TEST PLAY
Ako bismo pravili anketu u okviru koje bi prilazili potpunim strancima na ulici i pitali ih koja igra im prva pada na pamet kada pomisle na Nintendo, prilično smo sigurni da bi većina ljudi rekla Mario, a onda na dodatno pitanje da pojasne „koji tačno Mario”, došli bi do toga da misle na neki od 2D platformera. Da li postoji nešto u istoriji video-igara što ima veći status „ikone” od prvog nivoa, prve Super Mario Bros. igre? Ta muzika, taj zvučni efekat prilikom prvog skoka, taj prvi Goomba koji nailazi, ta prva pečurka u znaku pitanja... Imate već celu sliku u glavi? Naravno da imate... Super Mario Bros. Wonder je dragulj u serijalu 2D Mario platformera, na koji se čekalo više od tri decenije... Početi priču o najnovijem naslovu u jednom tako bogatom i uticajnom serijalu, teško da je moguće bez osvrta na prošlost. Mario je još od sredine osamdesetih godina prošlog veka definisao platformske video-igre, da bi na samom početku devedesetih dostigao ono što se i danas smatra apsolutnim vrhuncem žanra, sa legendarnim naslovom Super Mario World za SNES. Nintendo je toliku količinu genijalnosti zapakovao u tu jednu igru, da nakon nje sve što je dizajnerski iole išlo u istom smeru kao ovaj legendarni naslov, jednostavno, nije imalo prostora da ponudi bilo šta novo i uzbudljivo. Vremena su se od tada promenila, Mario je ubrzo počeo da platformiše i u trećoj dimenziji i činilo se da je u žanru 2D platformera sve već rečeno. Stvari se, međutim, menjaju 2006. godine, kada Nintendo odlučuje da odigra na staru, dobru kartu nostalgije i predstavlja prvu igru u serijalu New Super Mario Bros. Iako je u skladu sa aktuelnom tehnologijom igra bila u 3D izvedbi, gameplay se vratio 2D korenima i doneo ono čega su se igrači uželeli. Gledajući na tu igru iz današnje perspektive, teško je kao o neuspehu govoriti o jednoj od najprodavanijih video-igara svih vremena. Čak i čitav serijal New (koji je nakon toga imao još ukupno tri originalne igre na tri različite Nintendove konzole i jedno Deluxe izdanje za Switch), komercijalno nikada nije imao problema, što se definitivno ne može reći i za kreativni aspekt. Igre su od starta manjkale na polju originalnosti, radilo se o prilično „lakim” 2D platformerima, koje danas, maltene, možete i sami rekreirati u igri, kao što je Mario Maker 2. Nintendo kao da više nije u 2D Mariju video premium naslov na kome rade najkreativniji timovi developera, koji, doduše, nikada nisu prestali da nas oduševljavaju, na primer, u 3D Mario platformerima. I taman kad se činilo da 2D Mario jednostavno nema gde više da ide i da je posle tri decenije sva originalnost iz ovog koncepta ipak iscrpljena, stiže nam bomba od igre u vidu aktuelnog naslova Super Mario Bros. Wonder za Switch. Prva i osnovna stvar koju treba istaći, ovo je potpuno, „od nule” stvaran novi 2D Mario platformer. Igru pokreće skroz novi engine, za razliku od serijala New, a razlike se vide, osećaju i čuju na svakom koraku. Vizuelno, ovo je, bez sumnje, najveća promena koju je neka Mario igra doživela u poslednjih ko zna već koliko godina. Cela igra sada odiše živošću i svežinom. Likovi pokazuju emocije na licu, kolorit je nekako svedeniji a efektniji i življi u isto vreme, pozadine su neuporedivo bolje nego ranije. U poređenju sa starim igrama, količina animacija takođe je neuporedivo veća. Dok je serijal New jednostavno i previše pokupio od originala koji su bazirani na sprajtovima, pa je u nekim