TEST PLAY
Alien: Rogue Incursion
Bojan JOVANOVIĆ
1. januar 2025.

Još od kada je moding komuna iznedrila VR adaptaciju igre Alien Isolation, ljubitelji franšize (a i VR igranja uopšte) željno su iščekivali zvaničnu igru koja bi uterivala strah u kosti poznatim iskeženim tuđinom. Mnogo godina nakon toga, studio Survios doneo nam je prvu VR Alien igru, novotariju u svojoj perjanici licenciranih naslova, mada i dalje ne tako savršen organizam kao što smo očekivali.

Atmosferski i narativno, ovo je apsolutno sjajno, ali, vremenom, ugođaj kvare bagovi i predvidlivost

Alien: Rogue Incursion vas stavlja u ulogu i čizme Zule Hendriks, bivše pripadnice kolonijalnih marinaca i jednog od istaknutijih likova iz vaskolikog stripskog univerzuma „Alien”. U pratnji androida Davis 01 slećete na planetu Purdan, gde je Weyland-Yutani „nešto prčkao i eksperimentisao”. Arhiva-Tekstno, umesto odbora za doček, pred vama će biti oronula istraživačka stanica i bezbroj vanzemaljaca spremnih da vam skoče u naručje i promene lični opis. Priča ima poprilično dodirnih tačaka sa fantastičnom igrom Alien Isolation. Uostalom, Zula i Ripli Amanda susreću se i u stripovima, a mnogo detalja otkrićete i kroz kompjuterske terminale, zgodno razasute svuda po postrojenju.

Po strukturi, doduše, Rogue Incursion više liči na serijal Resident Evil i klasične VR šutere. Da ovo nije duhovni nastavak Isolationa shvatićete u roku od pet minuta, jer i pre nego što kročite van matičnog broda u rukama ćete imati pulsnu pušku i revolver. Ni xenomorphima ne treba mnogo više vremena pre nego što pomole svoje sluzave njuške. Napetost serijala „Alien” je sveprisutna, a tu dosta pomažu kvalitetan 3D zvuk i verno preneta estetika koja će vas momentalno transportovati u svet iz filmova. Kako je ovo isključivo VR igra, bilo nam je drago da vidimo da je svet igre poprilično interaktivan, sa gomilom objekata koji imaju različitu fiziku i akcijama koje realistično prenose ono što biste u stvarnosti i uradili, na primer, prevrtanje kutije da izbacite tegle i tako dođete do okvira municije. Zula je, pritom, potpuno modelovana i nije samo par lebdećih ruku, te realistično na sebi pakuje ceo inventar - od pušaka koja povlačite sa ramena, preko revolvera za pojasom, do narukvice na kojoj vidite liniju zdravlja i količinu preostale municije. Uopšteno, interaktivnost je fantastična i sve je vrlo taktilno, čime se momentalno stvorila imerzija za igrača. Pogotovo interesantan je PDA uređaj koji morate koristiti sa obe ruke ako želite da prelistavate mapu i pokupljene dokumente, a samim tim ostavite sebe otvorenim na zasede tuđina.

Puškaranje je gro ove igre i, barem u početku, oblivaće vas hladan znoj svaki put kada detektor pokreta poznato zapišti. Tuđini su nemilosrdni, brzi i sposobni da vas raskomadaju očas posla (animacija pogibije je traumatična u VR!), pa ćete u svakom trenutku morati da budete spremni da se latite oružja i ospete rafal. Na standardnoj težini padaju posle 3-4 metka iz revolvera ili jednog preciznog kratkog rafala iz automata, taman dovoljno da vas igra tera da razmišljate o štednji municije i zameni okvira, ali ne i da gubite previše vremena u potrazi za municijom. Kako igra odmiče, shvatićete da su susreti sa vanzemaljcima, mahom, skriptovani, kao i da igra ima interni tajmer nakon koga pušta sledećeg protivnika na vas. Neretko smo nailazili na sekvence sa, naizgled, beskrajnom lavinom vanzemaljaca, nešto čemu zajedno kumuju rigidno skriptovanje i nezanemariva količina bagova. Iako smo ovo zaigrali na PSVR2 posle nekoliko zakrpa, naletali smo na probleme sa fizikom, VR kontrolama i zaglavljivanja zbog kojih smo morali da restartujemo poziciju. S obzirom na to da igra ima sistem manuelnog snimanja kao Isolation, to može da znači gubljenje do dvadesetak minuta progresa ako kveknete ili interna logika igre doživi kurcšlus.

Kraj Rogue Incursiona iznenadiće vas cliffhangerom. Ispostavlja se da je ovo prva od planirane dve polovine priče koju je studio zamislio, podatak koji nije bio obelodanjen sve do samog puštanja igre u prodaju. Kako ćete reagovati na ovo zavisi samo od vas i toga da li možete opravdati kupovinu od skoro 40 evra. Atmosferski i narativno, ovo je apsolutno sjajno, ali postane naporno za igranje zbog neprestanog sipanja protivnika i bagova. Još koja zakrpa i neko sniženje i ovo će biti lagana preporuka VR publici.

Potrebno: Core i7-10700K / Ryzen 7 5800X, 16 GB RAM, GeForce RTX 2080 Super / Radeon RX 6700-XT

Poželjno: Core i7-12700K / Ryzen 9 7900X, 24 GB RAM, GeForce RTX 3080 Ti / Radeon RX 6900-XT

Ova igra je: VR akcioni horor

Platforma: Windows, PlayStation 5, Meta Quest

Veličina: 25 GB

Studio: Survios

Izdavač: Survios

Adresa: alienrogueincursion.com

PEGI: 18

70

Naš video: i.sk.rs/360558


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama