TEST PLAY
Feed the Deep
Ana KRSTIĆ
1. oktobar 2024.

Pozitivne impresije koje imamo prema naslovu koji je pred nama ne dugujemo toliko njegovim kvalitetima, iako su oni neosporni, već simpatičnoj priči o razvoju igre kao i pedigreu njenog kreatora. Da, Feed the Deep delo je jednog čoveka, Luka Muskata. Iako ovo ime verovatno retko kome bilo šta znači na prvi pomen, gorepomenuti je krivac za par uspešnih mobilnih ostvarenja, među kojima se sigurno izdvajaju Fruit Ninja i Jetpack Joyride, igre koje je, verujemo, svako od nas u nekom trenutku imao (ili ima) instalirane na svojim mobilnim telefonima ili tabletima. Luk je, ovoga puta, rešio da se oproba u dizajniranju igre koja je prevashodno namenjena igranju na desktop računarima i konzolama, a nastanak igre zabeležio je u vidu video-dnevnika na svom zvaničnom Youtube kanalu. Ako vas je ikada zanimalo kako izgleda biti solo developer i sa kojim se sve nedaćama susreće bilo ko, ko se upusti u vode dizajna igara, posetite kanal, ima dosta zanimljivih klipova.

Igra odiše originalnošću, ali veliki deo njenog potencijala nije iskorišćen

Takođe, preporučili bismo vam i da isprobate ovu igru koja je od sredine avgusta na Steamu i to po prilično pristupačnoj ceni od samo sedam evra. Feed the Deep bismo okarakterisali kao podvodnu avanturu sa akcentom na istraživanju i izraženim elementima roguelite igara. Ako vam je prethodna rečenica imala prizvuk Dave the Divera, prošlogodišnjeg hita koji ima sličnu tematiku, ne varate se. Uz digresiju da je Feed the Deep naslov koji nema širinu i tone contenta koji nam je nudio Dejv, pa je shodno tome i kraći. I uz još jednu digresiju da Feed the Deep predstavlja daleko atmosferičniji naslov koji ozbiljno naginje ka vodama slow creeping horror ostvarenja.

Igru krasi svedena, 2D grafika, u maniru karakterističnom za roguelite naslove, sa simpatično iscrtanom okolinom koja dočarava teskobu i klaustrofobiju uskih tunela random generisanih podvodnih pećina po kojima se krećete. Vi ste u ulozi neimenovanog ronioca, koji svako veče roni kako bi spasio plutajući grad i njegove žitelje od gladne podvodne nemani koja neprestano vreba. Pretnja postepeno raste paralelno sa glađu zveri, simbolično nazvanom the Deep. Svaki run počinjete sa jednim ciljem - pronaći hranu (chum) i nahraniti čudovište ispod vašeg gradića.

U igru nije implementirana nikakva vrsta meta-progresije koju bi neki očekivali od roguelite naslova. Umesto toga, u igri imate šest različitih scenarija (na početku igre su vam otključana samo tri, a njihovim završetkom otključavate i drugu polovinu). Misije su kreativno osmišljene i zaista crpe maksimum iz mehanike. Jedan scenario od vas će tražiti da nađete ključ za hermetički zatvorenu posudu u kojoj se krije hrana, dok će u drugom igra od vas zahtevati da lovite nasumično pobacane sanduke i donosite ih do skenera. Iako odlično osmišljeni, scenariji nedaju motiv da im se vratite nakon prvog prelaska, sem, eventualno, jurnjave za Steam ačivmentima (pređi scenario, a da ne kupiš specifične komade geara ili speedrunuj scenario za manje od X minuta).

Akcenat nije na borbi, već na istraživanju. Neprijatelji postoje, ali više da vas jump scareuju, nego da bi testirali vaš skill. Žute i plave kristale, koji predstavljaju in-game resurse koje ćete koristiti za upgrade i kupovinu opreme, u najvećoj meri ćete trošiti za povećanje kapaciteta boce sa kiseonikom, kako biste mogli duže da izdržite pod vodom ili za bolju bateriju koja će bacati jači i dalji snop svetlosti. U igri je i sijaset simpatičnih skalamerija koje možete povući sa sobom, poput žice koju odvijate iza sebe, kako bi sebi ostavili put budete li morali da se vratite brzo, propelera koji će razduvati pesak i prašinu u predelima kroz koje je vrlo teško navigavati ili bombi koje ćete koristiti da tu istu vodu ponovo zamutite podvodnim eksplozijama.

Feed the Deep iz svake svoje pore odiše originalnošću, ali za koju se u isto vreme (i nažalost) jasno vidi da je plod mašte i napora jedne jedine osobe i da je veliki potencijal koji je ostao samo delimično iskorišćen. Igra dobija višu ocenu nego što realno zaslužuje, kao najiskreniji podstrek Luku da nastavi sa radom na nekim novim projektima.

Potrebno: x86 procesor na 1,8 GHz, 4 GB RAM, Intel HD 4000, DirectX 10, Windows 7

Ova igra je: novi solo projekat autora igre Fruit Ninja

Platforma:
Windows, macOS

Veličina: 400 MB

Studio: Luke Muscat

Izdavač: Luke Muscat

Adresa: i.sk.rs/360307

PEGI: nema

80


PRETHODNI TEKST
SLEDEĆI TEKST
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Aktuelno štampano izdanje
JUN 2025
Doom: The Dark Ages
Doom iz mračnog doba drugačiji je od svih drugih Doomova, jer je Slayer koncipiran kao tenk sa štitom...
Clair Obscur: Expedition 33
Estetika Belle Époquea, gameplay u skladu sa kanonima JRPG-a, vrhunsko pripovedanje i ljubav prema igrama...
Computex 2025, Tajpej, Tajvan
AI NEXT
Ovaj, nekada ultra-PC-specifični sajam, odavno se proširio na srodne tehnologije, biznis rešenja i digitalne usluge, postavši varijanta azijskog C...
Gigabyte GeForce RTX 5070 Gaming OC 12G
Višak samopouzdanja
Kartica je sa hardverske strane vrlo kvalitetna, ali ništa ne može da nadomesti nedostatak snage „pod haubom”...
Asus ProArt P16 (H7606WP)
Pronalazak neverovatnog
Novi ProArt P16 donosi moderna rešenja, u dobro usaglašenom odnosu gabarita i performansi – alatka koju ćete sa ponosom nosati sa sobom...
Logitech ProX Superlight 2
Sve udvostručeno
Ovaj miš predstavlja jasnu indikaciju da najveći proizvođač ne želi da napusti nijedan segment tržišta...
Winhance 25.05
Popravka Prozora
U pitanju je alatka koja omogućava da se brzo rešite (većine) bloatwarea, ali i da obavite optimizaciju rada Windowsa...
TCL NXTPAPER 11 Plus
Momak za sve
Ovo bi bio najbolji tablet „za te pare” i da košta 100 evra više...
.rs: Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Unapređeno e Zakazivanje
Beogradski prevoz na Yandexu • Srbija u SEPA • Loši primeri digitalizacije
Google Mariner, Google Astra i AI autonomni agenti
Uspon tihog softvera
Umesto kliktanja stručnog lica, softver će, već ove godine, u tihom, gotovo nečujnom načinu rada - završavati posao...
Fatal Fury: City of the Wolves
Fatal Fury je oduvek bio čudna cvećka u svetu borilačkih igara; takav je i ostao...
Arc Raiders
Novi extraction shooter iz pera autora dobrih delova franšize Battlefield (i potcenjenog The Finals)...
© 2025 Svet kompjutera. Sva prava zadrzana.
Novi broj - Arhiva - Forum - O nama