stvarima delovao jednostavno zastarelo. Bez obzira na 3D engine u pozadini svega, u Wonderu imamo tonu potpuno novih živahnih i interesantnih animacija, bilo da uzimate novi power-up, uskačete u cev ili, jednostavno, izvodite najobičnije skokove. Karakterima se lice vidi u svakom trenutku, uključujući i praćenje pogledom koje je sada prisutno i za vašeg lika i za neprijatelje, vatrene kugle se ne pojavljuju iz ispružene ruke, nego izlaze iz jedne pa druge; Mario zaista šutne oklop, gomila sitnih stvari sada je animirana i daje mnogo lepši i življi utisak. Velik broj potpuno novih neprijatelja je kreiran, kako bi Flower Kingdom (u kome se odigrava „priča” ove igre) delovao drugačije u odnosu da već dosadni Mushroom Kingdom. Tu su, takođe po prvi put u jednom mario platformeru, i cvetovi koji govore. Da, iako se Mario i ekipa i dalje drže jednostavnih fraza ’it’s a me’ i ’mama mia’, ovi cvetovi će vam doslovce reći - da, ovo je bilo napeto, gore izgleda malo prazno, mogla bi tu da se krije tajna i slično. Kao neko ko ima ogromno iskustvo sa platformerima iz Mario franžize, potpisnik ovih redova oseća potrebu da naglasi da je neophodno da prođe neko vreme da biste se navikli na sve ove promene. Prvi utisak možda deluje kao da je Mario vizuelno otišao u pravcu estetike današnjih mobilnih igara, ali posle kratkog vremena, sve nekako klikne i sa zadovoljstvom konstatujemo da je sa aspekta toga kako igra izgleda, Nintendo uspeo da redefiniše i modernizuje serijal Super Mario, koliko god to zvučalo kao đavolski težak zadatak. Što se tiče srži gameplaya, i tu se vidi ogroman napredak u odnosu na pomalo trapavi serijal New. Skok je, na primer, ostao identičan, ali je kretanje malo preciznije ovoga puta, likovi se brže zaustavljaju, sve ima nekako lakši i precizniji osećaj. Frame by frame, igra odaje utisak maksimalne utegnutosti, nema padova frame ratea, sve je apsolutno pod konac što se tiče tehnikalija. Ni jedna smrt neće biti odraz bilo čega drugog, osim vaše nedovoljne spretnosti ili skoncentrisanosti u datom trenutku. Dizajn nivoa, takođe, ponovo puca od kreativnosti, i maštovitosti prepreka i neprijatelja. Dok igrate, u svim, čak i najsitnijim detaljima, jednostavno se vidi da je uložena velika količina pažnje, znanja i ljubavi u ovu igru. Treba istaći i Wonder Flower power-up, koji nakratko čitav nivo na kome se nalazite pretvara u apsolutni haos. Tačno se vidi da su dizajneri ovde bili „pušteni sa lanca”, a ono što su uspeli da naprave je potpuno luda dinamika koju do sada nikada nismo videli u okviru 2D Mario nivoa. Još jedan fantastičan dodatak je i sistem bedževa koje možete izabrati pre početka svakog nivoa. Neki od njih su nove mogućnosti za likove (viši skok, floater i slično), neki su drugi vidovi pomoći, dok će vam neki i otežavati igranje, što je opcija za one najspretnije. I kad smo već kod težine, balans je savršeno pogođen: nivoe sa jednom ili dve zvezdice težine će lagano prelaziti svi igrači, tri zvezdice su već izazov, dok će četiri i pet zvezdica prestavljati izazov za apsolutno svakoga, bez obzira na staž i iskustvo u platformerima. Od igrivih likova, tu su Mario, Luigi, Peach, Daisy, Toad i Toadette od standardnih likova, kao i set Yoshia u četiri boje i Nabbit, koji su specijalni likovi, u smislu da im neprijatelji ne mogu ništa i jedino ih pad može ubiti. Ovo je još jedan fantastičan način balansiranja igre, koji daje priliku i najmlađim igračima da se uključe u zabavu, naročito imajući u vidu da je tu i local co-op za najviše četiri igrača, pa, na primer, ako imate kombinaciju starijeg, iskusnijeg gejmera sa sinom ili ćerkom, zabava neće biti narušena težinom igre tim jednostavnim odabirom odgovarajućeg lika. Zvučna podloga u Wonderu takođe je u potpunosti osvežena. Stare, dobro poznate teme se očekivano provlače tu i tamo, ali izvedba je u velikoj meri drugačija. Struktura sveta takođe dozvoljava više slobode prilikom odabira nivoa, a igra donosi i dozu svežine sa nečim što se može nazvati pokušajem online komponente, sa standee figurama koje imaju sličnu shared-world funkciju kao u Dark Souls igrama. Po količini sadržaja, Wonder takođe nije podbacio, pa možete očekivati veliku dozu zabave, čak i za jednostavno prvo prelaženje igre. Ako, sa druge strane, spadate u completionist tip igrača, ovde imate tonu stvari i ciljeva koje treba dostići, pa će najšareniji mogući save file, sa popunjenim svim dostupnim značkama, od vas lagano izvući desetine i desetine sati najkvalitetnijeg platformisanja . Super Mario Bros. Wonder je dragulj u serijalu 2D Mario platformera, na koji se čekalo više od tri decenije. Ako vam je serijal New ubio svu nadu u budućnost ovog žanra, spremite se da ponovo osetite onu esenciju zabave koju su donosile prve Mario igre. Sa druge strane, ako ste neko ko jednostavno voli platformere, ili ste zajedno sa decom gledali „Mario film”, ili možda, jednostavno, želite dobru Switch igru za nadolazeće jesenje i zimske dane, Super Mario Bros. Wonder je naslov koji ne smete propustiti. Potrebno: Nintendo Switch
Ova igra je: 2D Mario platformer na kakav se čekalo poslednje tri decenije Platforma: Switch Veličina: 3,5 GB Izdavač: Nintendo Adresa: i.sk.rs/359477 PEGI: 3 92
|
||||||||||
Najčitanije
Igre
Telefoni
Hardver
Softver
Nauka
Microsoft Majorana 1 Kvantna topologija Topološki kvantni računar otporan je na uticaj kosmičkog zračenja, ali i dalje mora da se ohladi skoro do apsolutne nule... AMD Ryzen 9 9950X3D Jedan, da svima vlada Ako vam je potreban najbrži procesor, i za igranje, i za ozbiljnije zadatke, Ryzen 9 9950X3D nema konkurenciju... Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Aero OC 16G i GeForce RTX 5070 Ti Gaming OC 16G I za kreativce, i za igrače Sasvim sposoban da se nosi sa 4K rezolucijom u svim igrama i pruži sasvim pristojne performanse, dok u 1440p apsolutno blista... Asus ROG Strix Scar 18 (G835LX) Fantastična zver i kako je kupiti (3) Laptop namenjen onima koji „ne žale pare” da imaju ono što je trenutno najbolje i najbrže... Deset najboljih Microsoft PowerToys alatki Najbolji od najboljih PowerToys Run je alatka kojoj treba da se okrenete ukoliko vam sistemska rutina za pretragu ne odgovara... Apple iPhone 16e Malo muzike za mnogo para Problem nije samo cena i slabiji grafički podsistem, već i trajanje baterije... Cemu 2.6 Wii U emulacija Cemu omogućava pokretanje i privođenje kraju oko 57 procenata igara „napisanih” za Wii U... .rs: nove usluge eUprave - novi propisi - najava 5G Mnogo eNoviteta U novom esDnevniku roditelji će dobijati notifikacije za ocene i izostanke... Trgovinski rat Istoka i Zapada Velika igra, nesagledive posledice Kao u igri „kukavice”, dve supersile kreću se velikom brzinom jedna prema drugoj, izazivajući drugu da prva skrene... South of Midnight Magična igra koja izgleda kao živa bajka, animirana u stilu filmskog serijala „Spiderverse”... |
||||||||||