMRiH2 je jedva igriv. Nema tutorijala, izlećete sa pištoljem i lampom i bauljate u mraku, pogađajući gde su ostali igrači. Pokušaji susreta sa saborcima nam nisu uspeli, jer smo redovno zglajznuli od sporih (Romero), ali vrlo agresivnih zombija, kojih ima prilično mnogo. Nije bilo od pomoći ni to što smo u mraku i nemamo pojma gde treba da se ide. Dok izbegavate zombije (frontalni sukob nikako nije preporučljiv, ako je zombija više od jednog ili dva), sakupljaćete resurse, možda malo bolje oružje ako naletite na njega (mi nismo). Municije ima malo, mada, ipak, može da se nađe, ali je zato punjenje pištolja bolno sporo, to jest fatalno. Tako da se uglavnom šunjate ili bežite ako vas zombiji spaze. Priznajemo da slučajno pojavljivanje na mapi i udaljenost ostalih igrača ima smisla, jer dodaje jezu i osećaj bespomoćnosti. Upotreba pištolja je prilično loše izvedena, a slično je i sa nožem i palicom. Sve je nekako sporo, ali možda je to stvarno tako u „pravoj zombi apokalipsi”. Kao i u stvarnom životu, smrt u NMRIH2 je permadeath, pa i sami postajete zombi, ostavljajući pajtaše na cedilu. Pritom, naravno, gubite sve što ste sakupili. Nismo oduševljeni idejom, ali pretpostavljamo da su autori želeli da nateraju igrače da budu oprezniji.

Grafika igre trenutno ne izgleda sjajno (osim uvodnih animacija), a hardverski je prilično zahtevna, ima puno štucanja i seckanja. Pretpostavljamo da će sve to biti ispeglano jednog dana, ali sada je jedva igrivo. Da nisu zombiji u pitanju, pala bi ekspresna deinstalacija. Zvučna podloga prilično je dobra, oglašavanje zombija je jezivo i tenzija može da se seče nožem.

Ulaz u EA za NMRIH2 je 29 evra, ali trenutno stanje ovog naslova nije za preporuku. Zbog lepih uspomena na originalni naslov, nadamo se da će Torn Banner Studios vremenom sve ispeglati i utegnuti, ali zaista sumnjamo da će se to desiti ove godine.


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama